Gå til innhold

Jente som er industrimekaniker på verft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det første dere tenker når dere leser det?

Anonymkode: 25951...b73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun bør ha bein i nesen

Anonymkode: febd7...493

Skrevet

Hvilke assosiasjoner får dere? Har et inntrykk av at folk tenker harry berte med løssnus i kjeften og Volvo-caps :a034:

• Liker 1
Skrevet

Flashdance

15cacc5c3b68278cc08caa7d101d757e.jpg

Anonymkode: e596e...1a1

• Liker 4
Skrevet

Arbeider selv i ett mannsdominerende yrke, opplever forsatt menn som ikke takler å ha kvinnelig leder/kolleraer på arbeidsplassen. 

Selv tenker jeg KULT angående trådstarter sitt spørsmål. Er ingen grunn til å tenke noe anderledes om det er en mann eller kvinne som industrimekaniker, vi er jo i 2017.

• Liker 1
Skrevet

Tenker ikke noe spesielt, skal man det?

Skrevet

Tenker på to stk jeg kjenner som jobber som det.

Anonymkode: 3d511...d6f

Skrevet
4 minutter siden, Mystix skrev:

Tenker ikke noe spesielt, skal man det?

Ikke nødvendigvis, lurte bare på om folk hadde spesielle assosiasjoner til det :) Det er jo en liten stereotype at folk som har gått mek er av den mer harry typen, og da spesielt om det er jenter. Eller kanskje det bare er her jeg bor?

Skrevet

Tøft tenker jeg. Liker de som tar utradisjonelle valg. De har gjerne en litt mer interessant personlighet også.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, stilk skrev:

Arbeider selv i ett mannsdominerende yrke, opplever forsatt menn som ikke takler å ha kvinnelig leder/kolleraer på arbeidsplassen. 

Selv tenker jeg KULT angående trådstarter sitt spørsmål. Er ingen grunn til å tenke noe anderledes om det er en mann eller kvinne som industrimekaniker, vi er jo i 2017.

Oisann. Personlig føler jeg at jeg blir møtt med mer respekt enn mine mannlige kollegaer blir, og da spesielt fra utenlandske leiearbeidere som jobber der. De kan stå i en klynge rundt stempleklokka, men om de ser meg så trekker de raskt til siden og slipper meg forbi, sånn at jeg får stemple først. Det føles egentlig ganske rart og jeg har jo ikke noe imot å vente, men det er jo hyggelig :) Egentlig er alle veldig hjelpsomme, og jeg har heldigvis ikke truffet på surmaga menn som ikke takler å ha kvinnelige kollegaer der. 

Skrevet

At det er en jente som skal skryte av seg selv, hun bare må si at hun er industrimekaniker

Anonymkode: 8e8e1...c14

• Liker 2
Skrevet

Fått jobb pga sitt kjønn. 

Anonymkode: 97d14...f92

Skrevet

Det er ikke så uvanlig med kvinnelige mekanikere. Jeg jobber i et oljeselskap, og når jeg er offshore så ser jeg masse jenter i disse stillingene. Reagerer ikke på det.

Anonymkode: f03e5...8f5

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke assosiasjoner får dere? Har et inntrykk av at folk tenker harry berte med løssnus i kjeften og Volvo-caps :a034:

Desverre kjenner jeg til "problemet". Kjenner ei jente som har fagbrev som tungbilmekaniker og lappen på lastebil. Hun er søt og feminin som få andre. Men fagbrevet kan hun ikke oppgi på CV om hun søker endel jobber.

Stillinger som resepsjonist på hotell, klesbutikk eller andre salg og serviceyrker ol. Vil hun aldri få fordi ansetter vil se for seg østyske Hildegerd på 190, røyker rullings og banner som en bryggesjauer.

Fordommene er der desverre.

• Liker 3
Skrevet

Smart dame som velger noe annet enn de klassiske, underbetalte "kvinneyrkene".

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at hun har en jobb. :cool:

Anonymkode: 86959...a89

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fått jobb pga sitt kjønn. 

Anonymkode: 97d14...f92

Fikk jobben fordi jeg var utplassert der en måned og viste de at jeg er dyktig, noe de også snakket veldig mye om på ansettelsesmøtet. Dette har jeg gjort helt selv og er ikke på grunn av at jeg har ei fitte mellom beina, så de meningene kan du pakke sammen og holde for deg selv i det bitre, trangsynte hodet ditt.

• Liker 4
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis, lurte bare på om folk hadde spesielle assosiasjoner til det :) Det er jo en liten stereotype at folk som har gått mek er av den mer harry typen, og da spesielt om det er jenter. Eller kanskje det bare er her jeg bor?

Er de det? 

Jeg møtte de første kvinnelige mekanikerne på et offshoreverft i 1987. De gikk i oransje kjeledress/vernedress og ingen av dem gikk med cap. Hjelm derimot hadde de på seg.

Når de var ute av jobbklærne så var de like feminine som kvinner flest.

Anonymkode: ba835...3dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...