Gå til innhold

Tenk smart, penger spart!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jente 17 her, er noe jeg ikke helt klarer å tenke meg frem til selv.

Kjører frem og tilbake fra skolen hver eneste dag, er alltid samme strekning. Hver gang ser jeg at folk handler på "butikker"som Joker eller store kiosker som har bedre utvalg enn vanlige kiosker i tettsteder. Hvorfor? En ting er å handle der på søndager, selv det er jo lite økonomisk når du har 6 andre dager å handle det ferdig på. Men hvorfor i alle dager handler folk der på hverdagene når vanlig matvare butikk er åpent? Det er jo sløsing uten like!! 

Anonymkode: 44020...ad3

• Liker 1
Skrevet

Helt enig. Folk, ass!

Anonymkode: df162...0f7

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann.

Jente 17 her, er noe jeg ikke helt klarer å tenke meg frem til selv.

Kjører frem og tilbake fra skolen hver eneste dag, er alltid samme strekning. Hver gang ser jeg at folk handler på "butikker"som Joker eller store kiosker som har bedre utvalg enn vanlige kiosker i tettsteder. Hvorfor? En ting er å handle der på søndager, selv det er jo lite økonomisk når du har 6 andre dager å handle det ferdig på. Men hvorfor i alle dager handler folk der på hverdagene når vanlig matvare butikk er åpent? Det er jo sløsing uten like!! 

Anonymkode: 44020...ad3

Er ikke Joker en vanlig butikk? Det er det her ihvertfall. 

Anonymkode: 3dd44...747

Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller.

Skjønner heller ikke at Bunnprisen her jeg bor overlever når det er en Rema-butikk 250 meter lenger bort. Jeg handler kun på Bunnpris når jeg skal ha billig laks og når de har veldig gode tilbud. Hadde de bare hatt kunder som meg, så ville de vel gått konkurs.

• Liker 1
Skrevet

Joker, nærbutikken, bunnpris og kiosker er døden for sparing i det lange løp......

Anonymkode: 7ba65...182

Skrevet
18 minutter siden, penny_ skrev:

Skjønner heller ikke at Bunnprisen her jeg bor overlever når det er en Rema-butikk 250 meter lenger bort. Jeg handler kun på Bunnpris når jeg skal ha billig laks og når de har veldig gode tilbud. Hadde de bare hatt kunder som meg, så ville de vel gått konkurs.

Mener du å si at Bunnpris ikke har priser på bunn?? 

Anonymkode: ec644...d0c

Skrevet
3 timer siden, penny_ skrev:

Nei. Men de hadde solgt noe jævli med laks.

Anonymkode: 77585...eef

Skrevet (endret)

Jeg handler alltid der det er billigst. Hater å føle at jeg kaster penger ut av vinduet ved å betale overpris/dyrere pris for en vare i én butikk, når jeg samtidig vet at den samme varen er noen kroner billigere i en annen butikk. F.eks. er det mye dyrere pr handlekurv å handle på Coop Mega enn det er å handle på Kiwi eller Rema 1000. Jeg har alle tre butikkene i gangavstand fra meg, og bruker som regel de to sistnevnte. Men en gang i blant må jeg ha en vare som de ikke har, men som jeg vet at Coop fører, så da må jeg dit likevel og handle det. Går heller innom flere butikker på samme runde enn å betale overpris. Så derfor kanskje jeg først handler de småtingene jeg skal ha på Coop, så går jeg videre til Rema og handler resten der.

Akkurat i dag har jeg først vært hos Rema, og handlet noen varer jeg får 10-på-10-rabatten på ("Æ"). Så gikk jeg på Kiwi etterpå, og handlet en 8-pack med Pepsi Max de har på tilbud til 109,- kr nå. Det er billig, så da tar jeg turen dit for å kjøpe den pakken. Kiwi ligger uansett bare rundt hjørnet i samme kvartal som Rema her, så det er ikke lang omvei.

Du ser ikke MEG handle i en storkiosk eller på Joker, nei! Joker her jeg bor er knøttliten, har dårlig vareutvalg og priser opp varene sine pga søndagsåpent. Det har hendt en sjelden gang at jeg har vært innom og kjøpt noe der, f.eks. hvis de har biff på tilbud på fredager. Men som regel går jeg bare rett forbi de.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...