Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2005 #1 Del Skrevet 15. januar 2005 Inspirert av diskusjoner om dyrefor her inne, bestemte jeg meg for å kutte Friskies og kjøpe bedre mat til kattepusen vår. Da jeg synes dyrebutikkmerkene er urimelig dyre i innkjøp, endte vi med bestille kattunge-tørrfor fra Oliver's. Nå har pusen bare spist det et par dager, så de store resultatene ser vi ikke ennå. Men han liker maten, og ser tegn til endringer i fordøyelsen (annen lukt, i hvert fall...). Det der med at de spiser mindre av mer næringsrikt for har vi foreløpig ikke sett noe til... Har noen erfaringer med dette foret (for katt, fortrinnsvis)? Hvordan er det "innholdsmessig" i forhold til de enda mer fancy merkene, eller i forhold til matbutikkforet? Kan legge til at katta er omlag fire måneder og mest skogkatt. Kommer til å bli en skikkelig utekatt, så etter hvert suppleres tørrforet med mus o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. januar 2005 #2 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg fikk ett råd av veterinær i forhold til valg av for til katt. KJøp skikkelig for. og bytt merke innemellom, slik at det ikke blir ensidig. Suppler gjerne med fiks og kjøtt ( om da katten ikke ordner den biten selv...hehe....) De gangene jeg å nøden nå må ty til "billig-mat" fra nærbutikken, blit det luft i maven ( og kattefis lukter ille) .og mye mere og verre lukt på avføringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tingeling ikke innlogget Skrevet 18. januar 2005 #3 Del Skrevet 18. januar 2005 Vi bruker royal canin (dyrebutikk for) til vår lille pusejente. Oppdretteren anbefalte dette og hun er innekatt. (og så får hun viskas i saus i helgen, dvs ca 1-2 gr pr uke... sausen er det beste i hele vide verden og spises først ) Det lukter ingenting av kassa, har aldri kjent en katte-fis (svært glad for det), og hun har flott pels. Tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #4 Del Skrevet 18. januar 2005 (var jeg som startet tråden) katten fikk løsbæsj ved overgang til det nye foret, men ser ut til å være bra nå. Gjør fra seg mindre og det lukter mindre - hadde vært enda bedre hvis han klarte å rake over det han hadde gjort, men han er jo liten ennå. Fiser mindre også. Så Olivers er helt sikkert bedre enn dyrebutikk-prompematen, ja... Merker også at foret er mye drøyere, og egentlig ikke mye dyrere. Det samme gjelder vel det dyre dyrebutikkforet, så hvis vi ikke blir helt fornøyd med Olivers prøver vi vel noe sånt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 18. januar 2005 #5 Del Skrevet 18. januar 2005 Olivers= Nå har jo jeg riktig nok ikke katt men hund, men jeg tror nok det er akkurat like bra. Tenk at hele 40% av det foret er laget av er av rent kyllingkjøtt, godkjent som menneskemat! Det tar tid for kroppen å ta til seg alle næringsstoffer slik at du kan se det, men over tid vil nok klør og pels styrkes, og du har allerede lagt merke til ting som at maten er drøyere og at de gjør mindre ifra seg. Bare pass på at katten ikke legger på seg nå da, det er mye energi i den maten der altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå