Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har gått på p-piller i mange år, og har ingen planer om å bli gravid de nærmeste årene. 

For litt over en månedstid siden skiftet jeg p-pille merke til synfase, og jeg begynte på cipralex (antidepressiva). 

Et par dagen før den pillefrie uken på bretter fikk jeg en bitteliten spotting med rosa på papiret, så tenkte mensen kom da. Men det gjorde den ikke, har ikke hatt en eneste blødning selv om jeg har vært i den pillefrie uken. Dette har aldri skjedd meg før, har alltid fått mensen under denne pillefrie uken på alle andre merker jeg har gått på. 

Blir selvfølgelig bekymret, og nå er jeg på den 2.pilla inn på nytt brett uten noe tegn til menstruasjon, så har derfor tenkt til å ta en graviditetstest. Jeg har lest at antidepressiva kan påvirke p-piller, så de ikke virker like bra? Legen sa ingenting om dette til meg. 

Men spørsmålet mitt da, er om en test vil vise positiv nå hvis jeg skulle være gravid? (Tenker ettersom jeg er ferdig med uka jeg egentlig skulle hatt mensen). Er ikke så erfaren med dette, så derfor tenkte jeg å spørre dere som er litt mer erfarne i forhold til når man kan teste. 😊

Anonymkode: d686d...7d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal sies at jeg har samboer, og at vi har jevnlig sex. 

Ts 

Skrevet

Og er a1 test eller clearblue best, med tanke på eventuelt tidlig testing og riktig svar? 

Ts

Skrevet

Men, hvorfor ikke bare ta en test?

lykke til.

Anonymkode: ced94...998

Skrevet

Man kan teste fra den dagen mensen uteblir, altså når det er gått 28 dager siden første dag i forrige mens :) Altså kunne du testa fra den første dagen pillefrie uka. Test med morgenurin. Jeg testet etter 6 uker siden forrige mens og  da var det kjempetydelig strek. Jeg foretrekker A1.

Da jeg ikke ville bli gravid hadde jeg alltid en del tester liggende, bedre å teste en gang for mye enn å gå å bekymre seg. 

Lykke til uansett. 

Anonymkode: 2c66b...d7e

Skrevet

Du får sikkert svar nå, bare test. 

Anonymkode: 27000...449

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan teste fra den dagen mensen uteblir, altså når det er gått 28 dager siden første dag i forrige mens :) Altså kunne du testa fra den første dagen pillefrie uka. Test med morgenurin. Jeg testet etter 6 uker siden forrige mens og  da var det kjempetydelig strek. Jeg foretrekker A1.

Da jeg ikke ville bli gravid hadde jeg alltid en del tester liggende, bedre å teste en gang for mye enn å gå å bekymre seg. 

Lykke til uansett. 

Anonymkode: 2c66b...d7e

Dette gjelder ikke nødvendigvis ved bruk av p-piller. Skulle medisinene ødelegge for effekten av pillen er det jo tilfeldig hvilken dag kroppen får eggløsning, du har ikke en naturlig syklus som styrer det. 

Anonymkode: f0cfd...0a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...