Gå til innhold

Legge igjen inngående "CV" på visning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere som leier ut at det er bra å inkludere?

Bilde, arbeidsforhold, referanser, har jeg skjønt er greit å ha med. Hva med kort personlig beskrivelse (hobbyer osv.)? Skatteligning og personlig kredittsjekk, eller blir det for meget?

Anonymkode: 6a59e...57b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å legge igjen noe av dette på en visning for å kjøpe et hus. Skriv deg på interesselisten og ha finansieringsbevis klart, så er det bare å by. 

Anonymkode: 32958...707

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke å legge igjen noe av dette på en visning for å kjøpe et hus. Skriv deg på interesselisten og ha finansieringsbevis klart, så er det bare å by. 

Anonymkode: 32958...707

Lurt å lese innlegget man svarer på kanskje?

Anonymkode: 079b0...134

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg ville i hvert fall ikke lagt igjen skatteligning og andre dokumenter som viser personnummer. Det har ikke utleier noe med, og kan i verste fall bli misbrukt hvis det kommer på avveie.

En liten cv med bilde så de husker ansiktet ditt, kanskje kan være ok.

Endret av Million
  • Liker 1
Gjest C.Tramell
Skrevet

CV og anbefalinger for å lissom aller ærbødigst få lov til å leie en leilighet når det er billigere å kjøpe selv...? Er det virkelig kommet til det? :sprettoy:

Skrevet
5 minutter siden, Million skrev:

Jeg ville i hvert fall ikke lagt igjen skatteligning og andre dokumenter som viser personnummer. Det har ikke utleier noe med, og kan i verste fall bli misbrukt hvis det kommer på avveie.

En liten cv med bilde så de husker ansiktet ditt, kanskje kan være ok.

Ja, det var et godt poeng. Det går jo an å stryke ut personnummer da (ta sprittusj over før man tar kopi).

Kredittopplysninger og sånt er jo ganske offentlig allerede, og helt vanlig i andre land at man må gi tillatelse at den type informasjon søkes opp før utleie. Derfor jeg kom til å tenke på det, hvis det virket litt "rart".

Skrevet
5 minutter siden, C.Tramell skrev:

CV og anbefalinger for å lissom aller ærbødigst få lov til å leie en leilighet når det er billigere å kjøpe selv...? Er det virkelig kommet til det? :sprettoy:

Nå er det veldig mange som ikke har mulighet til å kjøpe noe, og derfor er nødt til å leie 🙄

Skrevet
3 minutter siden, C.Tramell skrev:

Ikke alle som kan eller vil kjøpe, vet du. :)

Vil bare gjøre det enkelt og greit, er ikke en som klarer å skryte, smiske og trygle for å gi et bra inntrykk liksom. Så kanskje jeg satser på å være åpen og ærlig istedet da, men hvis det virker helt sært så dropper jeg det.

Skrevet

Jeg ville kun lagt igjen en lapp med bilde og en kort beskrivelse av meg/oss i stikkordsform, samt kontaktinfo.

For øvrig gjorde eksen og jeg dette da vi skulle leie, men vi fikk ingen av leilighetene vi var på fellesvisning på. Jeg mistenker at utleierne enten bare tok en loddtrekning av de som hadde skrevet seg på interessentlista, eller plukket ut dem som uttrykkelig hadde gitt bud høyest over leiepris gitt i annonse. Så la vi ut annonse selv, med lavere ønsket leiepris enn på noen av leilighetene vi var på fellesvisninger på, og i løpet av et par dager hadde vi fått en håndfull tilbud. Alle leilighetene vi da fikk tilbud om var både større og med mye bedre standard enn noen av fellesvisningsleilighetene.

Anonymkode: a6311...19f

• Liker 1
Skrevet

Hra kun gjort den en gang, men da skrevvi navn,alder, hvor vi var fra, studier, jobb ved siden av studier og interesser. Fikk den på flekken.

Anonymkode: c846f...2d5

Skrevet

Referanser med tel.nr.

Skrevet

Det huseier vil vite mest mulig om:

1. Kan du betale for deg? Er du i trygg jobb? Referanser er gull, både jobb og leieforhold.

2. Vil det være party hver helg?

Hvordan du vil sørge for at huseier får disse bitene med info er helt opp til deg, men jo bedre du klarer det - jo større sjans.

Selv løste jeg det med en lang, informativ sms som hadde som hensikt å være profesjonell, samt skape trygghet rundt punktene økonomi og husbråk.

Fikk tilslag på 2 timer, enebolig.

Skrevet

Jøss , er det virkelig blitt vanlig? Vi leide for få år siden, da lå det bare en liste på visning hvor man skrev opp kontaktinfo og yrke. (Oslo) 

Anonymkode: d51fa...95a

Skrevet
På 31.8.2017 den 13.25, AnonymBruker skrev:

Ja, det var et godt poeng. Det går jo an å stryke ut personnummer da (ta sprittusj over før man tar kopi).

Kredittopplysninger og sånt er jo ganske offentlig allerede, og helt vanlig i andre land at man må gi tillatelse at den type informasjon søkes opp før utleie. Derfor jeg kom til å tenke på det, hvis det virket litt "rart".

Det er ikke vanlig i Norge og usedvanlig frekt å spørre om kredittopplysning her til lands. Kun noen firmaer som har lov til å kredittsjekke. Men for all del, du kan jo gjøre det

Skrevet
På Thursday, August 31, 2017 den 12.15, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere som leier ut at det er bra å inkludere?

Bilde, arbeidsforhold, referanser, har jeg skjønt er greit å ha med. Hva med kort personlig beskrivelse (hobbyer osv.)? Skatteligning og personlig kredittsjekk, eller blir det for meget?

Tenker at du skal tenke på privatlivet ditt og ikke dele personopplysninger med kreti og pleti.

Anonymkode: 7f066...ac6

Skrevet

Jeg har brukt å sende en sms som forklarer hvem jeg/vi er. Alder, husdyr, jobb, kort om Interesser. Også spurt om mulighet for å komme å se. Vært å sett. Sagt vi skal snakke om det. Om det er aktuelt så sendt en meld om at vi ønsker den, når vi kan flytte inn tidligst, og eventuelt om det er noe vi ønsker (slik som lengde på oppsigelsestiden, at vi kan flytte inn tidligere, eks midten av måneden for halv leie, om det skulle vært av interesse at vi kan flytte inn så fort som mulig.

Også krysset fingrene

Anonymkode: b0229...f3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...