Gå til innhold

Hvordan er sexlivet til dere som enten samsover eller har barn som vil inn på soverommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et veldig tåpelig spørsmål. Jeg er ikke mor helt ennå, men jeg har tenkt en del på dette. Her inne leser jeg om foreldre som samsover til barna er 3-5 år gamle, som ikke sover på samme rom lengre, eller som ikke tør fordi barna kommer inn på soverommet.

Hvordan er sexlivet?

Anonymkode: f5ab6...d3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bærer barna inn på sine rom når vi skal ha litt voksentid. Blir ikke like ofte som før vi fikk barn, men nå verdsetter man jo all den søvnen man får. Trenger ikke være sex heller. Bare det å kunne ligge inntil hverandre å prate og kose seg er like mye verdt som sex. Barna våre er dog forholdsvis store. 4 og 7 år. Men de sniker seg inn i vår seng, eller at vi alle ligger der å leser bok på kvelden. Ofte sovner de i sine senger men minst en kommer inn i løpet av natten 3-5 ganger i uken.  Alltid praktisert at de kan komme inn til oss. Da legger de seg bare ned og sover videre og vi alle får en god natt. 

Anonymkode: 00d46...1ac

Skrevet

Og vi har sex 2-5 ganger per uke ;) 

Anonymkode: 00d46...1ac

Skrevet

Vi har hatt ulike soveløsninger, men barnet har alltid sovet med meg om natten (alene med meg først, senere alle 3 men ytterst i senga på min side, på samme madrass eller i egen seng like ved. H*n er litt over 1,5 år.

Ulike soveløsninger virker ikke så mye inn på sexlivet per nå. Det har med å gjøre at når vi først legger oss nå, så vil vi sove. Det har ikke vært et praktisk problem at vi er veldig lystne, men må la være fordi ungen er midt oppi det. I helgene er barnets daghvil beste tidspunkt, i ukedagene tidlig på kvelden etter barnelegging (da holder vi oss på stua eller gjesterommet). Må i tillegg vise diskresjon pga tenåring i huset 50% av tiden.

Nå virker det som barnet begynner å bli modent for å sove alene på rommet sitt og at det har det ok med å ha fred når det skal finne roen for natten. Hvis det vedvarer blir det koselig å få par-soverommet tilbake, men det er helt andre ting som er avgjørende for hyppighet og kvalitet på sexlivet enn samsovingen.

Anonymkode: ae32d...d05

Skrevet

Helt ærlig? Sexlivet vårt er elendig :) Først og fremst fordi nattevåk, stadige oppvåkninger og kjempeaktive småunger tar over livet for en periode. Hvis vi først har tid til overs i noen timer på kvelden, er vi begge såpass slitne at vi prioriterer å slappe av. Vi er flinke til å kose, kysse og oppmuntre hverandre som gode foreldre, men det blir lite sex. Da vi bare hadde én, tok det seg veldig opp i perioden hun sov på dagen. Da hadde vi det veldig gøy nesten hver dag en periode. Men nå når hun er våken hele dagen og lillebror er våken halve natten, har vi liksom tapt. Hehe. Vi ler av det, men heldigvis har vi vært sammen i sååå mange år, kan snakke om det og vet at forholdet tåler det godt. Vi vet også at denne perioden er den mest krevende. Mange synes kanskje det er stusslig, men for meg har sex alltid krevd overskudd. Og det har jeg ikke mye av nå om dagene! Hadde mannen min vært typen som hadde hatt et kjempebehov for sex, hadde vi muligens slitt nå. Men han orker ikke han heller ;) 

Anonymkode: bd031...d9d

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig? Sexlivet vårt er elendig :) Først og fremst fordi nattevåk, stadige oppvåkninger og kjempeaktive småunger tar over livet for en periode. Hvis vi først har tid til overs i noen timer på kvelden, er vi begge såpass slitne at vi prioriterer å slappe av. Vi er flinke til å kose, kysse og oppmuntre hverandre som gode foreldre, men det blir lite sex. Da vi bare hadde én, tok det seg veldig opp i perioden hun sov på dagen. Da hadde vi det veldig gøy nesten hver dag en periode. Men nå når hun er våken hele dagen og lillebror er våken halve natten, har vi liksom tapt. Hehe. Vi ler av det, men heldigvis har vi vært sammen i sååå mange år, kan snakke om det og vet at forholdet tåler det godt. Vi vet også at denne perioden er den mest krevende. Mange synes kanskje det er stusslig, men for meg har sex alltid krevd overskudd. Og det har jeg ikke mye av nå om dagene! Hadde mannen min vært typen som hadde hatt et kjempebehov for sex, hadde vi muligens slitt nå. Men han orker ikke han heller ;) 

Anonymkode: bd031...d9d

Sånn har vi det også.

Har ikke sex på ca 1 år. Finnes ikke overskudd med 2 små aktive barn.

Anonymkode: 7cb41...0de

• Liker 1
Skrevet

At barn sover med de voksne mener jeg bør være unntaket heller enn regelen, og dette skal de venne seg til tidlig. At enkelte voksne velger å gjøre seg den sinnsyke bjørnetjenesten det faktisk er å ha barn(a) i senga får være deres valg, men må bare si jeg synes det virker risikabelt og tåpelig å utsette seg og samlivet for dette.

At mange av de som sier de har lite overskudd med "x aktive" barn lurer seg selv inn i det er jeg ikke i det minste tvil om. "Tidsklemma" er i ofte selvskapt.

Vær fornuftig - flytt barna til sitt rom så tidlig som mulig og gjør det til vanen. Tar ellers barna for mye tid og krefter så er det nok mye du kan gjøre annerledes om du vil. Ikke fall for fristelsen å sett samliv eller deg selv "til side i noen år", eller tenke at "alle har det slik" - for det er ikke sant. 

Anonymkode: 9b5c9...030

• Liker 9
Skrevet

At ungene kommer inn og sover hos oss oppleves ikke som problematisk mtp sex. Det er sjeldent det er noe ork etter vår leggetid uansett, så snusk skjer på andre tider (og steder for så vidt). Her legger ungene seg på egne rom, men de får komme inn på vårt om de våkner om natta.

Anonymkode: 2cd42...d42

Skrevet

Har samsovet i 19 mnd nå, og er tre mnd på vei med nr 2 ;) Så ikke noe galt med sexlivet her, hihi.
Er jo ikke bare på soverommet man kan ha sex ;)  Og tiden etter vesla har sovnet er jo deilig voksentid :P Aldri skjønt de som tror samsoving er et problem for sexlivet....Lurer heller på om de har trøbbel MED sexlivet eller har absolutt NULL kreativitet... Hadde da ikke alltid sex på soverommet før vi fikk barn heller liksom... Men ok, jeg savner morgensexen, det skal sies. Men det kommer en vakker dag i fremtiden da ungene sover på eget rom og kan se på fil på morran ihelgene helt selv. Dog endel år frem i tid, hahaha. Får klare oss med kveldssex frem til da. 

Skrevet

Samsover med toåring og har ikke sex så ofte som vi hadde ønsket. Men vi har to tenåringer også, så vi har ikke huset for oss selv og "deilig voksentid" til fri disposisjon 😉

Men regner med at det tar seg opp når minstejenta går over i egen seng, både med tanke på plass, privatliv og energi. At sexlivet ikke er på topp bestandig trenger ikke være noe stort problem, så lenge det ilke går helt i dvale og/eller er et symptom på dypere problemer i parforholdet. 

Anonymkode: b74d8...49c

Skrevet

Jeg syns det er et mye større problem for sexlivet å sove usammenhengende i flere år eller om det er et barn på soverommet... Vi har jevnlig sex, da, men gjør det gjerne på gjesterommet om vi har besøk i vår seng.

Anonymkode: 382e7...d95

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er et mye større problem for sexlivet å sove usammenhengende i flere år eller om det er et barn på soverommet... Vi har jevnlig sex, da, men gjør det gjerne på gjesterommet om vi har besøk i vår seng.

Dette!!

Det er kombinasjonen krevende jobb, mye hverdagslogistikk og dårlig/lite/avbrutt søvn over lang tid som er hovedproblemet vårt. Hadde vi sitret av kåthet hadde det vært fullt mulig å ta en kjappis i dusjen om så måtte være, men altså zzzzzzz :gjespe:

Anonymkode: b74d8...49c

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jupp!

Samsoving er ikke ett problem for sexlivet. Jeg bruker å si "ja det kan du jo tenke på neste gang du er på besøk" når noen er så freidige å spør om sexlivet vårt (som jo er privat :roll:) i forbindelse med samsoving. 

For å si det sånn så er det mer kreativt nå de få gangene vi orker :hoho:

Anonymkode: c00c6...dbd

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke jeg barn selv, så mulig det er noe jeg ikke forstår, men... man kan vel ha sex selv om et spedbarn sover på samme rom? 

Skrevet
29 minutter siden, Gud skrev:

Nå har ikke jeg barn selv, så mulig det er noe jeg ikke forstår, men... man kan vel ha sex selv om et spedbarn sover på samme rom? 

Tja. Samsoving er at barna gjerne sover i samme seng som foreldrene. Noen gjør det til de er flere år gamle. Jeg tror ingen har sex med et barn liggende ved siden av seg. Men om du tenker et spedbarn i en vugge ved siden av, så kan jeg skjønne tankegangen.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Samsoving er at barna gjerne sover i samme seng som foreldrene. Noen gjør det til de er flere år gamle. Jeg tror ingen har sex med et barn liggende ved siden av seg. Men om du tenker et spedbarn i en vugge ved siden av, så kan jeg skjønne tankegangen.

I samme seng? Det må jo være både livsfarlig og utrolig slitsomt? Er dette noe folk gjør fordi de ønsker det?

Skrevet

Har baby på samme rom og sexlivet er labert.  Kommer nok heller av at vi deler hus med en tenåringssønn som ennå ikke har lært seg å banke på døra sant søvnunderskudd deluxe.

Anonymkode: d523a...ee2

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn har vi det også.

Har ikke sex på ca 1 år. Finnes ikke overskudd med 2 små aktive barn.

Anonymkode: 7cb41...0de

Signerer disse to. Vi prater om det og begge er enig om at det er unntakstilstand i heimen med to stk på under to år...

Anonymkode: 8ca36...99b

Skrevet

Ungen sov hos oss mens ammingen varte. Vi hadde en slik barneseng med en åpen side helt inntil sengen vår. 

Når ammingen var avsluttet fortsatte ungen å sove hos oss en stund, men det førte til mye forstyrrelser og dårlig søvnkvalitet.

Så etter en tid, bar jeg ungen inn på eget rom. Neste formiddag våknet vi etter å ha sove vel ti timer. Ungen sov fortsatt.

Siden har ungen sovet på eget rom, og elsker senga si. Selvfølgelig litt motvillig til å legge seg, men når ført hodet er på puta er det ikke noe protest enda.

I årene siden tror jeg det har skjedd bare en håndfull ganger at ungen har våknet i løpet av natta. Aldri kommet inn for å sove i senga vår. Et par ganger åpnet døra for å informere oss, på vei til toalettet.

Stort sett ligger ungen i senga og synger eller leker om morgenene i helgene.

Vi rekker både sex, dusjing og frokost før ungen finner det for godt å stå opp i helgene. 

Skrevet

Tipper dette er så problemfritt, Stan, fordi dere aldri tvang ungen til å sove alene.

Anonymkode: 00e87...011

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...