AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #1 Skrevet 30. august 2017 Helt siden jeg var liten har moren min drevet med silent treatment. Det skulle liksom ingenting til før hun kunne gå i inntil 1 uke uten å snakke til meg. Jeg lærte meg tidlig å lage mat selv, for jeg var jo på en måte overlatt til meg selv (foreldrene mine var skilt). Har prøvd å ta opp dette med moren min i voksen alder, men hun får bare alle piggene ute. Jeg syns ikke man er en god forelder når man behandler barn sånn, uansett hvor frustrert man kan være på barnet. Det har også vært mye drikking opp gjennom, og nå har jeg satt ned foten. Min mor var hos meg i sommer på grilling, det som skulle være en hyggelig kveld ble et mareritt. Hun drakk altfor mye og kalte meg masse stygge ting. Jeg har nylig fått kjæreste som er litt yngre og hun slengte bare dritt om det der hele kvelden jo fullere hun ble.. "Tror du at du er Jennifer Lopez eller" sa hun blant annet og hånlo. Jeg sa at dette gidder jeg ikke, nå ringer jeg taxi, og hun stilte seg helt uforstående til dette. Litt over 1 mnd siden og jeg har ikke fått en unnskyldning. Tidligere episoder involverer at hun har falt og nesten brekt nesa si på en tur til London vi var på, hun kalte en mann på danskebåten en horekunde fordi han hadde asiatisk kone og ble fulgt ned til lugaren av securitas. Jeg var så flau at jeg trodde jeg skulle DØ. Onkelen min har også fortalt at hun ofte har vært så full at hun har tissa på seg/spydd når de to har vært ute til middag/vin rundt om i byen der hun bor. Dette er meget pinlig for meg, da mange av mine venner vet hvem moren min er. Måten hun kjører silent treatment på er at hun ikke tar kontakt på 1-2 mnd. Så begynner hun å overøse meg med gaver/penger etc sånn helt ut av det blå. Men nå skal jeg ikke gi meg! Denne oppførselen er ikke akseptabel, dama fyller 65 år nå snart og jeg tror ikke jeg gidder markere det en gang for henne. I fjor på bursdagen hennes hadde jeg stelt i stand feiring for henne som igjen endte opp i masse stygge ord mot meg. Jeg er såå LEI. Har foreslått psykolog eller å kontakte noen som er spesialist innen alkoholmisbruk, men hun benekter at hun har et problem. Altså, hun drikker ikke i hverdagen og skjøter jobb og leilighet helt fint. Hun har også et stort nettverk selv om hun bor alene. Men jeg kjenner at begeret har rent over litt for min del.. Beklager langt innlegg. Menn hvordan takler man sånne folk som det her, når det er familie? Anonymkode: cbc88...bc5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 Kutt henne ut, eller begrens kontakten. Jeg har en mor som din, hvor hun har holdt på med både alkohol og rus. Dette valgte hun fremfor meg, selv med mange sjanser til å få meg tilbake igjen. Nå som jeg har fått barn selv, klarer jeg ikke å se eller snakke med henne, da jeg ikke klarer å forstå valgene hun tok i min barndom. Min mor har ikke silent treatment sånt sett, hun bare ringer etter lang tid å later som ingenting har skjedd. Dette etter hun har skjelt meg ut for noe helt ubegrunnet. Hun har sett barnet mitt på 3 år en håndfull ganger, og aldri alene. Jeg har min familie og hun er rett og slett ikke i den. Hun får meg ikke til å føle meg glad, og derfor har jeg valgt å kutte ekstremt ned på kontakten. Mennesker som bare tar (energi, gleden vekk, osv), fortjener du ikke å ha i ditt liv. Omkring deg med mennesker som vil deg godt og gjør deg godt. Anonymkode: 590c9...d34
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 Med bare overfladisk høflighetsprat. Snakk om familie, været, middagsmat, håndarbeide, naboen og sånne type ting. Skjønner godt du ikke ønsker å feire bursdagen hennes i år. Anonymkode: a6afc...c4d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #4 Skrevet 30. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kutt henne ut, eller begrens kontakten. Jeg har en mor som din, hvor hun har holdt på med både alkohol og rus. Dette valgte hun fremfor meg, selv med mange sjanser til å få meg tilbake igjen. Nå som jeg har fått barn selv, klarer jeg ikke å se eller snakke med henne, da jeg ikke klarer å forstå valgene hun tok i min barndom. Min mor har ikke silent treatment sånt sett, hun bare ringer etter lang tid å later som ingenting har skjedd. Dette etter hun har skjelt meg ut for noe helt ubegrunnet. Hun har sett barnet mitt på 3 år en håndfull ganger, og aldri alene. Jeg har min familie og hun er rett og slett ikke i den. Hun får meg ikke til å føle meg glad, og derfor har jeg valgt å kutte ekstremt ned på kontakten. Mennesker som bare tar (energi, gleden vekk, osv), fortjener du ikke å ha i ditt liv. Omkring deg med mennesker som vil deg godt og gjør deg godt. Anonymkode: 590c9...d34 Leit å høre at du også har en lignende mor. Det er psykisk veldig slitsomt, jeg har gått til flere psykologer så føler egentlig at jeg har bearbeidet det meste fra barndommen. Skulle bare ønske at min mor kunne vise respekt med å søke hjelp og si unnskyld i det minste. Tror aldri jeg har fått en unnskyldning for noe som helst. Men penger, reiser, møbler derimot, har det ikke manglet på.. nesten som hun vil kjøpe meg for at jeg ikke skal mase på henne. Moren min ble forlatt av min far da jeg var liten og har holdt seg unna menn siden. Hun har alltid snakket syrlig om menn, at jeg må være forsiktig, at jeg ikke kan stole på menn etc. Men da jeg sa for en stund siden at alle menn var utro så var det galt, og da jeg fikk kjæreste nå så sa hun "han kommer garantert til å være utro, du er så naiv og patetisk og burde vite bedre og holde deg unna menn". Ikke rart jeg har tillitsproblemer med menn liksom. Dama er slitsom. Heldigvis har jeg bra folk i livet mitt, og pappa Anonymkode: cbc88...bc5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #5 Skrevet 31. august 2017 Du må ikke ha kontakt med henne bare fordi du er datteren hennes. Anonymkode: cac43...952
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #6 Skrevet 31. august 2017 Høres ut som min mor på en prikk. Fasade for alle pengene utad, høytfungerende alkoholiker. Det er jeg som får skyllebøttene når hun drikker for mye.. jeg klarer ikke å kutte kontakten med henne riktignok selv om jeg har tenkt tanken mange ganger. Anonymkode: e679b...046
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #7 Skrevet 31. august 2017 Off dette gjorde meg dårlig. Føler deg. Min mor er også i 60-årene og drev også med silent treatment når jeg bodde hjemme. Hun spretter øla kl 1100-1200, til jul hadde hun vodka i glasset kl 1130. Blir ubehagelig når hun er full og sier mye stygt og hånlig, trekker fram ting som ikke har gått bra i mitt liv og gjør det for å vri kniven i hjertet mitt (hennes egne ord). Hun elsker når jeg legger på meg eller har en kvise, og peker det ut. Hun nyter nok at jeg også blir eldre og mer sliten. Tror hun er veldig sjalu. Mitt råd: vær mindre med henne. Gå innom på kaffe 1 time eller 2. Annenhver mnd er mer enn hva jeg klarer. Ikke vær med på middager osv. Jeg har blitt 'hard' mot min mor de siste åra, jeg sier jeg kommer innom på kaffe og har 'aldri tid' til noe middag/turer. Jeg later også som om jeg er avholds for å slippe å 'dele' eller ta med alkohol, eller at hun skal drikke meg ut av huset. Så synes hun vel jeg er enda kjedeligere og det er godt for da slipper jeg mer unna. Anonymkode: 9ac95...51a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå