Dragonfly_ Skrevet 30. august 2017 #1 Del Skrevet 30. august 2017 (endret) . Endret 18. november 2017 av Dragonfly_ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #2 Del Skrevet 30. august 2017 Ååå vennen, vil gi deg en god klem... for det første, gratulerer så mye med de flotte karakterene, du har vært flink!! For det andre, er du sikker på at de andre tar avstand fra deg og ikke liker deg? Veldig ofte tror man gjerne sånt, og de tror kanskje samme om deg, at du ikke liker dem.. bare en tanke.. Du burde søke hjelp, gå til rådgiver på skolen og spør om hjelp til psykolog. De har tilgjengelighet til psykolog på vgs , eller du kan be fastlegen din hjelpe deg. Du må for all del ikkr bare droppe ut. Anonymkode: 8d376...2ae 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 30. august 2017 #3 Del Skrevet 30. august 2017 (endret) Du kan høre om du kan bytte skole, eller fullføre året ved en annen skole. Vil ikke bedre seg om du er ved en dårlig skole. Sørget selv for å gå på skoler forskjellige steder. Angret at jeg gikk på skole i hjembyen min for vgs påbygning det fjerde året (var alle de kjipe ungene fra barneskolen der) :/ Er ikke bare du som sliter, men hold ut. Selv jeg overlevde russetiden, gjorde det alene to år. Selv om jeg er en angstfylt, misanhtropisk, sosialphobisk person klarte jeg meg igjennom den tiden. Bare fin noe som kan hjelpe humøret. For min del funket spill og bøker. Har du noen gamle bekjente du kan snake med? Du kan snakke med skole helsesøster eller en veileder. Det vil hjelpe kraftig. Norske skoler er latterlig om du er feil plass. Du kan ende opp med mobbere og slikt, og tro meg. Du har det bedre andre steder om du er så uheldig. Sluttet på en videregående grunnen dårlige elever f.eks. Er ikke verdt det. Håper det ordner seg, og vil ikke be deg fullføre ved den skolen om du ikke trives. Skolen er ikke det viktigste i livet, det viktigste er at du har det bra. Om du får snakket med en veileder kan de sikker hjelpe deg fullføre ved en annen skole eller utsette studiene til et annet år. Endret 30. august 2017 av Drakan glemte ved 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly_ Skrevet 30. august 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 30. august 2017 (endret) . Endret 18. november 2017 av Dragonfly_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 30. august 2017 #5 Del Skrevet 30. august 2017 Kontakt rådgivningstjenesten på skolen og få hjelp. Jeg får skikkelig vondt av deg og håper du får hjelp til å løse problemet - enten ved å bytte skole eller få det bedre der du er. Stor fra meg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntHulken Skrevet 30. august 2017 #6 Del Skrevet 30. august 2017 (endret) På 30.8.2017 den 17.02, Dragonfly_ skrev: . Ikke dropp ut. Fullfør uansett hva. 10 måneder går fort, selv om det ikke føles slik nå. Ta en dag av gangen, og møt opp hver dag. Tenk til fredag er det allerede gått rundt 1/20-del av skoleåret! Karr deg igjennom en dag av gangen, en uke om gangen. Fokusèr på skolearbeidet som du er så flink på. La de andre feste seg ifra toppkarakterer i russetiden, mens du står der neste høst og kan velge og vrake i studier! Endret 18. november 2017 av Raven Emerald 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 30. august 2017 #7 Del Skrevet 30. august 2017 Å kjære deg - prøv å holde ut, - og fokusere studiene som du jo gjør det så godt på. Snakk med rådgiver på skolen eller en lærer du har tillit til. Din studieinnsats er gull verdt og du vil ha så mye igjen for det. Og jeg skjønner at det er grusomt å bli ekskludert fra vennegjeng. Har du foreldre du kan snakke med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #8 Del Skrevet 30. august 2017 Jeg har gått 4 år på VGS. De første to årene var jeg på "topp". Mange venner, festing, tull og fjas i timene. Dette gikk utover karakterene. Joda mange gode minner, mye moro og tenke tilbake på. Men det er surt å tenke på at jeg surret vekk de to årene. Startet på nytt, vg1 og vg2. Det første året bestemte jeg meg for å fokusere på skole. Lek og moro har man tid til senere i livet. Jeg hadde ingen venner. Satt alene og jobbet. Gikk fra 2-3 i alle fag til 4-6. Tro meg. Gode venner finner deg og blir. De dårlige forsvinner. Jeg sitter igjen med en ubrukelig utdanning på grunn av dårlige karakterer. Da sommeren kom så forsvant alle vennene mine. Samtlige gikk tilbake til barndomsvenner eller fant seg nye midlertidige venner. Kun 1 av 7-8 ble igjen og vi er venner den dag i dag. Dersom du ikke finner venner i klassen, ja vell så gjør du ikke det. Fokuser på skole og vite at venner kan man få når som helst. Det er tungt å ta igjen utdanningen senere. Får det overstått også får du fokusere på det sosiale senere i livet. Anonymkode: 2e3a1...a98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #9 Del Skrevet 30. august 2017 (endret) På 30.8.2017 den 17.33, Dragonfly_ skrev: . Så utrolig leit å høre, jeg forventer mer av folk som er såpass gamle, dette er utrolig umoden og dårlig oppførsel overfor deg, det skal du vite. Høres ut som en klisje, men vær glad du ikke er venner med de, høres ut som folk som kan snu på flisa på sekundet. Klem <3 Anonymkode: 8d376...2ae Endret 18. november 2017 av Raven Emerald Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fitnessjenta Skrevet 30. august 2017 #10 Del Skrevet 30. august 2017 Hei! Kjenner meg mye igjen i det du skriver. Hatet videregående fordi jeg ikke hadde venner, og friminuttene var jeg ofte alene. Nå, 4 år etterpå, er alt helt annerledes. Jeg går på høgskole og trives kjempe godt, og er lykkelig for at jeg holdt ut videregående. Bare hold ut og kom deg gjennom det, så lover jeg at det blir bedre! Det finnes et langt liv etter videregående, særlig for deg med så gode karakterer, så ikke la disse menneskene ødelegge det for deg. Et tips er å snakke med veileder på skolen om at du ikke har det bra, kanskje du kan bytte klasse? Lykke til! Klem 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 30. august 2017 #11 Del Skrevet 30. august 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #12 Del Skrevet 30. august 2017 Trist å høre. Jeg hadde også et forferdelig 3 år på vgs. Jeg ble derimot mobbet av læreren. Angrer på at jeg ikke tok det opp med skolen, men jeg holdt i det minste ut og fullførte. Jeg vil også anbefale deg å holde ut og fokusere på karakterer. Et skoleår gå fort. Hadde det vært snakk om lengre tid ville saken vært en annen, men noen måneder ville jeg bare prøvd å karre meg igjennom på best mulig måte. Og vit at det er mange ensomme, kanskje det er noen andre i klassen som har det på samme måte? Vil også anbefale deg å ta kontakt med folk utenom klassen. Har du kanskje noen hobbyer? Eller er det noen aktiviteter du kunne tenke deg å bli med på; som teater, revy, skoleavis, fotogruppe, håndball, kor? Det er mye sosialt i slike aktiviteter og tror det vil kunne hjelpe deg med ensomheten og med selvtilliten. De få personene i klassen er ikke hele verden. Det er noen og noe for alle! Lykke til! Anonymkode: c8743...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #13 Del Skrevet 30. august 2017 4 minutes ago, fitnessjenta said: Et tips er å snakke med veileder på skolen om at du ikke har det bra, kanskje du kan bytte klasse? Godt tips! Skader ikke å høre. Kanskje de kan hjelpe på en eller annen måte Anonymkode: c8743...415 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #14 Del Skrevet 30. august 2017 Det er mulig å komme rundt fraværsgrensen, lage avtaler som gjør at du får godkjent i fagene selv om du får fravær. Jeg utarbeidet en plan med min psykolog, og kontaktlærer som gjorde at selv om jeg nok var svært mye borte fra skolen fikk jeg bestått (og OK) karakterer i alle fag. Det skal være mulig å lage slike avtaler når det handler om at du er for syk til å møte opp. Jeg gjorde en del arbeid hjemme, og møtte opp på hver prøve. Har du noen å snakke med? Til tross for at jeg begynte med psykolog i 2. klasse endte jeg opp (pga mobbing allerede i barneskolen og mye problemer) med å bli alvorlig psykisk syk. For meg hadde det vært viktig å få hjelp allerede som yngre barn. Det kan gjerne være lurt at du får noe hjelp nå slik at du ikke senere får en stor smell av dette. Som sagt ble jeg alvorlig syk, og nå mange år etter at jeg sluttet på vgs har jeg fremdeles ikke kommet meg, men jeg er så voldsomt takknemlig for at blant alle tingene jeg må jobbe med så er ikke det å ta opp fag for å få studiekompetanse en av dem. Jeg vurderer å ta opp igjen fag for å få et bedre snitt, hvis jeg bestemmer meg for et studie med høyere poenggrense, men det er likevel så godt at jeg har OK karakterer i bunn og en generell studiekompetanse. Jeg vurderte ofte i løpet av det siste året å slutte, jeg trodde ikke jeg klarte mer, men jeg fullførte, og det er jeg glad for nå. Men jeg hadde hjelp. Oppsøk hjelp! Få noen å snakke med, og lag en god avtale med kontaktlærer som igjen videreformidler til de andre lærerne, så du har gode avtaler i alle fag, hvis du ikke klarer å møte på skolen. Sender deg en stor klem! Alle hater deg ikke, og du er verdifull og god, men det er forferdelig å ha det sånn du har det, men livet blir bedre! Anonymkode: 433f2...af4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #15 Del Skrevet 30. august 2017 Gjør så godt du kan og kom deg igjennom det. På høyskole/universitet er det så mye bedre. Et større mangfold av mennesker der, i tillegg til større åpenhet. Jeg går på universitetet nå og har aldri kost meg på skolen før nå. Skjønner godt at du føler deg demotivert, men prøv å se lyset i enden av tunellen og evt. Heller ha et sosialt liv utenom skolen. Anonymkode: 85a8f...c1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #16 Del Skrevet 30. august 2017 Masse klemmer herfra også! Ensomhet og depresjon er en grusom ting å oppleve. Du kan be fastlegen din om å hastehenvise deg til dps hvis du har tro på at en periode med terapi kan være en støtte og hjelp. Å ha en som lytter og en ventil for sorg og frustrasjon kan hjelpe mye, er min erfaring. Da føler man seg ikke fullt så alene, og slipper å gruble men får heller sagt ting høyt. Det er viktig at du får legen til å skjønne at du er veldig langt nede så det blir tatt affære før du rett og slett blir så knekt at du gir opp før du klarer å fullføre dette siste skoleåret på vgs. Selv om du føler deg helt knust og egentlig ikke orker å ta noe initiativ til noe som helst, håper jeg at du mobiliserer det du har av styrke og kommer deg gjennom dette her på et vis. Be om støtte og hjelp og ta i mot støtte og hjelp der du kan få det. Anonymkode: a040e...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #17 Del Skrevet 30. august 2017 Hei ts! Det sosiale er viktig og jeg forstår godt at du har det vondt når du er så mye alene. Men prøv å se ut av boksen. Du trenger egentlig ikke russetid. Du trenger ikke stå med andre og prate. Du kan sitte rolig alene og slappe av. At man MÅ henge med noen er bare noe tull som umodne tenåriger gar diktet opp. Hold ut. Jobb med karakterene dine. Prøv å slapp av og husk at de neste ti mnd er en liten mikro periode av ditt liv. Neste år tar du kansje drømmestudiet og finner nye venner! Og husk, med dine gode karakterer har du en lys fremtid i møte. Men su må slappe av. Snakk med noen du stoler på om hverdagen din på skolen. Anonymkode: 67425...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #18 Del Skrevet 30. august 2017 Så vondt å lese. FULLFØR uansett hva! La det være målet ditt. Som andre skriver, prøv å få byttet skole! Kanskje det hjelper. Du er så utrolig dyktig som jobber så bra med skolearbeid. Det kommer du til å komme langt med. Håper du blir sjefen til noen av de drittungene som ikke er noe greie med deg. Få en å prate med på skolen i morgen, håper du kan fullføre et annet sted og får en super russetid. Klem til deg. Anonymkode: 52f30...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobleplast_ Skrevet 30. august 2017 #19 Del Skrevet 30. august 2017 Snakk med rådgiver og fastlegen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #20 Del Skrevet 30. august 2017 Du fortjener en klem. Jeg ble mobbet gjennom hele videregående og hadde mye fravær. Fikk dårlige karakterer pga jeg ikke klarte å presentere. Jeg sier deg en ting. Bare HOLD ut! Det blir bedre. Du er kjempeflink som har klart deg så langt. Anonymkode: a3969...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå