AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #1 Skrevet 30. august 2017 Hei, jeg går på jus og er på 4. året. De 2 første årene fikk jeg veldig dårlige karakterer, under C, men på 3. året så lå jeg mellom A og B(midt mellom) Ofte når folk sier karakterene sine så sier de bare snittet sitt og at arbeidsgiveren krever høyt snitt, men får man ikke noe igjen for progresjonen? Tenker jo sånn at det er jo nivået på slutten som er nivået en er på. Og synes jo ikke at hva jeg fikk de 2 første årene sier så mye om hvordan jeg er nå. Anonymkode: a5b7f...63e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg går på jus og er på 4. året. De 2 første årene fikk jeg veldig dårlige karakterer, under C, men på 3. året så lå jeg mellom A og B(midt mellom) Ofte når folk sier karakterene sine så sier de bare snittet sitt og at arbeidsgiveren krever høyt snitt, men får man ikke noe igjen for progresjonen? Tenker jo sånn at det er jo nivået på slutten som er nivået en er på. Og synes jo ikke at hva jeg fikk de 2 første årene sier så mye om hvordan jeg er nå. Anonymkode: a5b7f...63e Progresjonen får du mye igjen for. Bare husk at du må holde den gode trenden din både på 4. og 5. også. Én god avdeling gir ikke så mye uttelling hvis alle de andre er dårlige. Hvor mye de første årene dine blir vektlagt, avhenger helt av hvor du ønsker å jobbe. Har du bare D og E på de to første avdelingene, er det mange stillinger du aldri vil få. Anonymkode: d6b60...67d 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Progresjonen får du mye igjen for. Bare husk at du må holde den gode trenden din både på 4. og 5. også. Én god avdeling gir ikke så mye uttelling hvis alle de andre er dårlige. Hvor mye de første årene dine blir vektlagt, avhenger helt av hvor du ønsker å jobbe. Har du bare D og E på de to første avdelingene, er det mange stillinger du aldri vil få. Anonymkode: d6b60...67d Takk for svar! Ja, skjønner jo at jeg må fortsette med de samme karakterene fra 3. året og at ikke kun 1 godt år teller. Ten Ja, har mage D-er og og E-er på de 2 første årene. Ting går vel omtrent E på første året. E første halvår på andre året og C på andre halvdel av andre året. Jeg har jo lyst til å få en advokatjobb, men det er utelukket? Synes det er utrolig dumt , men klart er ikke jeg som bestemmer. TS Anonymkode: a5b7f...63e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #4 Skrevet 31. august 2017 Nei, advokatjobb er ikke utelukket for deg, men med de resultatene vil det dessverre ikke bli spesielt lett. Det kommer jo an på hvor du vil jobbe. Har du bare A og B fra og med 3. avdeling, så vil dette i ikke-ubetydelig grad avhjelpe de svake resultatene fra tidligere. Har du mulighet til å ta noen av fagene om igjen? Anonymkode: d6b60...67d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå