Gå til innhold

HORMONER??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på om noen har erfaring med bruk av hormmoner i forbindelse med fjerning av egggstokker og livmor?

Kan det meste ordnes med hormoner?

Kvinner med erfaring er vell den beste rådgiver

feks. bivirkninger?

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Hormona
Skrevet

Hormonene gjør at kroppen din føles som vanlig når eggstokkene og livmora er borte. De er vel noe ala p-piller -det vil si mange forskjellige merker, der du må prøve deg fram i samråd med legen din for å finne noe som passer deg. Jeg har prøvd 5-6 forskjellige merker, før jeg fant noe som passer for meg, og som ikke gir meg bivirkninger. Jeg har livmor og eggstokker, men eggstokkene mine fungerer ikke, derfor må jeg få hormoner. Har kontakt med andre som ikke har eggst. og vi har samme symptomer og bruker omtrent samme hormontabletter. Lykke til i jungelen av tabletter :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Når livmor/eggstokker fjernes, får kroppen en sjokkartet overgangsalder - det som vanligvis skjer over flere måneder skjer nå over natten.

Hormoner i denne forbindelse kan derfor sammenlignes med bruk av hormoner ved overgangsalder - og nettopp det har det jo vært masse skriverier om i det siste.

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fjernet bare livmor og da kommer du ikke inn i overg.alder.

Jeg fikk prøve progynova. De er veldig bra for sårt vev etter en slik operasjon. Veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...