AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #1 Skrevet 30. august 2017 Jeg er arbeidsledig og får dagpenger etter 12 ukers karantenetid fordi jeg sa opp selv. Nå deltar jeg på et Karriereveilednings kurs i regi av Nav. Er jeg da nødt til å føre på meldekortet at jeg har "deltatt på kurs i regi av nav?" Jeg får uansett dagpenger under kursperioden (på 6 uker) fordi kurset er i regi av nav? Anonymkode: fe0f8...45d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 Ja, dette er slikt som skal føres inn på meldekortet. Du får dagpenger under kursperioden. Anonymkode: 6966c...db1
applestories Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 Jeg ville absolutt spurt en NAV-ansatt om dette, da et kommer an på hvordan kurset er registrert. Er det ikke registrert som et tiltak vil du få stans i dagpengene, fordi systemet tolker det som utdanning - noe du må søke om først. Av uforklarlige grunner er tiltak og utdanning det samme feltet på meldekortet.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #4 Skrevet 30. august 2017 1 time siden, applestories skrev: Jeg ville absolutt spurt en NAV-ansatt om dette, da et kommer an på hvordan kurset er registrert. Er det ikke registrert som et tiltak vil du få stans i dagpengene, fordi systemet tolker det som utdanning - noe du må søke om først. Av uforklarlige grunner er tiltak og utdanning det samme feltet på meldekortet. Ja, jeg er helt enig med deg i det. Det var det jeg også skjønte. Da skal jeg ringe dem. Takk smarte deg TS Anonymkode: fe0f8...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå