Gå til innhold

Hva kan man gi hunden for å stabilisere magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt om litt ulike midler, men finnes det også noe en kan kjøpe i vanlig matbutikk? Tenker mest på naturlige midler/mat. Greit med noen tips også om vi er vekkreist og har glemt igjen hjemme.

Hørt noen bruker litt Biola. I såfall er vel naturell best da det er minst sukker? Og hvor ofte bør de få det?

Og hva om hunden har diaré? Hvs hjelper utenom å gi vann?

Og forstoppelse? Hva kan en gi? Mennesker spiser svisker, men hunder tåler vel gjerne ikke slikt?

Anonymkode: 229a1...612

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kokt ris og kylling er bra for mage

da vår var valp, snappet han til seg skive med makrell i tomat og helvete var løs😱 Vi var ute hver time hele natta og dagen , skikkelig diaré. Da måtte jeg til dyrlege og få en tablettkur og hunden måtte faste 24 t. 

Hunder skal absolutt ikke ha svisker eller rosiner! 

Om de får tilmålt mengde tørrfôr og nok vann, blir de ikke forstoppet. Ikke gi så mye menneskemat, en smak i ny og ne er greit.

vår er veldig glad i eple, vannmelon og gulrot som snack

Skrevet

Når jeg hadde hunder så gav jeg kokt ris og fiskeboller ved diare.Forstoppelse har jeg ingen erfaring med desverre.

Anonymkode: 54d08...347

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt biola, sjansen for at de reagerer på melken er stor.

Det finnes pasta som inneholder melkesyrebakterier, den er effektiv. 

Hadde heller ikke gitt hunder svisker uten å ha hørt med en veterinær, eks skal de jo ikke ha druer.

Anonymkode: 13442...728

Skrevet

Ikke risen men avkoket i så fall vel @Pupperulla? I følge vår dyrlege ble det i allefall anbefalt mot diare for å "feste magen" - kan også gis til voksne og barn, men mengden for hvor mye varierer. Fiskeboller har jeg ikke hørt om før? KAn man gi hjemmelagde? Er det fisken eller potetmelet i dem som fungerer?

Skrevet
18 minutter siden, Carrot skrev:

Ikke risen men avkoket i så fall vel @Pupperulla? I følge vår dyrlege ble det i allefall anbefalt mot diare for å "feste magen" - kan også gis til voksne og barn, men mengden for hvor mye varierer. Fiskeboller har jeg ikke hørt om før? KAn man gi hjemmelagde? Er det fisken eller potetmelet i dem som fungerer?

Jeg fikk beskjed om å gi kokt ris, blir jo ikke noe vann igjen når den er kokt? Hadde biter av kyllingfilet sammen med ris og kokte . 

Dette fikk han 3 dager, etter fasten. 

Aldri hatt problemer med magen siden. 3 år nå

• Liker 1
Skrevet

Canikur eller zoolac

Anonymkode: 7c410...e7d

• Liker 2
Skrevet

Diaré: kokt ris, kylling, fiskeboller. Mest effektivt er zoolac eller canicur som man får hos vet eller apotek

Forstoppelse: renset parafin kan funke. Ved hard mage kan man feks gi oppbløtet linfrø eller kruskakli

• Liker 1
Skrevet

Rått kjøtt, fisk, kjøttbein, beinkraft, frukt og grønnsaker. Kort sagt gi hunden det som er naturlig for den å spise så har den nesten aldri mageproblemer.

Anonymkode: b5d67...9ea

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Rått kjøtt, fisk, kjøttbein, beinkraft, frukt og grønnsaker. Kort sagt gi hunden det som er naturlig for den å spise så har den nesten aldri mageproblemer.

Men det der hjelper jo ikke når hunden først er dårlig i magen, som jo er spørsmålet her. Og hunder som spiser raw kan fortsatt på parasitter, sykdommer som krever antibiotika osv som kan gi dårlig mage.

• Liker 1
Skrevet

Økologisk a-fil får du kjøpt i Sverige

Skrevet
On 9/1/2017 at 10:38 PM, AnonymBruker said:

Men det der hjelper jo ikke når hunden først er dårlig i magen, som jo er spørsmålet her. Og hunder som spiser raw kan fortsatt på parasitter, sykdommer som krever antibiotika osv som kan gi dårlig mage.

Når den er dårlig i magen hjelper dette jo. Og mine hunder har aldri fått sykdommer av rå mat, det er mye mere vanlig at de får det av ferdigmat.

Skrevet

Zoolac er lurt å ha i hus! Biola som nødløsning før man får tak i zoolac. 
Min hund fikk forstoppelse av vom. Så da sluttet jeg å gi vom. Aldri opplevd det ellers. Så ingen tips der. Annet enn å unngå det som gir forstoppelse. 

Anonymkode: 8bb92...5a2

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Når den er dårlig i magen hjelper dette jo. Og mine hunder har aldri fått sykdommer av rå mat, det er mye mere vanlig at de får det av ferdigmat.

Det er ABSOLUTT ingen standardregel hvis det er det du mener. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...