Gå til innhold

Har noen vært på Ikea i det siste og prøvd grønnsaksbollene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen vært på Ikea i det siste og spist grønnsaksbollene de har der ?

Syns de var veldig gode å kunne tenkt meg og prøve på en vegetarmiddag for engangs skyld. Men hva er det som servertes sammen de (for de som har spist på Ikea i det siste) er det quoina ? Har googlet ikea restaurant og på bildene med grønnsaksboller så er det ikke det samme ved siden av grønnsaksbollene som jeg spiste. Det var noe oransje (ikke ris) med noe grønnsaker oppi. Ville gjerne prøvd å lage dette. Men vet ikke hva det var så vanskelig å google meg frem til =P Så prøver meg her og håper det er noen andre som nylig har vært på Ikea og prøvd disse grønnsaksbollene som vet hva i all verden det var ved side av ? =P

Anonymkode: 404c2...381

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her 

Fant et bildet på google, det er det gule på dette jeg lurer på hva er og hvordan jeg lager det =)

Skrevet

Couscous

Anonymkode: 9f292...a4f

Skrevet

Er det bulgur, eller couscous kanskje, kokt med litt gurkemeie....?

Skrevet

De serverer de med couscous på Ikea Leangen i alle fall. 

Skrevet

Syns det er litt trist at de skal bli så helsepolitisk korrekte. Vanlig mat er ikke bra nok lengre. :sukk: 

Anonymkode: 76b32...720

Skrevet

Dette er couscous med grønnsaker. De bollene er GODE.

Anonymkode: f01c7...2ff

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er litt trist at de skal bli så helsepolitisk korrekte. Vanlig mat er ikke bra nok lengre. :sukk: 

Er ikke grønnsaker vanlig mat? Eller er det couscous du sikter til? Det er jo også veldig vanlig mat. 

Anonymkode: 9f292...a4f

• Liker 2
Skrevet

Det er da helt vanlig mat? 

Skrevet
4 minutter siden, FantasDick skrev:

På IKEA Ringsaker også.

De er gode!!

Anonymkode: 5bd26...0e7

Skrevet
5 minutter siden, wintergirl skrev:

Er det bulgur, eller couscous kanskje, kokt med litt gurkemeie....?

4 minutter siden, FantasDick skrev:

Dette er couscous med grønnsaker. De bollene er GODE.

Takk for svar =) Ja Grønnsakbolle var kjempe gode. Ser man får kjøpt de i frysedisken på ikea så tenkte å lage det hjemme i dag. Men hvordan lager man couscous sånn ? jeg er litt ny på sånn type mat =P

Skrevet
Akkurat nå, NettMeg skrev:

Takk for svar =) Ja Grønnsakbolle var kjempe gode. Ser man får kjøpt de i frysedisken på ikea så tenkte å lage det hjemme i dag. Men hvordan lager man couscous sånn ? jeg er litt ny på sånn type mat =P

Tror de kanskje kokes med litt gurkemeie for å få den gulfargen. Skal ikke si det helt sikkert. Kanskje noen her som vet det bedre enn meg?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På IKEA Ringsaker også.

De er gode!!

IKEA Ringsaker?

Skrevet

Couscous er superenkelt å lage! Du blander like deler gryn og kokende vann og lar stå til det er mykt (få minutter), med ønsket krydder i. Blandes med ønskede grønnsaker. Couscous fås fint og som helkorn. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Lammelåret skrev:

Couscous er superenkelt å lage! Du blander like deler gryn og kokende vann og lar stå til det er mykt (få minutter), med ønsket krydder i. Blandes med ønskede grønnsaker. Couscous fås fint og som helkorn. 

Tusen takk for tips =) Det er vel helkorn det som er på bildet. Hva slags krydder og grønnsaker syns du funker bra til dette ?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IKEA Ringsaker?

Ja.

Skrevet
3 minutter siden, NettMeg skrev:

Tusen takk for tips =) Det er vel helkorn det som er på bildet. Hva slags krydder og grønnsaker syns du funker bra til dette ?

Hva som helst av krydder kan fungere, tror jeg, litt avhengig av hva det skal være til. Liker du indisk, kan kardemomme smake godt. Bare prøv deg frem. Kanskje gurkemeie, som en annen i tråden foreslo? 

På bildet er det brekkbønner.

Med couscous er det liten forskjell på helkorn og fint, så av helsemessige årsaker (og litt for teksturens skyld), ville jeg valgt helkorn/fullkorn).

• Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

Om du vil få en mer velsmakende cous-cous, så kan du steke grønnsaker i litt olje og krydder og så steke den ferdigkokte cous-cous sammen med grønnsakene på slutten. Synes den blir litt tam når den kun er kokt.

Skrevet
3 minutter siden, Lammelåret skrev:

Hva som helst av krydder kan fungere, tror jeg, litt avhengig av hva det skal være til. Liker du indisk, kan kardemomme smake godt. Bare prøv deg frem. Kanskje gurkemeie, som en annen i tråden foreslo? 

På bildet er det brekkbønner.

Med couscous er det liten forskjell på helkorn og fint, så av helsemessige årsaker (og litt for teksturens skyld), ville jeg valgt helkorn/fullkorn).

Jeg er ikke så glad i indisk, så tror jeg dropper kardemomme. Får prøve meg på gurkemeie (også nytt for meg) så jeg får gulfargen som på bildet. pluss brekkbønner. Tenkte og ha grønnsaksboller til. Gleder meg til middag nå , takk for svar alle sammen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...