Gå til innhold

Spise to middager hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får servert middag på jobb hver dag til lunsj, og når jeg kommer hjem spiser jeg middag der også. Jeg går mellom 8000 og 14 000 steg per dag og har et veldig fysisk arbeid, og lurer på om det er nok til å ikke legge på meg med de matvanene? Det kommer selvsagt også an på andre ting jeg spiser i løpet av en dag, men holder meg stort sett unna snop i hverdagene og spiser vanligvis fire knekkebrød eller skiver utenom de to middagene.

Anonymkode: 58607...9c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er helt umulig å forutse når man ikke vet hvor mye du spiser totalt, sammenlignet med det du har spist før. Vei deg regelmessig, så oppdager du det før det evt går for langt.

Endret av Pringle
  • Liker 3
Skrevet

Kommer an på hva du spiser og hvor mye. Jeg spiser middag to ganger om dagen selv, men merker ikke noe på vekta 😊

• Liker 1
Skrevet

Spiser ofte to middager på en dag. Nå drikker jeg bare smoothier (med endel ekstra) utenom da, og trener 6 ganger i uken. Går nedover i fett%.

Skrevet

Det er jo ikke noe problem å spise to middager så lenge det er snakk om sunn mat og det totale kaloriinntaket i løpet av dagen ikke overstiger -forbruket.

• Liker 5
Skrevet

I veldig mange land er det vanlig med en varmrett midt på dagen - de kaller det lunsj. 

Anonymkode: 7f4ae...2b4

• Liker 10
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I veldig mange land er det vanlig med en varmrett midt på dagen - de kaller det lunsj. 

Anonymkode: 7f4ae...2b4

Nemlig. Norge er vel ett av få land hvor det er vanlig med et brødmåltid midt på dagen.

• Liker 2
Skrevet

Middag er ofte det sunneste måltidet for Ola Nordmann. Det eneste måltidet der man faktisk får i seg noe særlig kjøtt/fisk og grønnsaker.

Anonymkode: fdfab...1bf

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, Leo skrev:

Nemlig. Norge er vel ett av få land hvor det er vanlig med et brødmåltid midt på dagen.

Og til frokost og kvelds. Ja til mer varmmat og variasjon!

Anonymkode: ab619...366

• Liker 3
Skrevet

Får dere gratis middag på jobb? Wow.

Anonymkode: e61af...c52

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får dere gratis middag på jobb? Wow.

Anonymkode: e61af...c52

Jeg fikk både lunsj og middag mens jeg var i praksis på et sykehjem! Men gratis mat har også en kostnad. Jeg gikk opp i vekt fordi jeg spiste frokost hjemme, lunsj og middag på jobb, godteri og middag hjemme, og tok buss fram og tilbake. Jeg gikk ned igjen ved å gå isteden, og heller ta med meg noe middagsrester og spise det hjemme. 

Skrevet

Jeg spiser også middag 2 ganger når man regner lunsj som middag. Husk at lunsj bør være det største måltidet i løpet av dagen, derfor er matpakke med brødskivene og pålegg galskap. Spiser aldri "pålegg". Se til andre land på spisevaner, italia/spania...lunsj er hovedmåltid.

Tenk på HVA du spiser, ikke belønn deg med godteri i helgene. Dette er bare en DÅRLIG vane pga kose-seg-Psykologien..du trenger ikke godteri, spis MAT! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...