Gå til innhold

Sanghefte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i gang med å lage sanghefte til bryllupet vårt.er kjempegodt i gang... :) , men lurer på hvor mange sanger skal dere ha i heftet(da tenker jeg ikke på sanger som venner og familie har laget). vi skal ivertfall ha en velkommen sang, og kanskje en takk for maten sang, men syns og de blir veldig kjedelige de derre standard "kaffe-Lars" sangene.Noen som har andre gode forslag til hva vi kan ha i sangheftet? (vil jo heller ikke ha for mye sang) setter pris på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å dikte velkomst sang selv? Det hat vi gjort, og jeg tror det kommer til å bli bra:) Litt mer personlig liksom. Så skal vi ha litt humoristiske regler for hvordan oppføre seg ved bordet, samt presentasjon av alle gjestene... :P

Skrevet

Ingen...

Hvis noen lager sanger så lager vi hefte, men kommer ikke til å ha velkomstsang eller takk for maten sang.

Skrevet

Syns det er utrolig koselig med sanger jeg, men selvsagt ikke for mange. Synes det blir litt annerledes om en lager sangene selvb, dikter de litt personlige, velkommen sangen vår er ganske personlig, og en hilsen til ghjestene våre

Gjest Anonymous
Skrevet

:brunette:

I våre familier er det ikke mange talere. Regner med at det bare blir vi selv som holder taler. For å få avbrekk har vi derfor valgt å ordne sanger, men prøver å begrense det til...

:wink: velkomstsang

:wink: takk for maten sang

:wink: kaffesang

og muligens

:wink: til våre hjem, med mindre vi tar det med i talene

våre da.

Har satset på sanger til enkle melodier.

Sangheftene våre har på første side ( inni ) en hilsen fra oss til hver enkelt gjest: et bilde av den enkelte og et "velkommen til bords, Tigergutt".

Skrevet

Kva ein kan ha med i sangheftet?

* Songar, heimesnekra

* Meny

* Bordplan

* Morosame bordreglar

* Oversikt over kven som er her i dag, kort omtale av alle?

* dikte velkomssongen, bordverset, takkformatensongen og kaffisongen sjølv?

Skrevet

Er det noen som har brukt sangheftet som bordkort i tillegg til å "bare" være sanghefte? :roll: Lurer på om det hadde gått an, nemlig...

Skrevet

Vet om noen som bandt en silketråd rundt sangheftet som de skrev navnet på og brukte som bordkort!

Så det går ann :wink:

Skrevet
Ingen...

Hvis noen lager sanger så lager vi hefte, men kommer ikke til å ha velkomstsang eller takk for maten sang.

:Nikke:

Skrevet

Enig, hverken min kjære eller meg kommer fra sangglade familier så jeg håper egentlig at det ikke blir noen sanger!

Skrevet
Er det noen som har brukt sangheftet som bordkort i tillegg til å "bare" være sanghefte?  :roll:  Lurer på om det hadde gått an, nemlig...

Mitt lille hefte kunne også vært et sanghefte. Ligger bilde i galleriet :)

Skrevet

Enig, hverken min kjære eller meg kommer fra sangglade familier så jeg håper egentlig at det ikke blir noen sanger!

Skrevet

I sangheftet hadde vi

- Velkomstsang

- Bordplan

- Oversikt over alle gjestene (etter bordplanen)

med litt info om hver gjest (slektskapsbånd, andre

bånd, hva de arbeidet med. Utover foreldre og

søsken, kjente ikke familiene våre hverandre

nevneverdig. Da syntes vi det var allright å skrive litt

om hver. Og nå kjenner mange hverandre veldig

godt! :) )

Sanger som kom fra familien var overraskelser - og ble pakket ut av søte små kofferter etc under middagen! Veldig moro det også.... :P

Skrevet

Og så kommer det et "dumt" spørsmål fra meg...

Er det noen steder på nettet der det ligger forslag/bilder til/av sanghefter?!? Evt. eksempler på sanger mm.?!?!?

Skrevet
Er det noen som har brukt sangheftet som bordkort i tillegg til å "bare" være sanghefte? :roll: Lurer på om det hadde gått an' date=' nemlig...[/quote']

Vi skrev navn på silkebåndet som bandt hefte sammen..

Gjest ikke innlogget
Skrevet

Hei

Sanghefte er vel strengt talt arrangørenes og toastmasters ansvar. Må huske på at det er toastmasteren styrer middagen også med tanke på taler, sanger og andre innslag.

Skrevet
Hei

Sanghefte er vel strengt talt arrangørenes og toastmasters ansvar. Må huske på at det er toastmasteren styrer middagen også med tanke på taler, sanger og andre innslag.

vi har gitt alt ansvar for sanger til toastmaster, eneste beskjeden er at vi har velkomsttale og takk for maten tale. Altså ingen slike typer sanger. Hvis hun får inn noen sanger stifter hun de sammen og lager en rull av de så ligger de på bordet.

Heftet vi bruker som bordkort inneholder bare litt info om gjestene og maten ++

Skrevet

Arwen; har dere både sanghefte og et "menyhefte"? Har dere sangheftet i samme "stil" som resten? Har dere da andre bordkort?

Skrevet
Og så kommer det et "dumt" spørsmål fra meg...

Er det noen steder på nettet der det ligger forslag/bilder til/av sanghefter?!? Evt. eksempler på sanger mm.?!?!?

sjå på http://www.bruderingen.no/tips/sanger.htm Der ligger litt sjenerelle sanger.... likte nr 4 under til brudgommen fra bruden....... :hoho:

Skrevet
Arwen; har dere både sanghefte og et "menyhefte"? Har dere sangheftet i samme "stil" som resten? Har dere da andre bordkort?

Vi tror ikke det blir noen sanger, men blir det det så har vi begge deler ja. Sangheftet ordner TM, men tipper hun spør hvis det kommer inn noen sanger om hvordan hun skal gjøre det. Her kan du se menyene våre (som også er bordkort)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...