Gå til innhold

Flytte ut av Oslo, men hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en liten familie på boligjakt, men klarer ikke å bestemme oss for hvor. Vi har lenge sett på hus i Oslo, men bestemte oss for å bli skatteflyktninger istedet. 

Kriteriene våre er innenfor pendleravstand til Oslo. Områder i Asker og Bærum som er aktuelle? Vi ønsker enebolig, kanskje tomannsbolig hvis romløsningen er bra. 

Vi har begynt å se på Snarøya, Nesøya, Jar, Stabekk , Haslum og Vollen. Hvordan er fritidstilbudet der? Kollektivtransport og miljøet? 

Anonymkode: 0041c...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skatteflyktninger, er det eiendomsskatten dere er redd for? Jeg ville heller betalt den enn å pendle. Men alle områder i Bærum er vel pendleravstand, kanskje unntatt øverst i Lommedalen. Vollen i Asker blir litt langt (men folk pendler derfra selvfølgelig). Hvis dere har så mye penger at enebolig på Nesøya eller Snarøya er aktuelt, ville jeg kikket etter den perfekte boligen først, så undersøkt fritidstilbud, kollektivtransport og miljø, tror ikke det skiller seg vesentlig mellom Jar-Haslum for eksempel.

Anonymkode: 05deb...0aa

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skatteflyktninger, er det eiendomsskatten dere er redd for? Jeg ville heller betalt den enn å pendle. Men alle områder i Bærum er vel pendleravstand, kanskje unntatt øverst i Lommedalen. Vollen i Asker blir litt langt (men folk pendler derfra selvfølgelig). Hvis dere har så mye penger at enebolig på Nesøya eller Snarøya er aktuelt, ville jeg kikket etter den perfekte boligen først, så undersøkt fritidstilbud, kollektivtransport og miljø, tror ikke det skiller seg vesentlig mellom Jar-Haslum for eksempel.

Anonymkode: 05deb...0aa

Takk for svar:) 

Det var en god idé å se på boligen først og fritidstilbudet etterpå. Det med skatteflyktning var egentlig mer som spøk, men det er ikke lett å få dem frem her🙈 Jeg ser bare på flere av annonsene på Finn at meglere argumenterer for at det ikke er eiendomsskatt i Asker og Bærum. 

Vi ønsker oss hage, helst litt skjermet fra naboer. Nærhet til skole og barnehage er det idelle. Helst innenfor gangavstand. Det må ikke bli for langt fra Oslo heller, siden vi har vennene våre der. Noe er kriteriene er vi selvsagt villig til å ofre for det rette huset og stedet. 

Skrevet

Ullensaker kommune. Nært til Gardermoen, kort vei til Oslo. Du finner alt du trenger på Jessheim.

Jeg bor her selv og kommer aldri til å flytte.

Anonymkode: 46319...18d

Skrevet

Vil absolutt anbefale Nesøya!

Anonymkode: e9ae6...834

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ullensaker kommune. Nært til Gardermoen, kort vei til Oslo. Du finner alt du trenger på Jessheim.

Jeg bor her selv og kommer aldri til å flytte.

Anonymkode: 46319...18d

Tror ikke de er helt der. Du må lese hvilke områder de ser på.

Anonymkode: 07cf6...f22

Skrevet

Hvis dere skal pendle inn til Oslo er det kanskje kjekt å se på områder langs enten tog-, t-bane eller trikkelinja. Mye bedre enn å pendle med bil etter min mening. Både Jar og Bekkestua ligger i alle fall langs linje 13 med t-banen, og det tar ca 30 minutter inn til Oslo S (fordi den kjører en treig rute). Tror tilbudet med buss også er ganske bra. Jeg vet ikke så mye om området, men bror min og familien ønsker å flytte ut av Oslo og til det området. Nesøya og Vollen er absolutt fine områder, men å pendle fra Asker til Oslo har jeg hørt er slitsomt. Tror det finnes en ekspressbuss som bruker litt under en time inn til sentrum, men det finnes jo tog også. Boligprisene på begge steder er rimelig høye, og du må vel opp i rundt 8 millioner for en tomannsbolig med 3 soverom og ok standard. Nesøya er nok dyrest.

Anonymkode: 30859...bb2

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil absolutt anbefale Nesøya!

Anonymkode: e9ae6...834

Takk😊

Bor du der? Kan du si noe mer om området? 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere skal pendle inn til Oslo er det kanskje kjekt å se på områder langs enten tog-, t-bane eller trikkelinja. Mye bedre enn å pendle med bil etter min mening. Både Jar og Bekkestua ligger i alle fall langs linje 13 med t-banen, og det tar ca 30 minutter inn til Oslo S (fordi den kjører en treig rute). Tror tilbudet med buss også er ganske bra. Jeg vet ikke så mye om området, men bror min og familien ønsker å flytte ut av Oslo og til det området. Nesøya og Vollen er absolutt fine områder, men å pendle fra Asker til Oslo har jeg hørt er slitsomt. Tror det finnes en ekspressbuss som bruker litt under en time inn til sentrum, men det finnes jo tog også. Boligprisene på begge steder er rimelig høye, og du må vel opp i rundt 8 millioner for en tomannsbolig med 3 soverom og ok standard. Nesøya er nok dyrest.

Ganske sikker på at Snarøya er dyrere ;)

Anonymkode: 7a93e...f4a

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jar er høyst aktuelt pga nærhet til Oslo sentrum og det går både trikk, t-bane og buss. Prisene er også betydelig lavere enn f.eks Snarøya og Nesøya. Vi må bare sjekke barnehage og skole, samt fritidstilbudet o området. 

Da blir det en spasertur i området for å se:) 

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du når du skriver at du ønsker en skjermet hage? Hvor lang avstand fra naboene ønsker du? 

Anonymkode: d26c6...f8b

Skrevet

Hvorfor ikke mot den østre linje, ts? For usentralt? Ski f.eks? 

Anonymkode: cf8a4...728

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Selfie skrev:

Hva er budsjettet deres da?

Hei, 

budsjettet vårt er 15millioner. Vi kan strekke oss høyere om vi blir nødt til det, men helst under 15. Vi har akkurat begynt å se oss rundt i området, så vi vet ikke noe om boligene går over, under eller kun til taksten. 

Skrevet

Ålesund :) 

Anonymkode: b185c...fad

Skrevet

Med et 15mil budsjett ville jeg definitivt ha sjekket både Sandvika, Jar, Haslum og Bekkestua. Så spørs det jo selvfølgelig om dere vil kjøre til Oslo eller hoppe på bane, trikk, buss eller tog. Bekkestua og Jar har både T-bane svært sentralt i tillegg til 13-trikken, Bekkestua har også meget gode bussforbindelser med knutepunkt. Haslum har tbane forbindelse. 

I Sandvika får du jo litt av begge verdner, du mister tbane men på en annen side får du tog som tar deg mye fortere inn til Oslo S og National. 

Eventuelt så har dere den andre siden av Bærum, Bærums Verk og Lommedalen som er to svært hyggelige steder med mange barnefamilier og gode barnehager i nær avstand. Buss fra BV til Bekkestua og Sandvika er svært enkelt og tar deg 15minutter, 25/30 på en dårlig rushdag. Velger du dog å bosette deg innerst i Lommedalen ved By ville jeg ha tenkt meg om to ganger, bussforbindelsen inn dit er dessverre ikke noe å skryte av, men på en annen side; hvilket fantastisk langrennsområde det er når snøen faller ned. Her vil du nok få en følelse at du er ute på landet. 

Boligene i Bærum (er forsåvidt det eneste jeg kan snakke om og har erfaring med) går både hipp som happ, noen går langt over takst, mens andre selgere må kjempe litt får å få deres "minstepris" som de er villige til å selge for. Noen går rett på takst. Det du skal være klar over er at kampen kan være stor, som regel er det mange om benet, men i den prisklassen burde det være enklere. 

Skrevet
35 minutter siden, dillyduzit skrev:

Med et 15mil budsjett ville jeg definitivt ha sjekket både Sandvika, Jar, Haslum og Bekkestua. Så spørs det jo selvfølgelig om dere vil kjøre til Oslo eller hoppe på bane, trikk, buss eller tog. Bekkestua og Jar har både T-bane svært sentralt i tillegg til 13-trikken, Bekkestua har også meget gode bussforbindelser med knutepunkt. Haslum har tbane forbindelse. 

I Sandvika får du jo litt av begge verdner, du mister tbane men på en annen side får du tog som tar deg mye fortere inn til Oslo S og National. 

Eventuelt så har dere den andre siden av Bærum, Bærums Verk og Lommedalen som er to svært hyggelige steder med mange barnefamilier og gode barnehager i nær avstand. Buss fra BV til Bekkestua og Sandvika er svært enkelt og tar deg 15minutter, 25/30 på en dårlig rushdag. Velger du dog å bosette deg innerst i Lommedalen ved By ville jeg ha tenkt meg om to ganger, bussforbindelsen inn dit er dessverre ikke noe å skryte av, men på en annen side; hvilket fantastisk langrennsområde det er når snøen faller ned. Her vil du nok få en følelse at du er ute på landet. 

Boligene i Bærum (er forsåvidt det eneste jeg kan snakke om og har erfaring med) går både hipp som happ, noen går langt over takst, mens andre selgere må kjempe litt får å få deres "minstepris" som de er villige til å selge for. Noen går rett på takst. Det du skal være klar over er at kampen kan være stor, som regel er det mange om benet, men i den prisklassen burde det være enklere. 

Sandvika har vi av en eller annen grunn ikke tenkt på, men vi skal absolutt sjekke det. Jeg liker å ta kollektivtransport, mens mannen ønsker å kjøre til jobb når vi flytter ut av Oslo. Vi er forberedt på å tape noen budrunder i Bærum, spesielt på Jar. Jeg har hørt at mange fra Oslo vest flytter dit. Det som er å finne på Finn på Jar, er enten for dyrt, oppussingsobjekt eller prosjektert enebolig. Ingen av oss er handy eller ork å til å pusse opp, og prosjektert enebolig syns vi er skummelt å satse på. Hadde de bare ferdigstilt den, er det lettere å se for seg hvordan den er. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

budsjettet vårt er 15millioner. Vi kan strekke oss høyere om vi blir nødt til det, men helst under 15. Vi har akkurat begynt å se oss rundt i området, så vi vet ikke noe om boligene går over, under eller kun til taksten. 

Ok, da ville jeg gått for Jar. Villaene ligger rundt den summen, og det er veldig fint der. Nærme tbanen også, nærmere enn Bekkestua og utover. Evt et rekkehus ved sjøen på Fornebu da, anbefales😉Nesøya er fint, men litt langt fra Oslo hvis du ikke kjører el. 

Skrevet

Du får en fin villa på Jar for 15 altså, men kanskje ikke de som er nybygget eller totaloppusset. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sandvika har vi av en eller annen grunn ikke tenkt på, men vi skal absolutt sjekke det. Jeg liker å ta kollektivtransport, mens mannen ønsker å kjøre til jobb når vi flytter ut av Oslo. Vi er forberedt på å tape noen budrunder i Bærum, spesielt på Jar. Jeg har hørt at mange fra Oslo vest flytter dit. Det som er å finne på Finn på Jar, er enten for dyrt, oppussingsobjekt eller prosjektert enebolig. Ingen av oss er handy eller ork å til å pusse opp, og prosjektert enebolig syns vi er skummelt å satse på. Hadde de bare ferdigstilt den, er det lettere å se for seg hvordan den er. 

Da ville jeg faktisk ha sett på Sandvika og hva som finnes rundt der. For deg er både buss og tog gode muligheter med Sandvika Stasjon rett i nærheten, også som knutepunkt for det kollektive, mens E18 er bokstavelig talt - rett rundt svingen. Ang hvilke steder i Sandvika som er gode har jeg dessverre ikke så god oversikt over, men Blommenholm (dog da forsvinner sandvika som stasjon, og blommenholm tar over) området kan jo være noe. Eventuelt har dere Stabekk, kort vei til Lysaker og du har bussalternativ til blant annet dit eller Stabekk Stasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...