Gå til innhold

Singel og bruk av kondom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hender at jeg leser litt her på forumet i kjedsomme stunder og det som slår meg er hvor politisk korrekt og snusfornuftig den store majoritet virker å være med tanke på bruk av kondom når man har tilfeldig sex (ære være, for all del).  Har selv vært singel i et par år, truffet i perioden et tosifret antall jenter/damer i aldersspennet 19 til 46 (samtlige i edru tilstand) og kondom har ikke blitt nevnt en eneste gang.  

Er mine erfaringer representative for tilfeldig sex generelt eller er bruk av kondom normen i en slik grad som man kan få inntrykk av her på forumet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutes ago, Aalo said:

Hender at jeg leser litt her på forumet i kjedsomme stunder og det som slår meg er hvor politisk korrekt og snusfornuftig den store majoritet virker å være med tanke på bruk av kondom når man har tilfeldig sex (ære være, for all del).  Har selv vært singel i et par år, truffet i perioden et tosifret antall jenter/damer i aldersspennet 19 til 46 (samtlige i edru tilstand) og kondom har ikke blitt nevnt en eneste gang.  

Er mine erfaringer representative for tilfeldig sex generelt eller er bruk av kondom normen i en slik grad som man kan få inntrykk av her på forumet? 

Det sier veldig mye om deg om du ikke automatisk drar opp en kondom og bruker den ved tilfeldig sex.

Det er jo ikke bare kvinner som kan få konsekvenser av kjønnssykdommer. Menn kan bli sterile, få voldsomme og smertefulle plager livet ut, og til og med dø.

At du tør!

Anonymkode: 99fe3...b8a

• Liker 5
Skrevet

Visste at fordømmingen ville komme ;p Det sier jo like mye om de stort sett oppegående kvinnene som jeg har delt seng med ;)

Forøvrig må du og dine gjerne fordømme min lemfeldige moral herfra og til himmelen. Personlig lurer jeg mest på når jeg skal treffe en av deres likesinnede «out there».

• Liker 4
Skrevet
2 minutes ago, Aalo said:

Visste at fordømmingen ville komme ;p Det sier jo like mye om de stort sett oppegående kvinnene som jeg har delt seng med ;)

Forøvrig må du og dine gjerne fordømme min lemfeldige moral herfra og til himmelen. Personlig lurer jeg mest på når jeg skal treffe en av deres likesinnede «out there».

Det er ikke fordømming, det er fakta og ekstremt viktig opplysning om risikoen du utsetter deg selv og dine partnere for. Hvor ofte tester du deg for kjønnssykdommer? Etter hver partner før hver nye håper jeg? Ellers kan du jo være en ekstrem smittespreder, og det er faktisk ulovlig å ha sex med enkelte kjønnssykdommer uten å si i fra eller beskytte seg. Man kan fint ha kjønnssykdom uten symptomer. Vil du syntes det er verdt det når du sitter der steril, eller med hepatitt, eller smertefulle og sjenerende herpesutbrudd resten av livet? Syntes du det er forsvarlig for andres del å ha sex med deg når du kan være smittebærer for livsødeleggende sykdommer?

Ja det sier nesten like mye om de, men siden kvinner er det undertrykte kjønn så er det ikke alle som tør å si i fra i frykt for å ødelegge stemningen. Ser du så ned på din egen helse og andres helse at du blåser i kondom så er jeg personlig glad jeg aldri har møtt en <<som deg>> :)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg ville ha svar på et spørsmål, ikke bli belært. Man skal være oppvokst under en stein for å ikke vite farepotensialet. Hva jeg gjør som voksen er mitt problem og mitt ansvar.  

Forøvrig er det bullshit å hevde at kvinner, da særlig godt voksne kvinner, ikke er likestilt menn i en slik grad at ansvaret er 50/50.

Endret av Aalo
Skrevet
2 minutes ago, Aalo said:

Les siste avsnitt ;) Jeg ville ha svar på et spørsmål, ikke bli belært. Man skal være oppvokst under en stein for å ikke vite farepotensialet. Hva jeg gjør som voksen er mitt problem og mitt ansvar.  

Forøvrig er det bullshit å hevde at kvinner, da særlig godt voksne kvinner, ikke er likestilt menn i en slik grad at ansvaret er 50/50.

Bruk av kondom er normen. Iallefall i mitt tilfelle. 

"Hva jeg gjør som voksen er mitt problem og mitt ansvar" - Den setninger der utviser ikke noe stor grad av "voksenhet", heller naivitet og "det-skjer-ikke-med-meg" mentalitet. 
Når du kan påføre andre skade med den tankegangen er det ikke bare ditt problem. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Den setningen forteller ikke noe mer enn at jeg finner det komplett uinteressant å diskutere akkurat den biten i denne tråden.

Når det er sagt; it takes two to tango. Dropper man bruk av kondom er det en bevisst handling av såvel mann som sengepartner. Og begge kan være potensielle smittebærere. Den som er med på leken må tåle steken.

Endret av Aalo
Skrevet

Jeg har heller ikke opplevd at noen av de damene jeg har hatt tilfeldig sex med har så mye som nevnt kondom. Så lenge de går på pillen og ser friske ut har ikke jeg sett noe poeng i kondom. Selv om jeg har. Problemet med kondom er at man føler så mye mindre da. Jeg sliter med å komme med kondom. Så da lar jeg helst være.

Anonymkode: 1036c...703

Skrevet

Jeg kjenner meg igjenher.

Ikke en eneste mann har spurt meg om prevensjon i det hele tatt som jeg kan huske. Når vi var unge var vi opptatt av det, nå blir det ikke nevnt engang.

Jeg har sjeldent ONS, men jeg har faste elskere, så det er ikke et aktuelt tema med kondom for min del. Men tendensen blant mine venner er at dette ikke brukes. Det er kanskje aldersbetinget...? Burde jo ikke være det!!

Skrevet

Jeg bruker kun kondom de periodene jeg ikke går på p-piller. Altså ikke mot kjønnssykdommer, men mot graviditet. Ellers har jeg også oppdaget at ingen menn noensinne har spurt meg om prevensjon. Skremmende at de tar så lett på å gjøre en dame gravid! 

Anonymkode: 6ea0d...8c1

• Liker 1
Skrevet

Jeg heller har aldri ONS eller tilfeldig sex i den grad at det ikke er opparbeidet kontakt på forhånd og man har fått god kjemi, men det forblir en fullstendig falsk trygghet hva sykdom angår. Likevel virker altså bruk av kondom å være et ikke-tema uavhengig av alder utifra mitt begrensede erfaringsgrunnlag.

Fascinerende, særlig med tanke på hvor fordømmende den synlige majoriteten er her på forumet.

• Liker 1
Skrevet
43 minutes ago, Aalo said:

Jeg ville ha svar på et spørsmål, ikke bli belært. Man skal være oppvokst under en stein for å ikke vite farepotensialet. Hva jeg gjør som voksen er mitt problem og mitt ansvar.  

Nei det er alle du ligger med, og hele samfunnets problem at noen sprer sykdommer som ild i tørt gress.

27 minutes ago, AnonymBruker said:

Så lenge de går på pillen og ser friske ut har ikke jeg sett noe poeng i kondom. Selv om jeg har. Problemet med kondom er at man føler så mye mindre da. Jeg sliter med å komme med kondom. Så da lar jeg helst være.

Anonymkode: 1036c...703

Man kan ha både hepatitt, aids, klamydia, mykoplasma, kjønnsvorter og herpes å se helt friske ut. Syfilis øker også i omfang og trenger heller ikke være synlig.

Hvis du sliter med å komme med kondom må du lære deg å runke med løsere grep så du får normal følsomhet i penisen din igjen. Det er ikke normalt å ikke komme med kondombruk, og i dag er kondomene så ultra tynne at det ikke nedsetter følsomheten merkbart. Det er en myte og en dårlig unnskyldning for å slippe kondom.

Blir moro den dagen en gæren dame dere har chatta med og knulla på plutselig er gravid og vil beholde også hva?

Stakkars dere og partnerne deres! Vedder på dere har kjønnsvorter og klamydia allerede! Lykke til som sterile og fulle av stygge vonde herpesutbrudd som gjør at ingen vil knulle dere eller velge dere som partnere pga manglende evne til å befrukte, i fremtida.

Det er sjokkerende at dere har sånn holdning, virkelig sjokkerende og motbydelig.

Jeg har hatt sex med en god del knippe menn og kun ett tilfelle dro han ikke opp kondom av seg selv, da måtte jeg si fra, og han gikk å hentet, ellers hadde det ikke blitt noe sex.

• Liker 5
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er alle du ligger med, og hele samfunnets problem at noen sprer sykdommer som ild i tørt gress.

Feil. Enhver som har sex ubeskyttet har gitt fra seg retten til å være fortørnet om det skulle ende med smitte (moralsk sett om ikke annet. I praksis er det menneskelig umulig å ikke bli forbannet) så sant man ikke har fått lovnader om at vedkommende har testet seg og er garantert sykdomsfri. Beskyttelse er et felles ansvar. 

Evig fascinerende at enkelte har et slikt behov for å sette seg skyhøyt på sin hvite hest. Er du like høylytt fordømmende ovenfor røykere? 

Endret av Aalo
  • Liker 1
Skrevet
17 minutes ago, Aalo said:

Feil. Enhver som har sex ubeskyttet har gitt fra seg retten til å være fortørnet om det skulle ende med smitte (moralsk sett om ikke annet. I praksis er det menneskelig umulig å ikke bli forbannet) så sant man ikke har fått lovnader om at vedkommende har testet seg og er garantert sykdomsfri. Beskyttelse er et felles ansvar. 

Nei, fordi man går i det minste ut i fra at en partner som ikke bruker kondom i det minste har testet seg etter forrige partner og sørget for å være clean før han går til sengs med en ny. Det er ulovlig å spre enkelte kjønnssykdommer i dag, bare så du vet det!

Håper du blir like stolt av dattera di når hun blir seksuelt aktiv og gir faen i kondom og blir smelt på tjukka som 14 åring , har herpes innen hun er 18 og dør av hepatitt når hun er 35.

• Liker 1
Skrevet (endret)
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fordi man går i det minste ut i fra at en partner som ikke bruker kondom i det minste har testet seg etter forrige partner og sørget for å være clean før han går til sengs med en ny. Det er ulovlig å spre enkelte kjønnssykdommer i dag, bare så du vet det!

Gjemme seg bak grunnløse antakelser? Den blir for enkel. Kvinner må ta ansvar på lik linje som menn. Skulle virkelig bare mangle! Beskyttelse ER et felles ansvar. 

Endret av Aalo
  • Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du blir like stolt av dattera di når hun blir seksuelt aktiv og gir faen i kondom og blir smelt på tjukka som 14 åring , har herpes innen hun er 18 og dør av hepatitt når hun er 35.

Det var da voldsomt. 

Anonymkode: ed5a2...aa3

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt. 

Anonymkode: ed5a2...aa3

Du kan så si.  Fordømt synd at det ikke skal være mulig å vinkle et spørsmål i en spesifikk retning uten at tråden skal bli kapret av moralens høyvoktere som får sin næring gjennom å fremstå så fordømt mye bedre enn alle andre.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Aalo skrev:

Gjemme seg bak grunnløse antakelser? Den blir for enkel. Kvinner må ta ansvar på lik linje som menn. Skulle virkelig bare mangle! Beskyttelse ER et felles ansvar. 

Nettopp, det er et FELLES ansvar.. så hvorfor tar ikke du ansvar? 

Jeg har ikke ubeskyttet sex, før jeg vet at den jeg har sex med, har sjekket seg og er ren for sykdommer. 
jeg sjekker meg jevnlig selv, siden jeg er i et poly forhold. 

• Liker 2
Skrevet
52 minutter siden, kattepusen skrev:

Nettopp, det er et FELLES ansvar.. så hvorfor tar ikke du ansvar? 

Jeg har fortsatt til gode å avkrefte eller bekrefte hvorvidt jeg sjekker meg jevnlig, som jo ville vært å ta ansvar fra min side.

Mao; du aner ikke hvorvidt jeg tar ansvar eller ei og du får heller aldri vite da det er irrelevant for tråden og kun et element for å eventuelt tilfredsstille moralistene.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Aalo skrev:

Jeg har fortsatt til gode å avkrefte eller bekrefte hvorvidt jeg sjekker meg jevnlig, som jo ville vært å ta ansvar fra min side.

Mao; du aner ikke hvorvidt jeg tar ansvar eller ei og du får heller aldri vite da det er irrelevant for tråden og kun et element for å eventuelt tilfredsstille moralistene.

Men du tar ikke ansvar. Du bruker ikke kondom, altså er det fare både for kjønnsykdommer, og graviditet. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...