Gå til innhold

Føler meg ikke klar til jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi blir 7 mnd om noen dager, og om 5 uker begynner jeg å jobbe igjen. Jeg gleder meg litt til å komme meg litt ut og gjøre andre ting, men samtidig føler jeg meg overhodet ikke klar. Vi ammer ofte, har ikke rutiner der, og sover helt elendig. Jeg fungerer nesten ikke på dagtid. Bf har ikke krav på foreldrepenger, så selv om han har permisjon så må han jobbe for å få penger. Vi har tenkt at han jobber minst 3 dager i uka. Jeg jobber heldigvis bare deltid (pga at jeg er student, men der varer permisjonen et år), så ut året kommer jeg ikke til å studere, men kun jobbe. Vi har ikke fått barnehageplass (og vil heller egentlig ikke ha før hun er fylt 1 år, minst, da hun er utrolig redd fremmede. Prøver å vende henne av med å være med på åpen barnehage og babysvømming osv, men hun er ikke klar til barnehage enda).

Føler alt jeg skriver er litt rotete og gjerne motsigende, men det jeg egentlig lurer på er hvordan dere som jobber fulltid er klare til å begynne å jobbe så tidlig? Jeg har aldri vært borte fra lille mer enn 4 timer i strekk, og vaktene varierer fra 4,5-10,5 timer. i tillegg tar det 20-30 min å kjøre en vei. Jeg skjønner bare ikke hvordan det skal gå. Før jeg gikk ut i permisjon jobbet jeg to kvelder (4,5 timer), og annenhver helg (5,5fredag +10,5 timer lørdag). Her har vi et problem der jeg ikke er hjemme før 9 hvis jeg jobber kveld, og da skal lille være i seng, men må egentlig ha puppen for å sovne. Og hvis jeg skal jobbe dagtid må det være de 2 dagene bf er hjemme. Men jeg tviler egentlig på at det er mulig å få jobbet på dagtid, da det allerede er nok som er på jobb. Og så vil jeg jo egentlig ikke jobbe i helgene, da jeg og bf mest sannsynlig ikke vil se hverandre så mye i ukedagene da en av oss alltid jobber (?). Jeg ser bare ikke hvordan dette skal gå opp, og hvordan vi skal klare oss (mtp penger). Hvis bf ikke skulle hatt permisjon likevel, hvor skulle vi da gjort av lille? Huff. Jeg merker jeg syter litt, og det går seg gjerne til, men er det noen som har tips eller erfaringer?

Anonymkode: e48b2...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette går fint, men du må venne deg til deg. Små barn er veldig tilvenningsdyktige, men jeg ville øvd på at pappaen kan legge og prøve smokk i stedet for pupp. Prøv også å lage litt rutine på matingen, det vil dere få igjen for senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...