AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #1 Skrevet 30. august 2017 Jeg stiller et spørsmål, som forbruker av Internett. Jeg orker ikke mer, negative nyheter. Død, krig, mishandling, voldtekt, psykopater som sparker valpen sin til døde, bønder som sulter ihjel kuer, all mulig dritt. Orker ikke mer. Klarer det ikke, og jeg vil unngå det. Har en regel om at når nyhetene kommer på radioen, skrur vi av. Det er bare elendighet uansett. Ser ikke på nyheter på TV. Men ofte så dukker det opp ting på Facebook, da. Hvordan unngå det? Anonymkode: bedb5...ff8 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 Ikke følg sider med nyheter og blokker de sidene slik at du ikke får de opp når folk deler. Du kan også velge å blokkere ulike ord slik at ting som omhandler det ikke kommer opp i feeden. Ellers er et godt tips å bare utelukke internett og alle andre former for medier, som radio, tv, aviser osv. Det kan også være en ide å spikre igjen vinduer, dører osv, slik at ingenting av det som skjer i omverdenen kommer inn i din utopi. Anonymkode: b7d6c...2f4 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 Logg av internett, slå av tv'en, ikke kjøp aviser og ikke hør på radio Anonymkode: a5d24...4c7 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #4 Skrevet 30. august 2017 Som skrevet over, hvis du ikke takler å høre nyheter eller forholde deg til verden så må du kvitte deg med internett, mobil og fjerne TV`n. Aldri lese aviser aller føre en samtale med andre oppegående mennesker. Hvis du klarer dette så kan du leve i din egen fredfulle boble. Anonymkode: 78a0d...b63 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #5 Skrevet 31. august 2017 Ikke følg venner som bare poster negativt dritt. Anonymkode: 3cb31...d71 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #6 Skrevet 31. august 2017 Kast tven, bruk heller bare nett tv og netflix. Slutt å gå inn på nyhetssider, og slutt å scroll i newsfeeden. Man kan legge venner til en liste på facebook, og gå inn i "Lists" og deretter se oppdateringene fra de utvalgte vennene i en egen slags "list newsfeed" uten reklame. Om noen i vennelisten pleier å poste nyheter er det jo greit å ta vekk disse fra den utvalgte listen du oppretter, eller trykke på "unfollow"(huke av "show in newsfeed") inne på profilen dems. Du er fortsatt venner med de men får ikke oppdateringene deres Anonymkode: 51be5...f7e 1
Drakan Skrevet 31. august 2017 #7 Skrevet 31. august 2017 Jeg har ikke sett nyheter på rundt 5 år kanskje. Har ps3, ingen tv kanaler. Youtube... ser random stash på youtube og netflix. Om jeg er ute etter nyheter har jeg nettaviser. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #8 Skrevet 31. august 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Som skrevet over, hvis du ikke takler å høre nyheter eller forholde deg til verden så må du kvitte deg med internett, mobil og fjerne TV`n. Aldri lese aviser aller føre en samtale med andre oppegående mennesker. Hvis du klarer dette så kan du leve i din egen fredfulle boble. Anonymkode: 78a0d...b63 Det finnes da en rekke oppegående mennesker som ikke følger nyheter. Og det er et vanlig råd til folk flest: bruk energien din på ting du kan endre. Kan du endre at en bygning kollapser i Katmandu eller at Texas står under vann? Nei. Så ikke bruk energi på det. Dersom du har tid og/eller penger til å gjøre noe for andre: gjør research en gang i året. Finn din gode gjerning. Bidra det du kan. Jeg tror verden hadde vært bedre om alle gjorde det. Som det er nå så følger en rekke mennesker med på nyheter de ikke forstår og bruker masse energi på å lire av seg negativt ræl heller enn å spørre seg selv: hvordan kna jeg bidra? Som er alt som har noen form for betydning. ts: hold deg unna nettaviser, så er Internett fri for nyheter. Om du vil holde deg ca oppdatert: velg deg ut en av de mer oppegående nettaviser og skum raskt gjennom overskriftene en gang i uka. Det skjer lite nytt i verden, uansett. Anonymkode: b550d...149 3
Knirke Skrevet 31. august 2017 #9 Skrevet 31. august 2017 Du velger å ignorere fakta, ergo du er per definisjon ignorant. Flytt inn i en hytte på fjellet uten internett, og for Guds skyld ikke stem ved valget... 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #10 Skrevet 31. august 2017 2 minutter siden, Knirke skrev: Du velger å ignorere fakta, ergo du er per definisjon ignorant. Flytt inn i en hytte på fjellet uten internett, og for Guds skyld ikke stem ved valget... Ignorere fakta? Hvorfor er det viktig å følge med på drap og voldtekter og negative ting? Hvorfor blir man mer oppegående av å vite at noen har blitt drept eller voldtatt? Hva kan man gjøre med det annet enn å få vondt av de som har opplevd det? Fakta er også at verden faktisk har blitt et bedre sted. Det er også fakta. Men det blir det ikke fokusert på på nyheter, fordi det selger ikke. Anonymkode: ec75c...b9c 1
Knirke Skrevet 31. august 2017 #11 Skrevet 31. august 2017 9 minutes ago, AnonymBruker said: Ignorere fakta? Hvorfor er det viktig å følge med på drap og voldtekter og negative ting? Hvorfor blir man mer oppegående av å vite at noen har blitt drept eller voldtatt? Hva kan man gjøre med det annet enn å få vondt av de som har opplevd det? Fakta er også at verden faktisk har blitt et bedre sted. Det er også fakta. Men det blir det ikke fokusert på på nyheter, fordi det selger ikke. Anonymkode: ec75c...b9c Hvordan vet du at verden har blitt et bedre sted? Ved å sile ut alle negative nyheter? Håper du ser ironien selv.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #12 Skrevet 1. september 2017 8 hours ago, AnonymBruker said: Det finnes da en rekke oppegående mennesker som ikke følger nyheter. Og det er et vanlig råd til folk flest: bruk energien din på ting du kan endre. Kan du endre at en bygning kollapser i Katmandu eller at Texas står under vann? Nei. Så ikke bruk energi på det. Dersom du har tid og/eller penger til å gjøre noe for andre: gjør research en gang i året. Finn din gode gjerning. Bidra det du kan. Jeg tror verden hadde vært bedre om alle gjorde det. Som det er nå så følger en rekke mennesker med på nyheter de ikke forstår og bruker masse energi på å lire av seg negativt ræl heller enn å spørre seg selv: hvordan kna jeg bidra? Som er alt som har noen form for betydning. ts: hold deg unna nettaviser, så er Internett fri for nyheter. Om du vil holde deg ca oppdatert: velg deg ut en av de mer oppegående nettaviser og skum raskt gjennom overskriftene en gang i uka. Det skjer lite nytt i verden, uansett. Anonymkode: b550d...149 Helt enig. Man blir også hjernevasket av terrorfrykt av å se på mye nyheter. Anonymkode: 3cb31...d71
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #13 Skrevet 1. september 2017 Å lukke øyne og ører ar selvsagt ikke løsningen- Hilsen en som stemmer frp. Anonymkode: ecbdb...6ab
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. september 2017 #14 Skrevet 1. september 2017 Man går til psykolog så man lærer deg å ikke ta nyheter innover seg. Eller om du er veldig ung (tenårene) går det over med alderen.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #15 Skrevet 1. september 2017 Vær klar over hva det er dere ser på hver dag, nyhetene er nøye utvalgt og/eller manipulert for å gi et bestemt bilde til den som ser på: Anonymkode: 3cb31...d71
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #16 Skrevet 1. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ignorere fakta? Hvorfor er det viktig å følge med på drap og voldtekter og negative ting? Hvorfor blir man mer oppegående av å vite at noen har blitt drept eller voldtatt? Hva kan man gjøre med det annet enn å få vondt av de som har opplevd det? Fakta er også at verden faktisk har blitt et bedre sted. Det er også fakta. Men det blir det ikke fokusert på på nyheter, fordi det selger ikke. Anonymkode: ec75c...b9c Nå er det jo ikke bare drap eller voldtekt som er en del av nyhetsbildet da. Dersom de tragiske sakene går så mye inn på en bør en kanskje vurdere å få profesjonell hjelp for det. Men ja, man lukker øynene for samfunnsdebatten når man ikke følger med på hva som skjer i verden og ellers i Norge. Man virker lite opplyst og lite interessert. Anonymkode: 87f3b...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #17 Skrevet 1. september 2017 14 timer siden, Knirke skrev: Hvordan vet du at verden har blitt et bedre sted? Ved å sile ut alle negative nyheter? Håper du ser ironien selv. Nei, ser ikke ironien med det. Jeg ser fortsatt overskrifter, men velger å la være å lese hele saken. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det jo ikke bare drap eller voldtekt som er en del av nyhetsbildet da. Dersom de tragiske sakene går så mye inn på en bør en kanskje vurdere å få profesjonell hjelp for det. Men ja, man lukker øynene for samfunnsdebatten når man ikke følger med på hva som skjer i verden og ellers i Norge. Man virker lite opplyst og lite interessert. Anonymkode: 87f3b...bc8 Om jeg velger å la være å lese negative nyheter som jeg ikke får gjort noe med uansett, hvorfor mener du at det er å lukke øynene for samfunnsdebatten? Jeg er uenig med deg. Jeg er verken lite opplyst eller lite interessert. Jeg ser bare ikke problemet med å sile ut negative ting i livet mitt. Hvorfor velger man å dra med seg negative ting når man så fint kan velge å fokusere på det som er positivt? Anonymkode: ec75c...b9c
Gjest Emera Skrevet 1. september 2017 #18 Skrevet 1. september 2017 Jeg har full forståelse for trådstarter. I motsetning til mange andre her, ser jeg... I perioder er jeg altfor følsom og tar alt det vonde innover meg. Da ser jeg ikke nyhetssendinger, hører ikke nyheter på radio og er forsiktig med hva jeg klikker meg inn på på nett. Og det har ingenting med alder å gjøre, jeg er i slutten av førtiårene. Jeg har alltid vært sånn, det er bare meg. Men jeg liker å følge med, så jeg leser stort sett nyheter på Tekst-TV. Veldig gammeldags, ja. Men ingen forferdelige bilder, ingen grusomme lyder. Det betyr altså ikke at jeg ikke bryr meg, er dum eller trenger psykolog. KG, du KG...
Uffda Skrevet 1. september 2017 #19 Skrevet 1. september 2017 On 31.8.2017 at 5:39 PM, AnonymBruker said: Det finnes da en rekke oppegående mennesker som ikke følger nyheter. Og det er et vanlig råd til folk flest: bruk energien din på ting du kan endre. Kan du endre at en bygning kollapser i Katmandu eller at Texas står under vann? Nei. Så ikke bruk energi på det. Dersom du har tid og/eller penger til å gjøre noe for andre: gjør research en gang i året. Finn din gode gjerning. Bidra det du kan. Jeg tror verden hadde vært bedre om alle gjorde det. Som det er nå så følger en rekke mennesker med på nyheter de ikke forstår og bruker masse energi på å lire av seg negativt ræl heller enn å spørre seg selv: hvordan kna jeg bidra? Som er alt som har noen form for betydning. ts: hold deg unna nettaviser, så er Internett fri for nyheter. Om du vil holde deg ca oppdatert: velg deg ut en av de mer oppegående nettaviser og skum raskt gjennom overskriftene en gang i uka. Det skjer lite nytt i verden, uansett. Anonymkode: b550d...149 Jeez, det er kanskje greit å få med seg om en vei er stengt, eller hva som skjer i verden så du eventuelt kan bidra ved naturkatastrofer eller unngå å reise til terrormål. Asså er det mulig å være så lite voksen i hodet at du skal stenge ut den virkelig verden? Dette er virkelig kvinner i et nøtteskall.
Uffda Skrevet 1. september 2017 #20 Skrevet 1. september 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Nei, ser ikke ironien med det. Jeg ser fortsatt overskrifter, men velger å la være å lese hele saken. Om jeg velger å la være å lese negative nyheter som jeg ikke får gjort noe med uansett, hvorfor mener du at det er å lukke øynene for samfunnsdebatten? Jeg er uenig med deg. Jeg er verken lite opplyst eller lite interessert. Jeg ser bare ikke problemet med å sile ut negative ting i livet mitt. Hvorfor velger man å dra med seg negative ting når man så fint kan velge å fokusere på det som er positivt? Anonymkode: ec75c...b9c Bli voksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå