Gå til innhold

Foreldre med barnevogn; hvorfor gjør dere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser daglig foreldre med barnevogn som bruker denne som en slags buffer/støtdemper - og som helt ukritisk dytter denne ut i veibanen uten å se seg for, og da gjerne rett ut foran både bilister, syklister og fotgjengere. Hvordan i all verden har de fått for seg at dette er greit å gjøre? 

Nå har jeg ikke barn selv, men jeg vil anta at ungen i vogna er det kjæreste disse folkene har - og at det derfor burde være noe de er opptatt av sikkerheten til. 

Hadde det vært noe jeg hadde vært vitne til en enkelt gang, hadde jeg kanskje ikke tenkt mye over det, men jeg ser det flere ganger hver eneste dag - og det er ikke sjeldent bilister og syklister må kaste seg over bremsene for å unngå ulykker..

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan de tenker. Om de tenker i det hele tatt, that is. Tror de at barnevognen er et slags magisk kraftfelt som alle ser, og som gjør de usårbare i trafikken? Tror de virkelig at alle andre trafikanter er oppmerksomme til enhver tid? 

Enlighten me, please! 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi man som bilist og syklist har plikt til å stoppe og være spesielt oppmerksomme på barn og eldre. 

Anonymkode: 8ae3f...37b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi man som bilist og syklist har plikt til å stoppe og være spesielt oppmerksomme på barn og eldre. 

Det hjelper ikke at bilisten har plikt til å stoppe når ungen din ligger splasha utover barnevogna og veien bare fordi du nekta å se deg for. 

Anonymkode: 2ccd2...a3d

• Liker 8
Skrevet

Jeg er mormor, men da barnebarna var så små at de satt i vogn så gikk jeg først og vogna kom etter meg. Gikk aldri, ikke nå heller, før jeg hadde øykontakt med de kjørende.

• Liker 2
Skrevet

De går vel ut ifra at alle stopper for dem :vetikke: ikke bra. Jeg går aldri over før jeg ser at bilen har sett oss og bremser opp. Var en gang en dame som begynte å kjøre mens vi gikk over selv slik at hun snidde vogna, og hun hadde først stoppet opp for oss :frustrert:

Anonymkode: 61cf7...4fd

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan man faktisk ikke stole på. Man må alltid se seg for selv om det er i et gangfelt, man vet aldri om bilisten/syklisten er oppmerksom.

Anonymkode: 60a24...302

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan man faktisk ikke stole på. Man må alltid se seg for selv om det er i et gangfelt, man vet aldri om bilisten/syklisten er oppmerksom.

Signerer. Skulle jeg ha stolt blindt på at alle fulgte reglene, hadde jeg ligget på kirkegården for lenge siden. 

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, og jeg som bor på et sted der folk kjører sykt aggressivt. Jeg baner i vei over gangfeltet fordi jeg er så pisselei av at bilister ikke tar hensyn. Høres jo ut som jeg kommer til å dø snart. Men kommer fra et sted der folk kan trafikkreglene, så blir pissforbanna når folk bare driter i fotgjengere. 

(Har ikke med barnevogn da, vel og merke. Så gjør vel ikke så mye om jeg blir splasha ut over veien, går bare ut over meg selv og den idioten som sitter bak rattet) 

Endret av BeautyBox
Skrevet

Jeg tror ikke de tenker i det hele tatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...