Gå til innhold

Hvordan fungerer en fast food drive-trough løsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke sånn her hvor jeg bor og jeg lurer på hvordan man bestiller etc? Er det raskere å benytte seg av det, eller foretrekker du å gå inn til disken?

Anonymkode: 039e1...b8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går veldig fort, bestiller i en luke og betal, kjør frem og hent. 

Anonymkode: 2a385...a1c

Skrevet

Tar lengre tid, er knotete og de ber deg alltid parkere på idiotiske plasser. 

Men man slipper å dra ut av bilen.

Skrevet

Jeg har jobbet mange år i McDonald's, og her er det veldig delte meninger. 

Du får maten like fort om du er i DT eller i kassen. Det tar like lang tid å lage maten din uansett hva du bestiller. Men kassearbeiderne kan til en viss grad slappe av litt mer enn de på DT-stasjonen. 

Fordelen med å bestille i bilen, er jo at du kan vente i bilen... Men her kan det være bil-kø, og det kan faktisk bli lenger ventetid enn i kassen. 

Jeg personlig foretrekker DT, men det er om det er lite kø. Opplevd at folk må vente over 20min i bilen på travle dager. 

Det kommer an på trykket med kunder, hvem som arbeider på alle stasjonene, kø osv.. ingen er mer prioritert enn den andre. Ikke hos oss ihvertfall. 

Kan også gå veldig fort begge alternativ. 

Anonymkode: cf2d8...585

• Liker 1
Skrevet

Du kjører frem, prøve å skrike inn i den boksen som står der, litt frem og tilbake med at den ansatte ikke hører hva du sier og du hører ikke hva han/hun sier :P Skulle vært en litt bedre måte å få formidlet hva en skal ha. Kunne heller ha hatt en skjerm man trykte på eller noe.

Utenom det er det greit hvis det er lite kø.

Skrevet

Det er enkelt... det er et skilt ved innkjørselen. Du ser en knapp under menyen. Du trykker denne og bestiller. Kjør frem til luken når det er din tur og du har vanligvis et bestillings nummer om det er kø.

Skrevet

Du kjører frem, sier hva du skal ha, blir bedt om å kjøre til neste luke å betale, også til neste luke deretter igjen for å få maten. Opplever å av og til mangle noe av bestillingen, selv om jeg betalte for alt, så sjekker alltid posen før jeg kjører videre. Vet ikke om det har en sammenheng med at det er drive-through eller ikke, da jeg sjeldent går inn fysisk. Synes det er en enkel og rask løsning. 

Skrevet

I USA tok det meg alltid kortere tid å gå til disken dersom det var mange biler i kø, men ellers går det raskere å bare kjøre gjennom drive through'en. Et problem med sistnevnte er at det er lettere for den som tar bestillingen å misforstå.

Anonymkode: cdcb9...dc7

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svar. Er det en stor meny utenpå butikken så en kan se hva en kan bestille? 

Anonymkode: 039e1...b8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...