FrkSunshine Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Hei, Jeg oppdager en slags kul på undersiden av underarmen i går. Den sitter dypt, er på str med en ert, og plassert ca 10 cm fra hånden mot albuen. Den buler litt. Jeg kjenner den hele tiden, men kan ikke si det er direkte smertefullt. Hva kan det være? Spør her før jeg oppsøker lege. Jeg har vært til fastlegen tidligere i uken på grunn av noe annet, hadde ikke lyst dit igjen helt enda. 😏
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 Jeg har hatt en ertestor kul 3 vm fra håndledd. I minst 30 år. En liten fettkul som aldri har gitt plager Men din er nyoppstått og bør alltid sjekkes av lege. Just in case. Anonymkode: 70a09...647
FrkSunshine Skrevet 31. august 2017 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2017 Bør nok spørre legen da. Føler meg som en hypokonder. Samtidig er jeg livredd for at det skal være kreft. 😯
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #5 Skrevet 31. august 2017 Du vil garantert ikke bli oppfattet som en hypokonder. Det er mange forklaringer på kuler under huden, som regel er det en helt ufarlig kul, men du skal alltid sjekke sånne forandringer. Det er jo bare dumt å la være. Få det gjort, så slipper du å bekymre deg. Anonymkode: 1703a...25c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #6 Skrevet 31. august 2017 Har hatt to kuler med ca samme størrelse, men mine er/var øm. Den ene lå mellom fingrene, denne ble henvist videre for operasjon, men ventetiden var så lang at den ble borte av seg selv. Grunnen til operasjon var at den var i veien for meg, og hindret meg i å utføre hobbyen min. Har også en midt på siden av leggen, denne er også sjekket av lege, og ikke noe å bry seg om så lenge den ikke begynner vokse eller flytte på seg. Anonymkode: 378ac...4b4
FrkSunshine Skrevet 31. august 2017 Forfatter #8 Skrevet 31. august 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lymfeknuter? Anonymkode: 9101b...779 Tenkte først den tanken siden jeg er forkjølet for øyeblikket. Men ser ikke ut til at det er et vanlig sted hvor det oppstår lymfeknuter.
FrkSunshine Skrevet 31. august 2017 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hatt to kuler med ca samme størrelse, men mine er/var øm. Den ene lå mellom fingrene, denne ble henvist videre for operasjon, men ventetiden var så lang at den ble borte av seg selv. Grunnen til operasjon var at den var i veien for meg, og hindret meg i å utføre hobbyen min. Har også en midt på siden av leggen, denne er også sjekket av lege, og ikke noe å bry seg om så lenge den ikke begynner vokse eller flytte på seg. Anonymkode: 378ac...4b4 Hva slags kuler var det?
Simbyxor Skrevet 31. august 2017 #10 Skrevet 31. august 2017 2 minutter siden, FrkSunshine skrev: Tenkte først den tanken siden jeg er forkjølet for øyeblikket. Men ser ikke ut til at det er et vanlig sted hvor det oppstår lymfeknuter. Hvis du er bekymra, er det bare å dra til legen. Han er vel bare glad for å tjene penger
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #11 Skrevet 31. august 2017 Lymfeknuter kan oppstå der jo, kjenner til flere som har en sånn tilbakevennende kul på samme sted du nevner. Legen sier det er lymfeknute. Kan forstørres ved stress, nedsatt immunforsvar eller til og med alkohol eller matvarer. Anonymkode: e88ed...8b3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #12 Skrevet 31. august 2017 Lipomer/fettkuler i huden. Kjæresten min har det over hele kroppen. Store og små. Noen er smertefulle, andre ikke. Anonymkode: e5637...5b4
FrkSunshine Skrevet 31. august 2017 Forfatter #13 Skrevet 31. august 2017 Fikk legetime på tirsdag. 😊 Kjenner fortsatt godt at den er der, men forsøker å unngå mer bekymring. Nå er det helg 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå