AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #1 Del Skrevet 30. august 2017 Vi synes det er ganske tydelig hva slags kjønn fosteret har men jordmor svarte at det var for tidlig å se og at hun var derfor usikker. Alle som har sett bildet mener det samme som oss. Ja jeg vet vi ikke har krav på å få vite det men vi synes det er så spennende! Er det mange jordmødre som ikke vil bekrefte kjønn fordi de mener vi ikke har rett på å få vite det enda men godt kan se hva det er? Dette var tidlig ul, er 13+4 Anonymkode: 39e60...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #2 Del Skrevet 30. august 2017 Uke 13 er for tidlig å se kjønn, mange tror det er en gutt fordi det er noe som stikker ut i rett område, men om det faktisk er en gutt du får er helt tilfeldig. Anonymkode: 58e7a...823 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #3 Del Skrevet 30. august 2017 Ytre genitalia er nesten helt like til uke 16, de som kan se kjønnet før, de ser det ut fra beinene nederst i bekkenet/bekkenbunnen, som har litt forskjellig vinkel alt etter gutt eller jente. Så dere på beinstillingen eller så dere en tut? Anonymkode: 0f1f9...752 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #4 Del Skrevet 30. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uke 13 er for tidlig å se kjønn, mange tror det er en gutt fordi det er noe som stikker ut i rett område, men om det faktisk er en gutt du får er helt tilfeldig. Anonymkode: 58e7a...823 Ja tilfeldig er det jo. 50% sjanse for jente og likeså for gutt. Men når "noe" i det riktige området stikker rett opp såpass tydelig og jordmor ikke helt kunne si hva det var (hverken kjønn eller hvilken kroppsdel det var) så blir jeg litt "mistenksom". Bildet er tatt fra siden så vi ser en tydelig tut Anonymkode: 39e60...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #5 Del Skrevet 30. august 2017 Den tuten kan like gjerne være en hoven klitoris. Anonymkode: 17aeb...d5b 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #6 Del Skrevet 30. august 2017 Vi fikk vite kjønn i uke 13, med firbehold om at det kunne være feil selv om hansjeldent tar feil. Men da var det andre ting ennentut han så etter. Anonymkode: 60fb1...0e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #7 Del Skrevet 30. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja tilfeldig er det jo. 50% sjanse for jente og likeså for gutt. Men når "noe" i det riktige området stikker rett opp såpass tydelig og jordmor ikke helt kunne si hva det var (hverken kjønn eller hvilken kroppsdel det var) så blir jeg litt "mistenksom". Bildet er tatt fra siden så vi ser en tydelig tut Anonymkode: 39e60...d05 Men den tuten er kliss lik på jenter og gutter så tidlig. De ser ikke på ytre før uke 16 og senere. Anonymkode: 0f1f9...752 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #8 Del Skrevet 30. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi synes det er ganske tydelig hva slags kjønn fosteret har men jordmor svarte at det var for tidlig å se og at hun var derfor usikker. Alle som har sett bildet mener det samme som oss. Ja jeg vet vi ikke har krav på å få vite det men vi synes det er så spennende! Er det mange jordmødre som ikke vil bekrefte kjønn fordi de mener vi ikke har rett på å få vite det enda men godt kan se hva det er? Dette var tidlig ul, er 13+4 Anonymkode: 39e60...d05 Du tror seriøst at jordmor egentlig så det, men nekter å svare bare for å være vanskelig? Paranoid much? Antagelig sa hun at hun var usikker nettopp fordi det er vanskelig å si noe sikkert så tidlig, og hun hverken vil skape gale forventninger eller risikere å få kjeft senere fordi hun tok feil. Anonymkode: 9d840...a07 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #9 Del Skrevet 30. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror seriøst at jordmor egentlig så det, men nekter å svare bare for å være vanskelig? Paranoid much? Antagelig sa hun at hun var usikker nettopp fordi det er vanskelig å si noe sikkert så tidlig, og hun hverken vil skape gale forventninger eller risikere å få kjeft senere fordi hun tok feil. Anonymkode: 9d840...a07 Ikke for å være vanskelig men fordi jeg tror enkelte jordmødre av prinsipp ikke vil si noe da dette med kjønn burde komme langt ned på listen. Er det inntrykket jeg får ved å lese om dette med tidlig ul og kjønn iallefall. Anonymkode: 39e60...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #10 Del Skrevet 30. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å være vanskelig men fordi jeg tror enkelte jordmødre av prinsipp ikke vil si noe da dette med kjønn burde komme langt ned på listen. Er det inntrykket jeg får ved å lese om dette med tidlig ul og kjønn iallefall. Anonymkode: 39e60...d05 ... Jeg har skrevet to ganger i tråden men det trekker ikke inn. Jeg har fått estimert kjønn to ganger i uke 12 og 13 av en av Norges fremste innen fosterdiagnostikk (Dr Lundring) og han forklarte begge ganger at han ser etter vinkelen på et bein nederst i bekkenet. Tut eller penis kan man ikke stole på så tidlig fordi ungene er stort sett like. Når leger ikke tør å si noe med mindre de får en god vinkel til å se på skjelettet så kan du jo leve i troen på at du kan se det bedre. Det er ca 50% sjanse for at du har rett, men jeg håper du tar feil, ellers kommer du til å fortelle folk de neste tjue årene at du kunne se dette på tidlig ultralyd og videreføre myten. Anonymkode: 0f1f9...752 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #11 Del Skrevet 30. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... Jeg har skrevet to ganger i tråden men det trekker ikke inn. Jeg har fått estimert kjønn to ganger i uke 12 og 13 av en av Norges fremste innen fosterdiagnostikk (Dr Lundring) og han forklarte begge ganger at han ser etter vinkelen på et bein nederst i bekkenet. Tut eller penis kan man ikke stole på så tidlig fordi ungene er stort sett like. Når leger ikke tør å si noe med mindre de får en god vinkel til å se på skjelettet så kan du jo leve i troen på at du kan se det bedre. Det er ca 50% sjanse for at du har rett, men jeg håper du tar feil, ellers kommer du til å fortelle folk de neste tjue årene at du kunne se dette på tidlig ultralyd og videreføre myten. Anonymkode: 0f1f9...752 This! Var dette Lundring sa til meg også. Men at selvom han fikk dritgod vinkel, så ville han ikke si 100% fordi det er så veldig vanskelig å se sa tidlig. Btw: han tok rett Anonymkode: 60fb1...0e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 30. august 2017 #12 Del Skrevet 30. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... Jeg har skrevet to ganger i tråden men det trekker ikke inn. Jeg har fått estimert kjønn to ganger i uke 12 og 13 av en av Norges fremste innen fosterdiagnostikk (Dr Lundring) og han forklarte begge ganger at han ser etter vinkelen på et bein nederst i bekkenet. Tut eller penis kan man ikke stole på så tidlig fordi ungene er stort sett like. Når leger ikke tør å si noe med mindre de får en god vinkel til å se på skjelettet så kan du jo leve i troen på at du kan se det bedre. Det er ca 50% sjanse for at du har rett, men jeg håper du tar feil, ellers kommer du til å fortelle folk de neste tjue årene at du kunne se dette på tidlig ultralyd og videreføre myten. Anonymkode: 0f1f9...752 Vi får krysse fingrene for at ts får en jente. Og kanskje en kur mot skråsikkerhet. ;-) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #13 Del Skrevet 30. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men den tuten er kliss lik på jenter og gutter så tidlig. De ser ikke på ytre før uke 16 og senere. Anonymkode: 0f1f9...752 Kjenner du til the nub theory? Ja, tuten er kliss lik men det er vinkelen på den som kan si noe om kjønnet visstnok. På vårt bildet står tuten rett opp og i følge the nub theory så indikerer dette på gutt. Anonymkode: 39e60...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 30. august 2017 #14 Del Skrevet 30. august 2017 Jeg har sett bilde av premature tvillingjenter. Det var ikke godt å si hvilket kjønn det var for alt var så hovent og tutete... så at det ikke synes på en så tidlig ul, forstår seg. Herregud, jeg har bilde fra ul på 13 uker selv. Det ser ikke ut som en unge en gang. Ser ut som en blanding av et og en peanøtt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #15 Del Skrevet 30. august 2017 2 minutter siden, SiMa skrev: Vi får krysse fingrene for at ts får en jente. Og kanskje en kur mot skråsikkerhet. ;-) Hehe Jeg har så lyst til å poste ul-bildet for da hadde dere skjønt min skråsikkerhet (og de andres). Men ønsker ikke å poste noe så privat selv om jeg er anonym. Anonymkode: 39e60...d05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 30. august 2017 #16 Del Skrevet 30. august 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe Jeg har så lyst til å poste ul-bildet for da hadde dere skjønt min skråsikkerhet (og de andres). Men ønsker ikke å poste noe så privat selv om jeg er anonym. Anonymkode: 39e60...d05 Jeg har sett nok ultralydbilder til å skjønne at dere kan føle dere helt sikre, men jeg vet også at fosteret så tidlig er veldig lite, og kjønnsorganene langt fra er ferdig utviklet enda. Uansett om det er gutt eller jente er jeg sikker på at det blir "verdens skjønneste" baby. Er ikke alle det? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #17 Del Skrevet 30. august 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... Jeg har skrevet to ganger i tråden men det trekker ikke inn. Jeg har fått estimert kjønn to ganger i uke 12 og 13 av en av Norges fremste innen fosterdiagnostikk (Dr Lundring) og han forklarte begge ganger at han ser etter vinkelen på et bein nederst i bekkenet. Tut eller penis kan man ikke stole på så tidlig fordi ungene er stort sett like. Når leger ikke tør å si noe med mindre de får en god vinkel til å se på skjelettet så kan du jo leve i troen på at du kan se det bedre. Det er ca 50% sjanse for at du har rett, men jeg håper du tar feil, ellers kommer du til å fortelle folk de neste tjue årene at du kunne se dette på tidlig ultralyd og videreføre myten. Anonymkode: 0f1f9...752 Samme her! Fikk vite kjønn i uke 11+6. Dog ikke i Norge, men hos en av de beste i et annet land. Han hadde samme "forklaring". En "tut" i seg selv sier ingenting så tidlig. Anonymkode: 5524f...665 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #18 Del Skrevet 30. august 2017 Jeg trodde ikke jordmødre skulle si noe om kjønn så tidlig fordi man har erfart at noen (crazy!!!) folk velger å søke abort pga kjønn?? Er noen år siden jeg hørte om dette, men trodde det gjaldt enda? Anonymkode: d0011...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #19 Del Skrevet 30. august 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe Jeg har så lyst til å poste ul-bildet for da hadde dere skjønt min skråsikkerhet (og de andres). Men ønsker ikke å poste noe så privat selv om jeg er anonym. Anonymkode: 39e60...d05 Du kan poste så mye du vil, og være,så skråsikker du vil, men restenav oss går for hva eksperter sier, og de er ganske tydelige i sin sak. Anonymkode: 60fb1...0e8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #20 Del Skrevet 30. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde ikke jordmødre skulle si noe om kjønn så tidlig fordi man har erfart at noen (crazy!!!) folk velger å søke abort pga kjønn?? Er noen år siden jeg hørte om dette, men trodde det gjaldt enda? Anonymkode: d0011...f1d Ja det er jo litt det jeg lurer på da (om jordmor er av den "sorten") men er jo selvfølgelig vanskelig for folk her å vite om jordmor tenker slik. Men om kjønn er så tydelig som jeg har oppfatning av på et ul-bilde så blir det jo bare litt rart å ikke si noe. Må jo bare respektere at de ikke vil si det Anonymkode: 39e60...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå