Gå til innhold

Dere som ble gravide tidlig i forholdet, hvordan gikk det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ble gravide tidlig i forholdet, valgte dere å beholde eller ikke og hvordan gikk det med forholdet? 

Anonymkode: f35b1...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble gavid etter ett år sammen. Ble et tøft svangerskap med lite støtte fra mannen. Forholdet er fortsatt veldig turbulent nå, etter år etter fødsel. Men vi er forsatt sammen og jobber med forholdet. Vi har verdens beste lille jente som vi begge er utrolig glad i.

Anonymkode: f79bd...168

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ble gravide tidlig i forholdet, valgte dere å beholde eller ikke og hvordan gikk det med forholdet? 

Anonymkode: f35b1...495

Ble gravid etter 3 mnd som kjærester, idag er vi gift og har det veldig bra.

Skrevet

Ble gravid 9 mnd inn i forholdet.. gikk ikke så bra

Anonymkode: 0295d...b54

Skrevet

Ble gravid etter 6 mnd, han presset meg til abort på en grov måte. Like greit, han hadde vel drept ungen når den var født ellers med tanke på måten han behandlet meg. 

Anonymkode: 64ec4...6ce

• Liker 3
Skrevet

Ble gravid tre måneder inn i forholdet. Var overhode ikke planlagt, og jeg var forberedt på at forholdet kanskje ikke ville vare siden vi ikke hadde mye historie bak oss og vi fortsatt holdt på å bli kjent. Men jeg ville virkelig ha babyen som var i magen min. Følte et ansvar, rett og slett. Brydde meg ikke stort om jeg måtte ta vare på barnet alene eller ikke. Abort var uaktuelt. Forholdet røk når jeg var gravid. Han viste seg å være en totalt annen enn den jeg trodde han var. Han var blant annet utro mot meg under graviditeten, det kom fram at han ruset seg, og han ble også voldelig etter hvert. Skal sies at han gikk i terapi i flere år etterpå og la seg inn for rehabilitering i ett år, og ser ut til å være en bedre utgave av seg selv. Han ville hele tiden at det skulle vare. Noe forhold med han var og er selvfølgelig uaktuelt. Men han er på tross av alt en god far som er genuint opptatt av barnet vårt. Han ruser seg ikke, er ikke hissig og følger henne ordentlig opp.

Jeg angrer ikke, for jeg fikk det beste som kunne ha skjedd meg. Men surt at jeg må forholde meg til en person jeg overhode ikke liker i veldig mange år framover  (og mest sannsynlig resten av livet). 

Noen går det jo bra med. Men man kjenner ikke en person godt før etter noen år sammen, vil jeg tørre å påstå. Jeg trakk vel det korteste strået. Men utrolig nok endte det godt.  Og et barn angrer man jo aldri på. Men man burde være klar over at det er en stor sannsynlighet for å bli alenemor. 

• Liker 1
Skrevet

Det ble spontanabort :( Men hadde beholdt. Skulle vært 7 år i år.

Anonymkode: 17f97...6b2

Skrevet

Vi gravid med en gang, før vi ble samboere. Det gikk noen lunde bra i begynnelsen. Flyttet sammen. Hadde masse forventninger og var klar for å være familie. Fikk barn nummer to etter noen år, og fremdeles var ting greit. De siste årene har imidlertid ting gått i nedoverbakke. Forventninger som aldri blitt innfridd, vi har levd separate liv. Ingen felles fremtidsplaner mm. Vi kommer nok til å gå fra hverandre, men er nok glad i hverandre. Det er noe med kjemien som ikke stemmer... hadde satt pris på å kjenne hverandre bedre før barn var et tema..

Anonymkode: 64046...b37

Skrevet

Ble gravid 6 mnd. etter vi møttes. Har vært sammen i 14 år nå.

Anonymkode: 83b7a...df2

Skrevet

Ble gravid etter kort tid, og er fortsatt gift 11 år seinere.. 😊 

Anonymkode: 4eb86...560

Skrevet

Ble gravid etter trekvart år. Gikk til helvete, viste seg at jeg ikke kjente ham i det hele tatt, før det var for sent.

Skrevet

Ble gravid etter 3 mnd! Nå venter vi nr 3 😀

Skrevet

Ble gravid etter ca 6 mnd med min første ordentlige kjæreste. Jeg var da 21 år. Vi bestemte oss for å gifte oss og hele pakka. Fikk barnet, og ett til året etter. Men merket allerede under graviditeten med nr 1 at mannen absolutt ikke var den jeg trodde/håpet. Masse personlige problemer, og han behandlet meg svært dårlig pga dette. Vi ble separert da den minste bare var noen måneder gammel, skilt året etter. 

To år senere møtte jeg en ny mann, og klarte å bli gravid etter bare noen måneder. Jeg valgte da abort, først og fremst av hensyn til mine egne to barn. Forholdet til den nye mannen var nytt og usikkert, og det siste jeg ville var å starte noe nytt som kanskje raste sammen og skapte ustabilitet for de to barna jeg alt hadde. Jeg og den nye kjæresten fortsatte imidlertid å være sammen, men tok forholdet rolig... Etter tre år flyttet vi sammen, og giftet oss året etter. Vi er i dag en lykkelig familie :) Jeg tenker jo på det barnet vi kunne hatt, som nå ville vært 4 år. Men jeg tror det var en riktig avgjørelse likevel. Kanskje får vi et barn sammen etterhvert. 

Jeg vil ikke anbefale noen å få barn med en person man kun har kjent noen måneder! Det står altfor mye på spill!

Anonymkode: d3c1e...fc8

Skrevet

Gravid med første barn ca 9 mnd etter at vi traff hverandre. Gift på 27 året nå og vi har det veldig, veldig bra sammen - faktisk bedre og bedre :)

Skrevet

Ble gravid etter 7 mnd sammen, uplanlagt. Jeg var 20 år.

Vi valgte å satse alt og beholde, og er fremdeles sammen i dag, 4 år senere. Vi har forlovet oss, kjøpt leilighet og fungerer veldig godt sammen, men vi venter litt med nummer 2. Jeg kan telle på 1 hånd hvor mange ganger vi har kranglet, og vi er flinke til å holde romantikken i live. Kan også legge til at vi begge er ferdig med universitetsutdanningene våre, så vi endte (heldigvis) ikke opp som stereotypen av unge foreldre. 

Det som jeg tror har gjort at vi fungerer så bra er at vi har støttet hverandre gjennom alt (vi var jo så unge).

Anonymkode: 26a38...84d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...