Gå til innhold

Skulle ønske jeg viste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skulle du ønske du viste før du skaffet deg hund som du nå har erfart? Altså hva slags "råd" vil du gi noen uten erfaring som du selv skulle ønske du viste før du skaffet deg hund?

Jeg kan begynne:

Du kommer til å bli så glad i denne pelsdotten at du hver dag gruer deg til dagen den ikke er der lenger...:grine:

Anonymkode: eff55...80a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det samme opplevde jeg faktisk. Tenkte hver dag i lange tider på at jeg kom til å miste den etter ca10 år+÷. Men så gikk det over! Mistet den da,og det var så fælt at jeg tenkte :aldri mer.

Men nå sitter jeg her med to. Og tenker bare på at jeg skal vise de mye omsorg og sørge for at de har det godt hos meg uansett hvor lenge jeg får ha dem. 

Annet jeg lærte var at det ikke er for tidlig å øve på å "gå på pmass" "bli"og å ligge. Ta det i små etapper. Bruk tiden det tar,og du har allerede få problemer om den inne har noen vanskelige særtrekk.

Morsomheter en hunden tilstrekkelig,og lærer den å være hjemme alene,har du gjort jobben,og det blir en glede og nytte å ha hund. 

Skrevet

At den bør forsikres.

At halsbånd ikke er bra å bruke, man bør bruke sele.

Anonymkode: c256b...01b

Skrevet

At det er mye mer jobb med en valp enn med en baby

Anonymkode: cd8e1...5a7

Skrevet

Skulle ønske jeg visste hvor store utgifter som går med til dyrlegebesøk. Jeg kjøpte en blandingshund fra, noe jeg har funnet ut i etterkant var, en useriøs oppdretter som sa de hadde laget blandingsrase med vilje. Da hun var rundt ett år oppdaget vi at hun hadde patellaluksasjon på begge bakbein og trengte operasjon. Jeg skulle ønske jeg hadde visst om faren for dette på forhånd, selv om jeg aldri ville byttet bort min lille pelsdott mot en annen hund. Ble også overrasket over hvor lett pelsen til en malteser floker seg og hvor kort pelsen må være for å unngå det.

Jeg sliter også til tider med at jeg gruer meg til hunden min dør, selv om hun bare er tre år. Spesielt i forbindelse med operasjonene og frykten for at hun ikke skulle bli bra. Etter operasjon av begge bein halter hun fortsatt på det ene, fordi musklene er så spente/stramme. Nå får hun både laser og massasje hos veterinær annenhver uke, samt massasje og trening hjemme hver dag. Skulle gjerne visst om den enorme arbeidsmengden (og pengesluket) på forhånd

Anonymkode: 20672...3bc

Skrevet

At det er veldig mye jobb med dem dersom de blir syke. Og at man må være på vakt fordi det kan komme løse hunder og bite hunden din, hele tiden, hvis man bor her jeg bor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...