Gå til innhold

Klarer ikke tryne på damas bestevenninne!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i et lesbisk forhold, og har vært det snart 1 år. Dama mi har ei bestevenninne som er frekkere enn folk flest. Har enda ikke møtt henne, og hun prøver likevel å få oss fra hverandre fordi hun alltid har likt å være "sjef" over dama mi sitt liv. Altså, hun er en dominerende venninne.
Min samboer har litt vanskelig for å si fra om slike ting, og gjør alt for å unngå konflikter. For det første liker jeg ikke se folk generelt bli behandla sånn, men det sårer ekstra siden det er min kjæreste.

Jeg var bortreist en stund i sommer, og da hadde hun bestevenninna vært her på besøk (egentlig miin leilighet) og tatt seg til rette så det holder. Hun lånte bilen min imens min kjæreste var på jobb, og det uten å spørre noen av oss. Hadde med seg hund som pissa her inne og ødela et gulvteppe (nektet da vi tok det opp med henne) . Dette er veldig frustrerende for meg fordi jeg misliker så sterkt en person jeg aldri har møtt engang, og vanskelig da det er en god venninne av kjæresten min. Noen som kjenner seg igjen eller har noen råd til meg?

Anonymkode: c51e4...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det kjæresten din som må sette ned foten. Hva er det hun sier når du sier ifra at dette ikke er greit?

Anonymkode: 4efcb...f51

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager har du ikke møtt bestevenninden til kjæresten din når dere har vært sammen i et år?!

Anonymkode: ce4bc...802

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det kjæresten din som må sette ned foten. Hva er det hun sier når du sier ifra at dette ikke er greit?

Anonymkode: 4efcb...f51

Hun er delvis på begge sider! Hun tåler ikke at jeg har sagt i fra hva jeg syns. Greit jeg kan bli litt usaklig, men når jeg sa at jeg hadde lyst å ta dette opp med hun venninna, siden det er MEG hun har gjort dette "mot" altså tatt seg til rette hjemme hos meg og med mine ting (deriblandt min bil), så klikker det for hun og at det skal ikke jeg gjøre for det er ikke min venninne osv....
Og det er forsåvidt greit, men jeg har vel rett til å si fra på en saklig og ordentlig måte dersom hun herjer hjemme hos meg og med mine saker og ting? Hun respekterer rett og slett ikke mitt hjem og meg som person. Det med bilen er veldig ergelig da det er en del feil med den pluss at den står i faren min sitt navn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager har du ikke møtt bestevenninden til kjæresten din når dere har vært sammen i et år?!

De er ikke så ofte sammen pga jobb, og interessen har vel kanskje ikke vært der fra noen sin side? Jeg har hørt så mye stygt hun har gjort så da prioriterer jeg vel å møte dem som gjør kjæresten min godt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De er ikke så ofte sammen pga jobb, og interessen har vel kanskje ikke vært der fra noen sin side? Jeg har hørt så mye stygt hun har gjort så da prioriterer jeg vel å møte dem som gjør kjæresten min godt heller.

OG vi bor i forskjellige byer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutes ago, AnonymBruker said:

Hun respekterer rett og slett ikke mitt hjem og meg som person.

Det gjør jo ikke kjæresten din heller om hun lar venninda si holde på sånn med dine ting og mot deg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jo ikke kjæresten din heller om hun lar venninda si holde på sånn med dine ting og mot deg.

Nei i grunn ikke. Hun visste jo ikke om det med bilen før etterpå da. Men jeg måtte finne ut av dette selv, og det at hunden ødela ting her....... veldig irriterende og ha det slik! Det ødlegger så mye for forholdet vårt, og jeg klarer rett og slett ikke høre navnet til vedkommende lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er dama di og denne veninnen? Om de er voksne så burde jo dama di rett og slett innse hva slags påvirkning veninna har på henne, og se på dynamikken mellom de, og om hun vil ha det slik.

Det er leit når kjemi blir så dårlig som du opplever, spesielt når det er din partner og hennes beste veninne. Det kan være kommunikasjon må til her, og at du rett og slett må treffe henne og si til henne at du ikke liker at hun ikke lar dama di bestemme selv, at hun bruker bilen uten å spørre og ødelegger ting i leiligheten uten å erstatte det. Du kan si det rolig og fint og det burde hun tole. Om hun ikke toler det og blir forbannet så får hun bare bli det. oppførselen hennes er jo ikke bra!

Anonymkode: 5d5bc...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli heterofil! :) Det er det beste rådet du vil få idag.

Anonymkode: e35fb...f8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2017 den 19.30, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er dama di og denne veninnen? Om de er voksne så burde jo dama di rett og slett innse hva slags påvirkning veninna har på henne, og se på dynamikken mellom de, og om hun vil ha det slik.

Det er leit når kjemi blir så dårlig som du opplever, spesielt når det er din partner og hennes beste veninne. Det kan være kommunikasjon må til her, og at du rett og slett må treffe henne og si til henne at du ikke liker at hun ikke lar dama di bestemme selv, at hun bruker bilen uten å spørre og ødelegger ting i leiligheten uten å erstatte det. Du kan si det rolig og fint og det burde hun tole. Om hun ikke toler det og blir forbannet så får hun bare bli det. oppførselen hennes er jo ikke bra!

Ja det samme mener jeg! Føler bare det er så respektløst. Uhell kan skje og bla bla bla, men da legger man seg flat og beklager hendelsen, i stedet for å nekte og bli ufordragelig. Poenget til dama mi er at hun har så mange gode sider også (som nok helt sikkert er sant), men det betyr vel ikke at den stygge oppførselen hun har ikke skal tas opp?! 

Slik jeg ser det er hun redd for at bestevenninna skal bli sur på henne dersom jeg tar dette opp, og det er jo i hvertfall ikke en god venninne da. Ting burde vel kan tas opp på en skikkelig måte uten at noen trenger å bli forbanna, men dessverre får jeg ikke gjennomslag der. Det kommer nok til å bli til at det klikker ordentlig for meg en dag, så kommer alt sammen opp!!

Lurer bare på her om det er jeg som er helt bak mål og må gi litt mere faen, eller om dere forstår at jeg er PIST.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2017 den 19.30, AnonymBruker skrev:

dama mi er forresten 32 og venninna er 36 ;) - det skulle man ikke tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2017 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Jeg er i et lesbisk forhold, og har vært det snart 1 år. Dama mi har ei bestevenninne som er frekkere enn folk flest. Har enda ikke møtt henne, og hun prøver likevel å få oss fra hverandre fordi hun alltid har likt å være "sjef" over dama mi sitt liv. Altså, hun er en dominerende venninne.
Min samboer har litt vanskelig for å si fra om slike ting, og gjør alt for å unngå konflikter. For det første liker jeg ikke se folk generelt bli behandla sånn, men det sårer ekstra siden det er min kjæreste.

Jeg var bortreist en stund i sommer, og da hadde hun bestevenninna vært her på besøk (egentlig miin leilighet) og tatt seg til rette så det holder. Hun lånte bilen min imens min kjæreste var på jobb, og det uten å spørre noen av oss. Hadde med seg hund som pissa her inne og ødela et gulvteppe (nektet da vi tok det opp med henne) . Dette er veldig frustrerende for meg fordi jeg misliker så sterkt en person jeg aldri har møtt engang, og vanskelig da det er en god venninne av kjæresten min. Noen som kjenner seg igjen eller har noen råd til meg?

Hunder bør ikke ha adgang til boliger.

Anonymkode: 4d322...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Hunder bør ikke ha adgang til boliger.

Anonymkode: 4d322...d46

Og "noen " må slutte å drikke whiskey til frokost 😂. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet ikke jeg men en person som driver å ødelegger andres ting som biler eller annet uten å si unnskyld eller ordne opp må det vel være noe rart med egentlig. Dere kan vel nesten melde det i fra til politiet som skadeverk på annen manns eiendom. 

Anonymkode: 982db...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Du har ikke møtt henne, likevel tåler du ikke trynet engang! Har du snakket med henne på tlf?

Så i bunn og grunn hater du en person som du bare har fått beskrevet av en tredjepart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 31.8.2017 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Bli heterofil! :) Det er det beste rådet du vil få idag.

Anonymkode: e35fb...f8b

Åååh herreguuud. Er det mulig😫 som om en heterofil ikke kan ha en vennine som er frekk og gæærn?? 

Anonymkode: fdc38...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Elseby13 skrev:

Du har ikke møtt henne, likevel tåler du ikke trynet engang! Har du snakket med henne på tlf?

Så i bunn og grunn hater du en person som du bare har fått beskrevet av en tredjepart. 

om du leser innlegget mitt ordentlig ser du vel kanskje at jeg ikke trenger å møte henne for å bli "kjent" med hvilken person hun er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...