Gå til innhold

Er det noen damer her som liker feminine menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker kun barske menn. Med litt skjegg, biceps, høyde, brede skuldre som hugger ved for hånd. Som veit åssen en lager bål i skauen. Som tør å fange maten sin selv, uten at det betyr en veldig jaktinteresse. En mann som tør å være mann, som tør å ha sine interesser. Som ikke er feminisert, men samtidig har et godt hjerte. 

Når har jeg funnet den mannen, da, sånn ca :) Så jeg leter ikke etter noen ;) Men jeg forstår ikke de som vil ha feminine menn. Det handler åpenbart om preferanser, men jeg klarer fortsatt ikke å forstå det, og sånn har jeg alltid vært, helt siden jeg begynte å interessere meg for gutter (og det var faktisk ganske sent i livet). 

Dere som foretrekker tynne, spede menn. Eller tykke, kvinnelige menn. Med feminine og kvinnelige, mener jeg menn som ikke tør å si ifra. Som ikke vet noe om livet, skrutrekkere eller stereotype "manneinteresser". Som vet hvordan han skal vinne i WoW. Eller kanskje til og med sminker seg litt. Som er over gjennomsnittet opptatt av håret (sleiken?) og klær. Som kanskje griner litt hvis han må rive av seg et plaster. Som overbeskytter barna sine så til de grader, og som lar kona bestemme alt. En tøffelhelt. Uten ryggrad. Som mener at det er å kjefte på barna sine hvis man sier "nei" til dem. Altså, jeg kunne nevnt mye mer. 

Og for å si det sånn, er det ikke femi dersom en mann har et godt hjerte og god moral. Det er ikke femi å være snill. Det er ikke femi å være rettferdig. En ekte mann er alle disse tingene. Men å være overfladisk, opphengt i utseende og klær, og kanskje vokse hele kroppen fordi man skal være glatt... Barbere pungen? Nei, huff. Hvordan kan noen kvinner like det? 

Er slike kvinner egentlig bifile? Bare litt inni skapet? 

Anonymkode: a754a...935

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker kun barske menn. Med litt skjegg, biceps, høyde, brede skuldre som hugger ved for hånd. Som veit åssen en lager bål i skauen. Som tør å fange maten sin selv, uten at det betyr en veldig jaktinteresse. En mann som tør å være mann, som tør å ha sine interesser. Som ikke er feminisert, men samtidig har et godt hjerte. 

Når har jeg funnet den mannen, da, sånn ca :) Så jeg leter ikke etter noen ;) Men jeg forstår ikke de som vil ha feminine menn. Det handler åpenbart om preferanser, men jeg klarer fortsatt ikke å forstå det, og sånn har jeg alltid vært, helt siden jeg begynte å interessere meg for gutter (og det var faktisk ganske sent i livet). 

Dere som foretrekker tynne, spede menn. Eller tykke, kvinnelige menn. Med feminine og kvinnelige, mener jeg menn som ikke tør å si ifra. Som ikke vet noe om livet, skrutrekkere eller stereotype "manneinteresser". Som vet hvordan han skal vinne i WoW. Eller kanskje til og med sminker seg litt. Som er over gjennomsnittet opptatt av håret (sleiken?) og klær. Som kanskje griner litt hvis han må rive av seg et plaster. Som overbeskytter barna sine så til de grader, og som lar kona bestemme alt. En tøffelhelt. Uten ryggrad. Som mener at det er å kjefte på barna sine hvis man sier "nei" til dem. Altså, jeg kunne nevnt mye mer. 

Og for å si det sånn, er det ikke femi dersom en mann har et godt hjerte og god moral. Det er ikke femi å være snill. Det er ikke femi å være rettferdig. En ekte mann er alle disse tingene. Men å være overfladisk, opphengt i utseende og klær, og kanskje vokse hele kroppen fordi man skal være glatt... Barbere pungen? Nei, huff. Hvordan kan noen kvinner like det? 

Spinkel/Femi?

Mener du at utseendegenene til en person avgjør hvor solid personen er inni seg? Du bør være rimelig perfekt selv for å komme med et sånt utsagn...?

Anonymkode: a6655...5ed

• Liker 3
Skrevet

Vi definerer feminin helt forskjellig , det er sikkert og visst!

Det å være overbeskyttende mot barna sine og la kona bestemme er gode egenskaper, det er jo kjent at menn ikke er spesielt smarte på å ta praktiske avgjørelser.

Jeg har aldri møtt en mann som vokser hele kroppen eller bruker sminke, eller griner av å ta av seg et plaster.

Og nei man er absolutt ikke bifil fordi man liker at mannen er stelt, har god hygiene, ordner håret og barberer ballene!

Det er mye mer tiltrekkende enn en mann som har mer peiling på WoW og virtuelle verdener enn faktisk livserfaring og leve i det virkelige liv med god oppfølging av ansvar og familie og er i kontakt med følelsene sine og tar hensyn til kona sine.

Anonymkode: 30a07...e14

• Liker 3
Skrevet

kona si sine* (følelser)

Skrevet

Spinkel og feminin har heller ikke noen sammenheng syntes jeg .

Og hva vet du hva en spinkel mann vet om livet?

Hele innlegget ditt lyser ignoranse, forhåndsdømming og utseendebasert hat.

• Liker 5
Skrevet

Jeg undrer meg over mennesker som har behov for å lage slike tråder. Det virker veldig stusselig. 

Anonymkode: f101f...161

• Liker 4
Skrevet

Samboeren min er en skikkelig mannemann, men han er fortsatt veldig opptatt av utseende, sveis og barberer pungen innimellom. Han kan lage bål, skifte dekk, fiske, sikkert jakte, har brede skuldre og store biceps. Men han er jo lav da. 

Du er veldig generaliserende i innlegget ditt. 

Forsåvidt kan jeg falle for alle slags menn. Eksen var ganske femi, men brøy seg ikke om klær og utseende.

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barbere pungen gjør da nesten alle om dagen? Jeg har data typen i fire år og knapt sett den med hår lol Og det er ingenting fælere enn folk som ikke klipper håret/skjegg og lar utseendet forfalle så de ser ut som en lasaron bare fordi de har ferie. 

Barske menn med tydelige store muskler får meg til å tenke: han kan bli kompis. Det er NULL respons under beltestedet. Jeg får lyst til å trene av å se sånne menn. Noen av dem blir like forvirret som du er, av at jeg ikke er tiltrukket av dem.

De mennene jeg har vært forelsket i, har vært ganske spinkle. Jeg synes det er pent. De har vært forelsket i meg som er kraftig (har former og er trent). Så det er tydeligvis noe i utseendet som funker, kanskje motsetninger tiltrekker? Typen min kan lage bål og hugge ved (det kan jeg også). Han liker fotball og kan stå og brøle til skjermen. Han kan slenge meg ned på senga og ta meg. Jeg liker at han er mer følsom enn en del andre menn, jeg synes det er sexy, selv om han ikke akkurat griner mye så ser man at han blir berørt av ting. Jeg vil si at han er mer androgyn enn feminin. Hvis vi oppdrar barn, kommer jeg til å være "sjefen" i huset. Jeg er mer komfortabel med å ta vanskelige avgjørelser og å si nei. Det er jeg klar over og innforstått med. Jeg ser ikke på ham som noen tøffelhelt, jeg synes han er fantastisk. Kreativ, rolig, snill og ikke minst elsker meg som jeg er, og forventer ikke noen forsiktig "girl next door" med dårlig selvtillit - som mange menn foretrekker, og som jeg aldri vil bli. Vi er skjønt enige om at dynamikken mellom oss er helt perfekt. 

Jeg vet ikke om det er så mye å forstå, egentlig? Jeg forstår jo ikke hva som er sexy med muskelmenn som liker å dominere enhver situasjon. Men det er ikke noe som plager meg, ikke alle passer for alle :) 

Anonymkode: 78060...2c7

• Liker 1
Skrevet

Så du velger noen av de verste, stereotypisk feminine egenskapene, setter dem opp mot noen av de mest attraktive, stereotypisk maskuline egenskapene, og mener at det skal si noe om 'feminine' menn? Hva med å sette en aggressiv, følelsesløs brølape opp mot den lille ryggradsløse pingla du fremstiller i innlegget ditt? At du anser det å ikke vite noe om verden, grine uten grunn og å la seg tråkke på som kvinnelige egenskaper, sier ganske mye om holdningene dine til kvinner. Du klarer altså å rakke ned på begge kjønn i ett og samme innlegg. 

De fleste, både kvinner og menn, har heldigvis en fin blanding av feminine og maskuline egenskaper, og det er absolutt attraktivt. 

Jeg er forøvrig bifil og vil gjerne ha en forklaring på hvorfor du tror det gir meg en spesiell interesse for overfladiske, sutrete og uvitende tøffelhelter uten ryggrad. Uavhengig av kjønn. :) 

• Liker 9
Skrevet
11 minutes ago, Cathrine88 said:

At du anser det å ikke vite noe om verden, grine uten grunn og å la seg tråkke på som kvinnelige egenskaper, sier ganske mye om holdningene dine til kvinner. Du klarer altså å rakke ned på begge kjønn i ett og samme innlegg.

Enig! :balltre:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tenker at en god match for idealmannen slik du beskriver ham, er en svært feminin og vakker kvinne, nett, slank, alltid glattbarbert og velduftende. Hun er stillfaren, ydmyk, beskjeden, snakker lavmælt og er, i kraft av sin feminine natur, underdanig sin sterke, hårete handyman. Hun elsker husarbeid og holder hjemmet rent, pent og pyntelig til enhver tid. Ikke minst er hun ei flink kokke som lager all mat fra bunnen av til sin hardbarkede mann når han kommer hjem fra jakt og krig. Hun er alltid pent og feminint kledd i skjørt eller kjole, sminket og velstelt. Hun sørger for å gjøre unna husarbeid og brødbaking før hun tillater seg en pause foran TV-en, ser på Dr Phil og gråter en skvett - følsom og feminin som hun er. Trøster seg med en sjokoladeplate. Etterpå hekler hun noen duker, tørker støv og bretter tøy før hun setter seg ned med kokebøkene sine. Der finner hun en oppskrift som passer ypperlig til villsvinet som hennes modige jaktmann hadde fanget med bare hendene kvelden i forveien, i bar overkropp og omringet av glefsende krokodiller som ville stjele byttet hans. Hun lager en deilig rett som hun vet mannen vil sette pris på. Hun ikler seg en elegant aftenkjole og når den bredskuldrete mannemannen hennes kommer inn døra, kysser hun ham ømt velkommen på de røffe skjeggstubbene hans med et yndlig, forførende blikk - akkurat slik hun vet han setter pris på etter en lang, hard dag med vedhugging og båltenning.

Endret av yabloko
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jesus... 

Nok en gang tror jeg det er spørsmål om klasseskiller i dette. Hvis du spør en (ofte beyond perfekt smellvakker og steinrik) dame fra Oslo vest om hun liker menn som hugger ved, ikke bryr seg om klær, eller syns håndvask er for feminint, vil du antakeligvis få "æsj" i tilbakemelding. Hvis du spør en skikkelig harrykone fra Mjøndalen om hun liker menn i håndsydde dresser vil du antakeligvis finne TS. Sikkert tent på snekkeren sin med hårete armer, men det hjelper liksom ikke forholdene på Oslo bestvest noe særlig. 

Skrevet

Håper mannen din begynner å barbere pungen :laugh:

Anonymkode: 3b647...330

Skrevet

Liker heller ikke feminine menn. Og min definisjon av det er menn som snakker veldig mye om følelser, er veldig romantiske, klarer seg ikke i skogen alene, bryr seg ikke om å lære seg "manneting" etc. Jeg vil ha en mannemann. 

Anonymkode: 973f2...9ec

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med det mest fordomsfulle tøvet jeg har sett/hørt/lest i dag 👍🏼 Du burde utvide horisonten din litt. 

Anonymkode: 1cc63...c47

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg merker at jeg hang meg litt opp i at TS mener det er kvinnelig/feminint å ikke vite noe om verden. Wtf. 

... sånn ut over det. Mannen min har et ganske "maskulint utseende", han er sterk og har skjegg og i det hele tatt. Men det er ikke noe som var avgjørende for min del. Hadde likt han like godt om han var spedbygd og hårløs, så klart. 😅 Det er jo kjemien som stemmer. Vi passer sammen. Han kan lage bål og overleve i villmarka, men jeg vet liksom ikke hvor ofte jeg har nytte av det i hverdagen?!

Det viktigste er jo at vi har like interesser og verdier, matcher på personlighet og har det godt sammen. Ikke hvem som skifter dekk på bilen eller lager mat. Begge deler er det forresten han som er best til, men jeg lover jeg har andre kvaliteter 😂

Anonymkode: 88fe6...c44

Skrevet
4 hours ago, Cathrine88 said:

At du anser det å ikke vite noe om verden, grine uten grunn og å la seg tråkke på som kvinnelige egenskaper, sier ganske mye om holdningene dine til kvinner. Du klarer altså å rakke ned på begge kjønn i ett og samme innlegg. 

Ufattelig. Du klarer det kunsstykket og få en ren nedverdigende beskrivelse av menn til å handle om kvinnesyn. Man blir direkte tullete av dere

Skrevet

Alle negative egenskaper en kan ha = femi? Feminin er ikke et skjellsord. Jeg liker feminine menn og med det mener jeg liten i kroppsbygning, sympatisk, glad i dyr, omsorgsfull og ikke aggressiv. Var det noe mer du ville?

Anonymkode: 60907...203

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er kvinner som liker naturliv, jakt,bålturer i skogen maskuline? 

Holdningene her er jo som hentet fra 30 tallet hvor friluftsliv ble ansett som sysler utelukkende forbeholdt menn :ac:

• Liker 1
Skrevet

Er skeiv dame ikke-binær. Liker femi menn og guttete damer

Anonymkode: 600e6...466

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...