AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #21 Skrevet 4. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men den du siterte har da ikke skrevet at alle som går på AAP har rett på rentefritak og betalingsutsettelse. Anonymkode: 21463...410 Men det er det andre her inne som har gjort. AB...510 uttrykker seg helt bastant på at man HAR rett til rentefritak NÅR man går på AAP. Anonymkode: 7c315...42f 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #22 Skrevet 4. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det er det andre her inne som har gjort. AB...510 uttrykker seg helt bastant på at man HAR rett til rentefritak NÅR man går på AAP. Anonymkode: 7c315...42f Nei, det står: "Siden du går på AAP har du rett til rentefritak". Det kan like så godt være at situasjonen TS legger frem er lagt til grunn for utsagnet. Situasjonen er jo annerledes når man går på AAP kontra når man ikke gjør det. Dersom det eksempelvis er lav inntekt som ligger til grunn er det en rekke andre vilkår som skal oppfylles enn bare inntektsnivået. Dere kan jo faktisk bare spørre hva som menes i stedet for å reagere så bastant på noe som egentlig ikke står der. Det er faktisk ingen som har skrevet at AAP i seg selv gir automatisk rett på rentefritak. Anonymkode: 21463...410
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #23 Skrevet 4. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager sitering av mange innlegg, men jeg ville bare få fram sammenhengen her. Det siste innlegget her illustrerer poenget mitt. Jeg er ikke TS, men jeg stilte altså spørsmålet om hvor det står at man har rett til rentefritak når man går på AAP. Det står nemlig ingen steder, for man har ikke automatisk rett til rentefritak selv om man går på AAP. Man har rett på rentefritak hvis man har lav person- og kapitalinntekt. Mange på AAP har det, men ikke alle. Jeg har sett påstanden om at man har rett til rentefritak når man går på AAP utallige ganger her inne, og til slutt ble jeg i stuss om det sto noe på ett eller annet hemmelig sted som var utrolig vanskelig å finne. Jeg er selv en av de som ikke har rett til rentefritak selv om jeg går på AAP. Jeg sier det ikke for å sutre over at jeg ikke har rett til det, men for å vise at joda: vi finnes! Anonymkode: 7c315...42f Jeg skulle selvsagt ha presisert i mitt første innlegg at man må sjekke innteksgrensene sine, men jeg kom på det senere og skrev det da. Altså, jeg har ikke bastant påstått at man har det, men jeg skrev det med tanke på TS sin situasjon og det jeg mente var at man har rett på det når man har AAP, men skulle selvsagt skrevet det med innteksgrensene også. Så du kan jo la være å legge ord i munnen på meg bare fordi jeg glemte det med innteksgrensene i det første innlegget. Anonymkode: a46a2...510
Angelheart2 Skrevet 5. september 2017 #24 Skrevet 5. september 2017 Det virker å være en utbredt feiloppfatning at alle som går på AAP (eller uføretrygd for den saks skyld) har minstesum og dermed har rett på all mulig slags støtte. Fakta er at veldig mange av de som går på AAP har en relativt grei sum, da denne regnes ut fra tidligere inntekt. Dersom man tjente 500.000,- før man ble syk vil man ha en AAP på 332.000,- i året, som er langt i fra å kunne gi noen rett på hverken rentefradrag, skattebegrensning eller bostøtte. Ja, vet dette var en avsporing, men måtte bare få det frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå