AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #1 Skrevet 30. august 2017 Synes det er merkelig at hunden stikker av fra eier bare 5 meter unna? HVordan kan en hund bare plutselig bli vill?Kan ikke forestille meg at min hund plutselig blir vill pga han stikker fra buret sitt https://www.rb.no/nyheter/fly/sas/sas-vil-ikke-betale-for-mer-leting-etter-bamse-tilbyr-erstatning-pa-20-000-kroner/s/5-43-576769 Anonymkode: 05560...f43 1
Tabris Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 Det kommer ofte av frykt. De er ikke ville i den forstand, men de har blitt så traumatiserte/redde av situasjonen at de ikke klarer tenke klart. 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 Syns hvertfall det er rimelig teit at de er sur på SAS når selskapet har brukt 100 000 på å prøve å få tak i hunden deres. Hunden kan umulig være så godt oppdratt når den foretrekker å leve som villhund nå og ikke oppsøker mennesker som lokker med mat etc. Anonymkode: ddcff...291 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #4 Skrevet 30. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syns hvertfall det er rimelig teit at de er sur på SAS når selskapet har brukt 100 000 på å prøve å få tak i hunden deres. Hunden kan umulig være så godt oppdratt når den foretrekker å leve som villhund nå og ikke oppsøker mennesker som lokker med mat etc. Anonymkode: ddcff...291 Var det jeg også tenkte? Rart at han ikke merker at lukten er fra flokken sin? Anonymkode: 05560...f43 2
Meadow Skrevet 30. august 2017 #5 Skrevet 30. august 2017 Hva mer vil egentlig eierne at SAS skal gjøre? Ja, det er trist og leit, men dette er jo nytteløst tydeligvis, dessverre. 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #6 Skrevet 30. august 2017 Ja når han ikke vil fanges, så er det jo ikke så mye mer SAS kan gjøre Anonymkode: 05560...f43
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #7 Skrevet 30. august 2017 SAS får jo ikke gjort så mye mer da. De har satt ut feller, kameraer, det er MANGE frivillige som har prøvd å få tak i han, ikke engang eierne klarer det. Jeg hadde vært pissed sjøl, men hvor lenge mener de at man skal holde på? Eierne får bare fortsette, kanskje de kan få hjelp av en hjelpeorganisasjon for dyr, FOD gården har en del erfaring med å fange inn dyr. Anonymkode: b7089...736 1
Drakan Skrevet 30. august 2017 #8 Skrevet 30. august 2017 ... Kanskje eier ikke har vært spesielt hyggelig mot hunden. Eller ikke dressert Bamse i det hele tatt. Selv om en hund er en kosehund, så har man et ansvar å lære de ting. Som navnet sitt, og å komme når det er mat. Sas har også et ansvar og den lille krabaten kan fort bli mat for andre rovdyr. En hund som det kan aldri overleve, spesielt ikke i Norsk natur. Håper de får takk i Bamse, og at eier dresserer hunden sin litt bedre i fremtiden. Håper han ikke blir spist av verken rev, bjørn eller ørn fremover.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #9 Skrevet 30. august 2017 Er jo rart han ikke kommer når de lokker med mat? Anonymkode: 05560...f43
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #10 Skrevet 30. august 2017 Når en hund er så redd som denne antagelig har vært, så er de ikke rasjonelle. Den tenker kun flykt fra det som er skremmende. Og jo lengre en hund er ute slik, jo mer villhund blir den fordi dens sanser er mer og mer på vakt ovenfor alt rundt den. Den har vel gått i en slags overlevlesesmodus og frykter nå også mennesker. Veldig trist sak for alle parter. Spesielt hunden😩 Anonymkode: b67b0...9f7 5
Tabris Skrevet 30. august 2017 #11 Skrevet 30. august 2017 En hund som er så redd som dette, vil ikke komme når noen roper og vil heller ikke være interessert i godbiter. 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #12 Skrevet 30. august 2017 Hunder som reiser med fly er nok svært ofte skremt. Jeg jobbet i SAS selv for noe pr siden og lempet av og på hunder. Mange av de skalv og var tydelig redde. De har det bra under reisen, men ingen tilsyn før flyet lander dit det skal. De sitter helt alene i buret og ofte sammen mwd andre hunder i bur. Jeg har ofte levert hunder til eierne og da de lukker opp burdet så virker det ofte som at de vil stikke av. Jeg har selv 2 hunder og aldri i livet om jeg skal utsette de for flytur. Ikke engang om det bare tar 1 time. Anonymkode: fa2e4...a87 6
Meadow Skrevet 30. august 2017 #13 Skrevet 30. august 2017 Kikket litt på Facebook-gruppa "Bamse kom hjem", synes familien og hjelperne har en lite hyggelig tone når folk spør om ting. Skjønner at de er slitne, men likevel. Jeg pleier ofte å bidra litt når det er kronerulling etc, her fristet det ikke. 1
Cyndaquil Skrevet 30. august 2017 #14 Skrevet 30. august 2017 Jeg synes også SAS får ufortjent mye tyn i denne saken. De skulle aldri mista hunden, men når det skjedde har de brukt 100 000 på leiting som er en stor innsats. Og som plaster på såret for at se gir seg, får eier hele 20 000kr. SAS hadde aldri gjort det samme om det var en katt. Og likevel er eier så barnslig at hun klager og nekter å ta imot pengene dem. Dramaqueen. Forventer hun at SAS skal bruke feks 500 000 på å fange et dyr som ikke lar seg fange? 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #15 Skrevet 30. august 2017 40 minutter siden, Cyndaquil skrev: Jeg synes også SAS får ufortjent mye tyn i denne saken. De skulle aldri mista hunden, men når det skjedde har de brukt 100 000 på leiting som er en stor innsats. Og som plaster på såret for at se gir seg, får eier hele 20 000kr. SAS hadde aldri gjort det samme om det var en katt. Og likevel er eier så barnslig at hun klager og nekter å ta imot pengene dem. Dramaqueen. Forventer hun at SAS skal bruke feks 500 000 på å fange et dyr som ikke lar seg fange? Helt enig! Anonymkode: 05560...f43 1
Lollybby Skrevet 30. august 2017 #16 Skrevet 30. august 2017 Herregud! Irritert på nolduser her som ikke forstår at når hunden er redd så hjelper da ikke nødvendigvis mat etc! Får bare håpe noen har tatt han, som åpenbart ikke gidder å gi han tilbake MEN som tar godt vare på han. 1
Anonym2467 Skrevet 30. august 2017 #17 Skrevet 30. august 2017 Lett å sitte her på KG og kritisere eier for diverse ting når det ikke er DIN elskede hund det gjelder. Jeg håper og tror de aller fleste som er glad i hunden sin hadde reagert på samme måte som eierne til Bamse. Ja SAS har gjort mye i saken men dette er et levende vesen og ikke en mistet koffert.. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #18 Skrevet 31. august 2017 Måtte inn å se på "bamse kom hjem" på Facebook. Makan til frekke folk når man spør spm der. Man får ikke svar på det man spør om, kun "les saken å følg med før du begynner å stile spm". Hyggelige mennnesker liksom. Tror ikke jeg gidder noe sånt Anonymkode: b7089...736 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #19 Skrevet 31. august 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Måtte inn å se på "bamse kom hjem" på Facebook. Makan til frekke folk når man spør spm der. Man får ikke svar på det man spør om, kun "les saken å følg med før du begynner å stile spm". Hyggelige mennnesker liksom. Tror ikke jeg gidder noe sånt Anonymkode: b7089...736 Var inne selv og leste og er sjokkert jeg og :O Anonymkode: 05560...f43 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #20 Skrevet 31. august 2017 Nå måtte jeg også inn og lese. Himmel, for noen frekke svar! Folk kommer med velmenende forslag, og så blir de bare sablet ned. Det er helt unødvendig å svare på den måten. Nå minsket min sympati her, må jeg dessverre si. (Synes fremdeles synd på hunden, altså.) Anonymkode: a7485...58f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå