Gå til innhold

Er kvinners inngruppe preferanser farlig for samfunnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinner har en mye sterkere inngruppe preferanse enn menn. Det betyr at de bryr seg om andre kvinner og vil arbeide for å bedre kvinners stilling, altså feminisme. Det er hundre prosent biologisk, kvinner liker rett og slett bare andre kvinner, mens de ikke liker menn like mye.

Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/"Women_are_wonderful"_effect

Vi kjenner også til at folk bryr seg mindre om menn. De er mer til kast og mindre verdifulle som mennesker. Dette er bakgrunnen for at folk bryr seg mindre når gutter forsvinner, blir drept, får gå til livbåtene sist, folk bryr seg ikke om at gutter og unge menn sliter i samfunnet osv. Dette er en menneskelig mekanisme. Som videre har vært med å forme det norske samfunnet.

Kvinner ønsker samtidig menn som er sterke psykisk, har mye ressurser osv. Den klassiske gode og ordentlige mannen. Når unge menn og gutter ikke blir tatt like godt vare på, har de mindre sjanse for å fylle kvinnenes kritierier. Som videre reduserer lykken generelt i samfunnet.

Er ikke det her skikkelig farlig? Hva tenker dere feminister om dette?

Anonymkode: 1cedc...52c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du klarer å få det vinklet slik er helt utrolig, går det bra med deg?

Det som e skikkelig farlig er anndelen slaver vi har i dag, og nestenn alle er kvinner. Kindapping, voldtekt av disse og drap skjer i overtall hver eneste dag, men du mener altså fordi du føler samfunnet skylder deg noe, at det er deg det er mest synd på, og prøver å rakke ned på kvinner på nett pga dine egne dårlige gener og iq? Get a grip

Anonymkode: 661fb...eb2

• Liker 7
Skrevet

Dere vet det her er sant.

Når kvinner gifter seg sjeldnere, fordi de ikke finner mannen som er stilt godt økonomisk og sosialt, vil dette styrke deres oppførsel som er til skade for unge menn og gutter. Ved at de stemmer på partier som er skadelig for dem, inkludert voksne menn. Som igjen fører til at kvinner i økende grad ikke finner de mennene de ønsker.

Skrevet

I dag gikk jeg og vennene mine naturstien på 7 km. Den var veldig bratt, så vi brukte tre timer frem og tilbake. Men det var det verdt - skogen er FULL av mange slags spiselige sopper! Riske, steinsopp, skrubb, kremle og sjampinjong. Været var fantastisk i dag. Gikk tidlig, hadde staver og ryggsekk med kart, vannflaske og to appelsiner. Først krysset vi en nydelig bekk med foss og krystallklart vann der jeg fant hasselnøtter. Jeg tok med mine hjem til pynt i blomsterpotta, men kameraten min spiste alle sine. Venninnen min plukket en nydelig bukett med røsslyng. Så nådde vi toppen, der vi la hver vår stein på varden, så på utsikten og drakk kaffe, spiste appelsiner og Bixit før vi dro hjem igjen. Beste turen jeg har vært på i hele sommer! 💕

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker man ikke er så smart, om man linker til wikipedia som sikker kilde.. 

Anonymkode: c58c0...424

Skrevet

Stem FrP! Jeg har diskutert med to som sitter på stortinget for FrP, om dette. De lover, at de vil kjempe alt de kan, for å gjenopprette kjernefamiliens verdi i samfunnet. Er det noe som er viktig for opprettholdelsen av den Norske kulturen, og det Norske samfunnet, så er det det at kjerne familien blir opprettholdt!

Anonymkode: cca6e...516

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du klarer å få det vinklet slik er helt utrolig, går det bra med deg?

Det som e skikkelig farlig er anndelen slaver vi har i dag, og nestenn alle er kvinner. Kindapping, voldtekt av disse og drap skjer i overtall hver eneste dag, men du mener altså fordi du føler samfunnet skylder deg noe, at det er deg det er mest synd på, og prøver å rakke ned på kvinner på nett pga dine egne dårlige gener og iq? Get a grip

Anonymkode: 661fb...eb2

Slaveri er selvsagt galt, men alt det vonde i verden var ikke tema her. Samfunnet skylder ikke meg noe, jeg bare skriver at kvinner har en svært sterk inngruppe perferanse, som på grunn av kvinners sexualitet er farlig. Det hadde ikke vært farlig om det ikke førte til et dårligere samfunn og færre familier.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Kragebein, mod

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen, liker menn mye bedre enn andre kvinner jeg :heks:

Anonymkode: ec6d0...7ea

• Liker 1
Skrevet

Diskusjon rundt biologisk betingede preferanser hos kjønnene er i utgangspunktet veldig interessant, men jeg tror ikke kvinneguiden er det rette stedet å ta en slik diskusjon. Den typiske responsen om problemstillingen tas opp er relativt surmaget, som vi ser eksempler på i denne tråden, så disse diskusjonene ender nok fort opp med mange bitre tilbakemeldinger som egentlig ikke berører temaet. Kanskje vil du få bedre respons på diskusjon.no eller et utenlandsk forum der diskusjonene modereres skikkelig. 

Skrevet
26 minutter siden, herzeleid skrev:

Diskusjon rundt biologisk betingede preferanser hos kjønnene er i utgangspunktet veldig interessant, men jeg tror ikke kvinneguiden er det rette stedet å ta en slik diskusjon. Den typiske responsen om problemstillingen tas opp er relativt surmaget, som vi ser eksempler på i denne tråden, så disse diskusjonene ender nok fort opp med mange bitre tilbakemeldinger som egentlig ikke berører temaet. Kanskje vil du få bedre respons på diskusjon.no eller et utenlandsk forum der diskusjonene modereres skikkelig. 

Tror dette har alt med hvordan man formulerer problenstilling også jeg ;)

Anonymkode: c58c0...424

• Liker 2
Skrevet

Det er så utroooooolig bevis på at vi trenger feminismen, når menn faktisk føler seg nedprioritert og truet fordi kvinner støtter kvinner i kampen om likestilling og det å bli behandlet med respekt.

Det er faens helt utrolig faktisk hvordan enkelte av dere vil ha kvinner undertrykte og svakere enn mannen og roper fare fare vekk med feminismen fordi kvinner tar makten over behandling av eget kjønn tilbake og jobber for likeverd mellom mennesker uavhengig av kjønn.

Anonymkode: 4d5c7...2a6

• Liker 9
Skrevet

Dette er et bevis på at feminisme er gått for langt og kvinner har alt for for mye makt. De har mistet sin naturlige plass i hjemmet. Kvinner elsket å være kvinner før. Nå tror de at de er menn. 

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er et bevis på at feminisme er gått for langt og kvinner har alt for for mye makt. De har mistet sin naturlige plass i hjemmet. Kvinner elsket å være kvinner før. Nå tror de at de er menn. 

Dette er så feil at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne... 

Kvinner har ikke noe mer naturlig plass i hjemmet enn menn. Tidligere var kvinner i stor grad undertrykt og underlagt menns vilje. 

Takk og pris har vi kommet et godt stykke siden det, og kvinner kan nå bestemme over sin egen fremtid, liv og krop og delta i samfunnet på en måte som ikke var mulig før. Det er dessverre fortsatt et godt stykke igjen til full reell likestilling, men vi er på vei. 

Nei, vi tror ikke vi er menn, vi vet vi er kvinner. 

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, LiseOslo skrev:

Dette er så feil at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne... 

Kvinner har ikke noe mer naturlig plass i hjemmet enn menn. Tidligere var kvinner i stor grad undertrykt og underlagt menns vilje. 

Takk og pris har vi kommet et godt stykke siden det, og kvinner kan nå bestemme over sin egen fremtid, liv og krop og delta i samfunnet på en måte som ikke var mulig før. Det er dessverre fortsatt et godt stykke igjen til full reell likestilling, men vi er på vei. 

Nei, vi tror ikke vi er menn, vi vet vi er kvinner. 

Kvinner før var i liten grad undertrykt. Om vi ser på hva kvinner manglet: kunne ikke ta høyere utdanning, ikke stemme og ble skrevet under navnene til menn i offentlige arkiv. 

Nesten ingen før kunne ta høyere utdanning, kun en liten del av overklassen kunne det. Det kostet penger og de færreste hadde en gang råd til å ta utdanningen. De måtte arbeide for sitt daglige brød. 

Stemmingen hadde lite å si i forhold til folks personlige liv og det var heller ikke alle menn som kunne stemme. Du måtte eie en god del land for å kvalifisere, fordi de rike var redde for at de fattige skulle stemme for å ta fra dem eiendomen deres. Hvorfor kvinner ikke fikk stemmerett kan komme fra to steder, en redsel for at de skal ta fra dem pengene og eiendomen deres gjennom sosialistisk politkk eller fordi de mente mennene ville stemme for dem, og det var unødvendig å dobble antall stemmesedler. 

Hvorfor kvinner ble skrevet under menn i offentlige arkiv er jeg usikker på, men det var sannsynligvis ikke tanken at kvinner skulle bli undertrykt. 

Jeg tror ikke kvinner flest hadde dårligere liv enn gjennomsnittlige menn i tidligere tider. Både kvinner og menn i Norge har alltid arbeidet. Kvinnene i byen jobbet ofte i klesfabrikker og på landet (der en høy prosentandel bodde) hadde kvinnene sine egne oppgaver, som oftest like nødvendige som mannen sin. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner før var i liten grad undertrykt. Om vi ser på hva kvinner manglet: kunne ikke ta høyere utdanning, ikke stemme og ble skrevet under navnene til menn i offentlige arkiv. 

Nesten ingen før kunne ta høyere utdanning, kun en liten del av overklassen kunne det. Det kostet penger og de færreste hadde en gang råd til å ta utdanningen. De måtte arbeide for sitt daglige brød. 

Stemmingen hadde lite å si i forhold til folks personlige liv og det var heller ikke alle menn som kunne stemme. Du måtte eie en god del land for å kvalifisere, fordi de rike var redde for at de fattige skulle stemme for å ta fra dem eiendomen deres. Hvorfor kvinner ikke fikk stemmerett kan komme fra to steder, en redsel for at de skal ta fra dem pengene og eiendomen deres gjennom sosialistisk politkk eller fordi de mente mennene ville stemme for dem, og det var unødvendig å dobble antall stemmesedler. 

Hvorfor kvinner ble skrevet under menn i offentlige arkiv er jeg usikker på, men det var sannsynligvis ikke tanken at kvinner skulle bli undertrykt. 

Jeg tror ikke kvinner flest hadde dårligere liv enn gjennomsnittlige menn i tidligere tider. Både kvinner og menn i Norge har alltid arbeidet. Kvinnene i byen jobbet ofte i klesfabrikker og på landet (der en høy prosentandel bodde) hadde kvinnene sine egne oppgaver, som oftest like nødvendige som mannen sin. 

Nei, kvinner har i stor grad vært undertrykt i Norge og er i stor grad undertrykt i store deler av verden. Hvorfor synes du at kvinner skal bli undertrykt igjen? Føler du deg virkelig så truet? Hva er det du føler deg truet av? Er det ikke fint at mennesker blir sett på som likeverdige uansett kjønn, hvor de kommer fra eller hvem de elsker? Jeg synes det er fint, og det er for sent å prøve å undertrykke kvinner nå, for kvinner er for sterke i Norge til å la seg bli undertrykt. Å være sterk er forøvrig ikke et maskulint trekk. 

Anonymkode: 62354...04e

• Liker 4
Skrevet

Hver gang jeg leser en tråd der noen påpeker at kvinner har rett på det samme som menn,bestemme over egen kropp og liv og at menn er negative til dette,gir meg bare bevis på at feministkvinner har rett. 

Jeg er ikke feminist selv men jeg skjønner dem godt.

• Liker 2
Skrevet (endret)
19 minutes ago, AnonymBruker said:

Men i all verden... 

Selvfølgelig var kvinner undertrykt før, er det i store deler av verden fortsatt! 

Du nevner jo faktisk flere punkter selv: Stemmerett, mulighet til utdanning ble satt under mannen i offentlige arkiv. 

Og for legge til noen (få) punkter til: Ikke mulighet til å få høyere stillinger. Ikke mulighet til å ta jobb uten mannens tillatelse. Ulik lønn for samme arbeid. Ikke rett til å bestemme over hvem en skulle gifte seg med. Overgrep og voldtekt var nærmest ikke-eksisterende begreper og ble ikke tatt seriøst av rettsvesenet. 

... og det var, og er, så mange andre ting. 

Utsagn som ditt beviser bare at feminismen er viktig, og at vi fortsatt har en lang vei å gå. 

Endret av LiseOslo
  • Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, LiseOslo skrev:

Men i all verden... 

Selvfølgelig var kvinner undertrykt før, er det i store deler av verden fortsatt! 

Du nevner jo faktisk flere punkter selv: Stemmerett, mulighet til utdanning ble satt under mannen i offentlige arkiv. 

Og for legge til noen (få) punkter til: Ikke mulighet til å få høyere stillinger. Ikke mulighet til å ta jobb uten mannens tillatelse. Ulik lønn for samme arbeid. Ikke rett til å bestemme over hvem en skulle gifte seg med. Overgrep og voldtekt var nærmest ikke-eksisterende begreper og ble ikke tatt seriøst av rettsvesenet. 

... og det var, og er, så mange andre ting. 

Utsagn som ditt beviser bare at feminismen er viktig, og at vi fortsatt har en lang vei å gå. 

Når jeg tenker på ordet undertrykt, tenker jeg på personer somhar det vondt. Damer har aldri hatt det vondt, i alle fall ikke mer enn menn flest. 

Uansett mener jeg at kvinners inngruppe preferanser er overdrevet. Det fører til en del negativt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...