Gå til innhold

kcal i cider og sånn?

Fremhevede innlegg

Gjest Ninakanin
Skrevet

Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor mye kcal det er i en dl med cider? Og vikingfjord(sånn drink-flaske i baren)? Og strawberry daiquiri? Og drinker generelt?

:sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke, men det er mer enn i øl og vin.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ble litt for mange drinker i går...

Gjest Catwoman
Skrevet
Ble litt for mange drinker i går...

Man skal ha lov til å kose seg også da :wink::sjarmor:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ja det var det jeg også tenkte!! Men det ble litt mye... Det rare er at jeg veier mye mindre i dag enn det jeg har gjort på lenge! Mystefistisk.

Gjest Catwoman
Skrevet

kanskje mesteparten av det du drakk kom opp igjen? hender at det skjer...

Gjest Ninakanin
Skrevet

Hehe neida, jeg holder det jeg drikker ;) Til og med shot'ene holdt seg fint nede i magen der de hører hjemme! Jeg har faktisk bare kastet opp på byen en eneste gang, og det var på grunn av et dårlig pizzastykke tror jeg. Var helt fin, helt til en halvtime etter jeg spiste det, og så ble jeg dårlig, det kom opp, og så var jeg helt fin igjen.

Skrevet

Cider og rusbrus inneholder store mengder sukker, men ærlig talt, du lever bare en gang?

Alkohol i seg selv inneholder nesten like mye kalorier som fett, men i øl og cider/rusbrus er det kun rundt 4-5% alkohol.

Hvis du skal tenke sunt når du drikker alkohol, bør du vel helst drikke rødvin?

Gjest Catwoman
Skrevet

hm.. nei da har jeg ikke noen god forklaring på hvorfor du veier mindre i dag :ler:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ja det var helt sinnsykt, jeg er jo med i den slanketråden her inne, og skal ned noen kilo. Igår veide jeg 72kg, og i dagtidlig veide jeg plutselig 70,4 :o !!! Og for en uke siden veide jeg 74 liksom, så jeg var kjempefornøyd med 72 igår, fordi jeg har veid rundt 72,5 hele uka.

Merkeliiiig!!

Skrevet

Mitt stikkord: dehydrering. Med mindre du var flink og drakk like mengder vann og alkoholholdig drikk, er det stor sjanse for at du har mistet endel væske.

Væsketap er litt av grunnen til at vi føler oss ugne dagen derpå, men å huske å drikke vann midt oppi alt?

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ahaaaaa! Eureka!

Det er helt garantert det. Så lur du er!

Skrevet

:sjarmor:

Av og til føler jeg meg litt som en trening/helse-nazi her inne, forsåvidt også generelt, men det betyr ikke at jeg ikke gjør de samme feilene selv, bare at jeg vet hva jeg gjør (og gjør det allikevel)

Gjest Ninakanin
Skrevet

Haha, se på avataren din da, hehe, speaks for itself!!!

Jeg har jo nettopp lagt om en del vaner og slikt, men det er tydelig at å drikke vann mellom drinkene mine er en ny vane jeg må få meg.

Gjest Catwoman
Skrevet

jeg greier ikke drikke alkohol uten å drikke vann sammen med jeg, uten vannet blir jeg så tørst og tør i munnen og veldig lett dårlig

Skrevet
jeg greier ikke drikke alkohol uten å drikke sammen med jeg' date=' uten vannet blir jeg så tørst og tør i munnen og veldig lett dårlig[/quote']

Skal jeg lære deg? Jeg er ekspert :-?

Skrevet

Tror det er ganske likt på de forskjellig rusbruser/drinker.

Her er noe pr 100g:

rusbrus 62kcal

øl 39kcal

rødvin 66kcal

hvitvin 67kcal

Brennvin 40% 235kcal

Brennvin 60% 365kcal

baileys 312kcal

San fransisco 112kcal

Gjest Anonymous
Skrevet

Spar oss for sånne idiotiske spørsmål...du lider opplagt av et spiseproblem...oppsøk hjelp før det er forsent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...