Gå til innhold

UL uke 13, vi ser det men ikke jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Men om kjønn er så tydelig som jeg har oppfatning av på et ul-bilde så blir det jo bare litt rart å ikke si noe. Må jo bare respektere at de ikke vil si det :)

Anonymkode: 39e60...d05

Eller at de ikke kan. Nå må du høre etter.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Eller at de ikke kan. Nå må du høre etter.

Hjelpe meg så utrolig provosert folk blir over hva jeg mener! Må nesten le litt!

Selvfølgelig kan det godt tenkes at hun absolutt ikke så noe og ikke er sikker. Men å ikke en gang kunne si noe om hva den tuten er, være seg fot eller hva, ja da tenker man sitt om at jordmor kanskje egentlig ikke vil fortelle (ikke fordi hun ikke vet men fordi hun mener vi ikke har krav på å vite).

Og hva har det å si for dere her inne om jeg har MIN mening basert på et ul-bilde jeg sitter med i hånda? Jeg forsøker ikke å krangle, folk her krangler like mye i mot og det er jo tross alt et diskusjonsforum.

Og ja, jeg kan ta helt feil, sier ikke jeg har rett. Men nå er det nå en gang slik at jeg ser en tut der, med en type vinkel som tilsier at det er en guttetut basert på nub theory. Men ja, den kan jo slå helt feil den og.

Virker nesten som om jeg ikke får respondere på innlegg her uten å få et syrlig svar tilbake. Får håpe det bare er hormoner i sving på oss alle.

Skrevet

Ehh... jo, du sier du har rett! Og du "beskylder" jordmor for å nekte deg svar. Og hevder bastant at dere og vennene deres har bedre greie på det enn henne. For dere har hørt om nub theory. Du skal være glad du bare får syrlig...

Og hvorfor poste et slik innlegg hvis du ikke vil ha svar eller andres meninger?

Nei, det er ikke hormonene mine som er i sving, jeg er nok bare en generell drittkjerring :alice:

• Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo litt det jeg lurer på da (om jordmor er av den "sorten") men er jo selvfølgelig vanskelig for folk her å vite om jordmor tenker slik.

Men om kjønn er så tydelig som jeg har oppfatning av på et ul-bilde så blir det jo bare litt rart å ikke si noe. Må jo bare respektere at de ikke vil si det :)

All den tid du er like uerfaren som resten av oss til å utføre og tolke ultralyd er jo din oppfatning av hvordan et bilde ser ut revnende likegyldig :) folk svarer litt syrlig fordi flere her har vært hos svært erfarne leger innenfor fosterdiagnostikk og ultralyd som enstemmig sier at "tuten" er der hos alle uavhengig av kjønn, og at man må måle spesifikt på vinkler i bekkenet så tidlig i svangerskapet men det virker som om du hopper glatt over dette og fortsetter å kverne på teorien din om at jordmor så det men ville ikke si det og at du syntes det var rart. 

Anonymkode: 2ddc7...fe6

• Liker 8
Skrevet

Når du spekulerer i at jordmor er sær fordi hun tror du kan finne på å aborterte feil kjønn når det ikke kan sees på ytre på tidlig og eksperter ikke tør anslå med mer enn 80-85% sikkerhet dersom de ser riktig vinkel på INDRE BEIN, så provoserer det meg. Ikke at du tror du har rett, ei heller at du kan tippe rett. Men at du tror jordmor ser det du ikke kan se, og lyver for deg. Og ønsker at vi skal spekulerere med deg.. 

Anonymkode: 0f1f9...752

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du spekulerer i at jordmor er sær fordi hun tror du kan finne på å aborterte feil kjønn når det ikke kan sees på ytre på tidlig og eksperter ikke tør anslå med mer enn 80-85% sikkerhet dersom de ser riktig vinkel på INDRE BEIN, så provoserer det meg. Ikke at du tror du har rett, ei heller at du kan tippe rett. Men at du tror jordmor ser det du ikke kan se, og lyver for deg. Og ønsker at vi skal spekulerere med deg.. 

Har aldri sagt at jordmor er sær! Derimot så har jeg oppfatning av kanskje enkelte ikke vil uttale  seg nettopp på bakgrunn av kjønnskvotering, og det er jo helt fair synes jeg. Og jeg har heller ikke sagt noe om at hun lyver for meg, føler det ikke slik i det hele tatt.

Nå må folk slutte å anta det verste om meg bare for at jeg stiller et spørsmål (som tydligvis er provoserende) og sier meg uenig i ting (som også er provoserende ser det ut til).

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

All den tid du er like uerfaren som resten av oss til å utføre og tolke ultralyd er jo din oppfatning av hvordan et bilde ser ut revnende likegyldig :) folk svarer litt syrlig fordi flere her har vært hos svært erfarne leger innenfor fosterdiagnostikk og ultralyd som enstemmig sier at "tuten" er der hos alle uavhengig av kjønn, og at man må måle spesifikt på vinkler i bekkenet så tidlig i svangerskapet men det virker som om du hopper glatt over dette og fortsetter å kverne på teorien din om at jordmor så det men ville ikke si det og at du syntes det var rart. 

Ķan forstå at noen synes jeg kverulere og hopper glatt over deres teorier om vinkel på bekkenet. Og kanskje derfor kverulerer jeg tilbake med bakgrunn på ul-bildet og nub theory (som forøvrig ingen har respondert på heller..)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri sagt at jordmor er sær! Derimot så har jeg oppfatning av kanskje enkelte ikke vil uttale  seg nettopp på bakgrunn av kjønnskvotering, og det er jo helt fair synes jeg. Og jeg har heller ikke sagt noe om at hun lyver for meg, føler det ikke slik i det hele tatt.

Nå må folk slutte å anta det verste om meg bare for at jeg stiller et spørsmål (som tydligvis er provoserende) og sier meg uenig i ting (som også er provoserende ser det ut til).

Altså, uenige med deg... Vi sier du tar feil. :P

Du kan feks mene at vi klarer oss ut en oksygen, også forklarer vi at det går ikke, men du turer på. Det er slitsomt å diskutere med religiøse. 

• Liker 2
Skrevet

Kjønnskvotering??

Skrevet (endret)
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Ķan forstå at noen synes jeg kverulere og hopper glatt over deres teorier om vinkel på bekkenet. Og kanskje derfor kverulerer jeg tilbake med bakgrunn på ul-bildet og nub theory (som forøvrig ingen har respondert på heller..)

Bilder av ul hvor nub theory slo feil.
https://www.google.no/search?q=nub+theory+wrong&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjLl7WVuv_VAhUCJ5oKHfhjAaEQsAQISQ&biw=1024&bih=622

Endret av Måbarefåsiat...
Skrevet

Mer om nub theory:

Here’s how it works – from about 11 weeks, your baby has a penis-like nub where their genitals will develop. At this stage, it looks similar for boys and girls. However, according to the theory, if the nub points upwards by 30 degrees or more, you’re expecting a boy. If it’s less than 30 degrees, it’s a girl.

This method isn’t scientifically proven, and even identifying a nub can be quite tricky, as your baby needs to be lying on their side, as flat as possible. That said, it’s still fun guessing!

https://www.babycentre.co.uk/blog/mum_stories/can-nub-theory-predict-your-babys-gender/

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså, uenige med deg... Vi sier du tar feil. :P

Du kan feks mene at vi klarer oss ut en oksygen, også forklarer vi at det går ikke, men du turer på. Det er slitsomt å diskutere med religiøse. 

Ok, mulig det er hormoner men jeg blir oppriktig lei meg når jeg blir beskyldt for at jeg oppfattet jordmor som sær og for at jeg skal mene at jordmor lyver. Føler ikke jeg har skrevet noe slikt i det hele tatt.

Beklager om jeg blir oppfattet som påståelig og vanskelig men jeg har heller ikke fått noe respons på det jeg nevnte om nub theory og kan sikkert derfor fremstå som kverulerende fordi jeg også føler at jeg ikke blir hørt der. I tillegg var det mer ment som et spørsmål omkring jordmødre og deres praksis med å kunngjøre kjønn (om de ser det) med tanke på kjønnskvoteringproblematikken, men ser jeg har ordlagt meg totalt feil og blir misforstått. My bad.

Dette tok for my energi og det skulle egentlig bare være litt meningsutveksling. 

Takk for innspill og ha en fortsatt fin kveld. Jeg avslutter her.

Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Beklager om jeg blir oppfattet som påståelig og vanskelig men jeg har heller ikke fått noe respons på det jeg nevnte om nub theory og kan sikkert derfor fremstå som kverulerende fordi jeg også føler at jeg ikke blir hørt der.

Nå har jeg laget flere innlegg hvor jeg har svart deg på den nub theory-en din. Men den sa i mot det du selv mente - er det derfor du ikke har svart på den?

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Nå har jeg laget flere innlegg hvor jeg har svart deg på den nub theory-en din. Men den sa i mot det du selv mente - er det derfor du ikke har svart på den?

Om du ser på når du postet innleggene dine og når jeg postet mitt så ser du at det er 1-2 minutter imellom..Jeg brukte over 5 minutt på å skrive mitt innlegg  (måtte rette de skrivefeilene jeg fant og ordlegge meg riktig) så jeg rakk ikke å se innleggene dine før jeg postet mitt. Beklager.

Ser det er en omstridt teori, takk for linker og info.

Skrevet

Nub theory er - sjokkerende nok - en teori. 

Fosterdiagnostikk opererer med fakta. 

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den tuten kan like gjerne være en hoven klitoris.

Anonymkode: 17aeb...d5b

Ikke hoven, men normal. Alle fostre er nemlig like i begynnelsen. Derfor har kvinner klitoris, fordi hos jentefoster forblir det en klitoris, mens hos guttebaby blir det til en penis. 

Anonymkode: a7792...e7f

• Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deres teorier om vinkler på bekkenet? Seriøst? Det er medisinske fakta, ikke løse teorier som brukere her i tråden har funnet på selv? At du kverulerer tilbake med en kvasivitenskapelig internetteori blir bare latterlig. Nub theory praktiseres av hormonelle damer på nettforum over hele verden, måling av benene i bekkene som tidlig kjønnsdiagnostikk er vitenskapelig fundert. Men for all del, tro hva du vil men du virker ufattelig faktaresistent og arrogant. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deres teorier om vinkler på bekkenet? Seriøst? Det er medisinske fakta, ikke løse teorier som brukere her i tråden har funnet på selv? At du kverulerer tilbake med en kvasivitenskapelig internetteori blir bare latterlig. Nub theory praktiseres av hormonelle damer på nettforum over hele verden, måling av benene i bekkene som tidlig kjønnsdiagnostikk er vitenskapelig fundert. Men for all del, tro hva du vil men du virker ufattelig faktaresistent og arrogant. 

Ærlig talt! Nå får det være nok med denne heksejakta jeg føler denne tråden har blitt til! Beklager (nok en gang) at jeg var dum og omtalte dette med vinkler på bekkenet som teori! Jeg tenkte ikke godt nok over hvordan jeg ordla meg og det var ikke meningen å ikke gi det status som medisinsk fakta. Jeg betviler det ikke i det hele tatt.

Jeg har vist meg fra en ydmyk side i de siste innleggene og synes jeg kan få litt samme respons tilbake.

Men NÅ trekker jeg fra dette. 

Kort oppsummert så jeg ikke får mer tyn; Beklager at jeg har vært påståelig, kverulerende og gitt uttrykk for å ikke lytte til andres meninger og medisinsk fakta. Beklager at jeg har gitt uttrykk for misnøye FØR jeg har rukket å lese alle innleggene/motsvarene fordi jeg sitter å skriver samtidig. 

Skrevet

Mente at jeg trekker meg fra tråden, ikke ydmykhet!!

Håper alle fikk med seg dette nå.

Skrevet
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Mente at jeg trekker meg fra tråden, ikke ydmykhet!!

Håper alle fikk med seg dette nå.

Vil bare si til deg ts, at jeg forstår at dette er stas for deg med ul og tanken på en gutt. Det var sånn for meg i hvert fall, at i det øyeblikket vi fikk vite kjønnet, så ble alt mye mer virkelig. Samtidig må man forholde seg til fagfolk og ikke være så bråsikker selv - i hvert fall ikke når det er første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...