Gå til innhold

Kurs i regi av Nav, dagpenger og meldekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er arbeidsledig og får dagpenger etter 12 ukers karantenetid fordi jeg sa opp selv. Nå deltar jeg på et Karriereveilednings kurs i regi av Nav. Er jeg da nødt til å føre på meldekortet at jeg har "deltatt på kurs i regi av nav?"

Jeg får uansett dagpenger under kursperioden (på 6 uker) fordi kurset er i regi av nav? 

Anonymkode: fe0f8...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er slikt som skal føres inn på meldekortet. Du får dagpenger under kursperioden. 

Anonymkode: 6966c...db1

Skrevet

Jeg ville absolutt spurt en NAV-ansatt om dette, da et kommer an på hvordan kurset er registrert. Er det ikke registrert som et tiltak vil du få stans i dagpengene, fordi systemet tolker det som utdanning - noe du må søke om først. Av uforklarlige grunner er tiltak og utdanning det samme feltet på meldekortet.

Skrevet
1 time siden, applestories skrev:

Jeg ville absolutt spurt en NAV-ansatt om dette, da et kommer an på hvordan kurset er registrert. Er det ikke registrert som et tiltak vil du få stans i dagpengene, fordi systemet tolker det som utdanning - noe du må søke om først. Av uforklarlige grunner er tiltak og utdanning det samme feltet på meldekortet.

Ja, jeg er helt enig med deg i det. Det var det jeg også skjønte. Da skal jeg ringe dem. Takk smarte deg ;) TS 

Anonymkode: fe0f8...45d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...