AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #1 Del Skrevet 30. august 2017 Jeg forstår det slik at blødning FØR positiv test kan være en ufarlig festeblødning. Men mitt egg har nok allerede festet seg, for jeg fikk positiv test i forgårs. I dag blør jeg, men har fortsatt positiv test. Det ligner ikke helt på mensen, det er for lite til det. Jeg blør alltid heftig mye, men dette er bare litt. Likevel mer enn "noen dråper". Det virker på en måte utvannet, og det har en litt annen farge enn ellers. Jeg vet at ingen kan si noe sikkert, men det er likevel ingenting annet jeg kan gjøre mens jeg venter. Anonymkode: 7302a...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 30. august 2017 #2 Del Skrevet 30. august 2017 Mange årsaker til at man blør, festeblødning er bare en av dem... truende spontanabort er nok dessverre den vanligste grunnen så tidlig, men det kan godt gå bra likevel. Har blødd i store deler av 1 trimester med to av mine. Trålet nettet etter solskinnshistorier og min oppfatning er at det er sånn omtrent 50-50. Håper det går den veien du håper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #3 Del Skrevet 30. august 2017 40 minutter siden, QBee skrev: Mange årsaker til at man blør, festeblødning er bare en av dem... truende spontanabort er nok dessverre den vanligste grunnen så tidlig, men det kan godt gå bra likevel. Har blødd i store deler av 1 trimester med to av mine. Trålet nettet etter solskinnshistorier og min oppfatning er at det er sånn omtrent 50-50. Håper det går den veien du håper. Tusen takk, QBee! Anonymkode: 7302a...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 30. august 2017 #4 Del Skrevet 30. august 2017 Jeg hadde blodspor på papiret noen uker etter positiv test. Er i dag godt over halvveis med lille jenta vår 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #5 Del Skrevet 30. august 2017 Hadde en del blødninger hele 1. trimester. Både små(rosa papir), og større. Er nå 25+5. Er så mange ulike grunner til blødninger, så desverre er det ikke noeannet å gjøre enn og vente å se. Anonymkode: 34d5f...38e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 30. august 2017 #6 Del Skrevet 30. august 2017 Er ikke nødvendigvis farlig, men du kan dra til legen bare for å være sikker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #7 Del Skrevet 30. august 2017 Hadde en relativt kraftig blødning etter positiv test. Resten av svangerskapet gikk fint og ungen er i dag frisk og fin 😊 Anonymkode: 84847...467 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 30. august 2017 #8 Del Skrevet 30. august 2017 Vanskelig å si. Jeg har blødd i alle varianter både når det har gått galt og når alt var bra. Generelt, er det jo ikke uvanlig med spontanabort, men det er også lett å blø i underlivet i 1. trimester. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #9 Del Skrevet 30. august 2017 25% av alle vellykkede svangerskap har blødninger i de første trimester, jeg Google for kilde og noen sier 20% og andre 25%, men uansett er det svært vanlig. Blødning etter første trimester kan også være ufarlig men det er mye sjeldnere å blø etter uke 12 i vellykkede svangerskap. Tenk et rom med 10 små babyer. 2-3 av mødrene har opplevd blødninger som skremte dem. Anonymkode: 46bd8...ff2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærerinna Skrevet 30. august 2017 #10 Del Skrevet 30. august 2017 Jeg hadde en blødning i uke 6. Varte en dag, var lyserødt og såpass mye at jeg måtte bruke bind. Er nå ca halvveis i svangerskapet, og ultralyden viser en fin baby. Lykke til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 30. august 2017 #11 Del Skrevet 30. august 2017 Blødde begge svangerskap mellom uke 4 og 6. Og det gikk bra begge gangene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #12 Del Skrevet 30. august 2017 Blødde i to svangerskap, de endte i sa, to svangerskap uten blod som endte med to friske barn. Anonymkode: 31dc8...b0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #13 Del Skrevet 30. august 2017 Oi, så mange som har svart! Tusen takk alle sammen, jeg setter pris på det. Jeg prøver å innstille meg på at det ikke blir noen baby siden jeg blør såpass mye såpass tidlig (mellom 10-15 dpo et sted). Likevel er det vanskelig å gi opp håpet helt, blødningen er fortsatt mye mer sparsom enn mensen. Og så kommer det ikke ut noen klumper. Anonymkode: 7302a...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #14 Del Skrevet 30. august 2017 Jeg spottet brunt noen få dager etter positiv test, fortsatte med det frem til uke 12. Hadde også en stor blødning i uke 6. Men alt gikk bra. Anonymkode: a2103...aa3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 30. august 2017 #15 Del Skrevet 30. august 2017 Jeg har hatt små blødninger i to svangerskap. I det første kom blødningen i 11. uke og var pga svangerskap utenfor livmoren, det gikk ikke bra. I det andre var det spotting i uke 5-6 og også litt senere, det gikk veldig bra. Herligheten ligger nå og sover i senga si . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 31. august 2017 #16 Del Skrevet 31. august 2017 Hadde positiv test 3 dager før forventet mens, dagen etter positiv blødde jeg litt, ca 4-5 myntstore flekker, deretter ingenting før fødsel☺ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 31. august 2017 #17 Del Skrevet 31. august 2017 Jeg blødde en del da jeg var 9 uker på vei. Orket ikke uvissheten, så jeg dro på privat UL. Der lå det en baby og vinket, utrolig fascinerende.... Hun er i dag snart 12 år. Kan ikke si sikkert med deg så klart, men jeg har hørt om mange som blør de første ukene uten at noe går galt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #18 Del Skrevet 31. august 2017 Takk igjen for svarene deres, det setter jeg pris på! Jeg tok en ny test i morges som var sterkere positiv, men blødningen har tatt seg opp. Jeg regelrett fossblør, slik det pleier å være med mensen. Regner med at dette er langt utenfor hva som regnes som ufarlig blødning. Synes likevel det er rart at testen blir sterkere, men det har vel kanskje med å gjøre at det ikke har kommet "noe" ut ennå? Kanskje det ikke kommer så mye ved kjemisk, har alltid pleid å miste senere. Anonymkode: 7302a...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #19 Del Skrevet 31. august 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk igjen for svarene deres, det setter jeg pris på! Jeg tok en ny test i morges som var sterkere positiv, men blødningen har tatt seg opp. Jeg regelrett fossblør, slik det pleier å være med mensen. Regner med at dette er langt utenfor hva som regnes som ufarlig blødning. Synes likevel det er rart at testen blir sterkere, men det har vel kanskje med å gjøre at det ikke har kommet "noe" ut ennå? Kanskje det ikke kommer så mye ved kjemisk, har alltid pleid å miste senere. Anonymkode: 7302a...fee Ved kjemisk kommer det ikke klumper eller noe, det er bare som en forsinket mensen. Anonymkode: 31dc8...b0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 31. august 2017 #20 Del Skrevet 31. august 2017 Jeg er gravid nå, 12+4. Hadde siste mens 4. juni. Og en hel uke med blødning jeg trodde var mensen fra 3. juli. Hadde klar positiv test både 29. juni og 2. juli. Antok at det ble en kjemisk/tidlig SA. Etter "mensen" tok jeg test for å sjekke at HCG hadde gått ned, men den var KNALL positiv og i tillegg følte jeg meg gravid. Dro til legen og målte HCG, den steg akkurat som den skulle. UL 7+4 viste at det var liv. Og alt er fortsatt bra. Har progesteronmangel (får progesterontilskudd for å bli gravid) og hadde nok en hormonell blødning pga for lavt progesteron. Mirkaelspiren klamret seg fast Så nei, absolutt ikke alltid et dårlig tegn. De rareste ting skjer har jeg nå lært. Og blødninger tidlig i svangerskap er veldig vanlig. Jeg hadde menssmerter som normalt (eller de var kanskje nesten sterkere enn normalt om jeg tenker etter, hadde veldig ubehag et par dager...) også. Allikevel gravid som bare det. Dog har jeg mange kjemiske bak meg, så normalt sett har det ikke blitt noe av de med blødninger etter positiv test da, men det KAN gå fint 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå