Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ansatt som vikar ved en enhet i kommunen, hvor vi bruker Gerica journalsystem. Har altså en bruker her hvor jeg logger inn og henter ut arbeidslisten min når jeg kommer på jobb, og som jeg bruker hele arbeidsdagen. Har da også kontakt med kollegaer som er på jobb samtidig via Gerica. 

Det er mange enheter i kommunen, både ved lignende institusjoner og ved helt andre institusjoener. Alle bruker Gerica. 

Er det noen som vet om man må få seg en ny bruker hvis man skal jobbe ved en annen enhet, uten at man slutter jobben i den forrige enheten? Eller kan man bruke den samme, og få tilgang til begge enheter?

Tviler på sistnevnte, siden jeg har tilgang kun til arbeidslistene på den lokale enheten når jeg logger inn med brukernavnet jeg har der. Men høres også litt rart ut hvis en person kan ligge inn i Gerica med mange ulike brukernavn (hvis man jobber flere steder). Så vet ikke hva som anses som mest logisk? 

Skjønner at man kan spørre arbeidsgiver etc. om dette, men tenkte å spørre her siden jeg ikke har mulighet til det ennå :)

Håper noen kan svare meg! 

Anonymkode: f254d...4e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker ikke gerica, men vi hadde samme brukernavn og passord på alle enhetene vi jobbet på :)

Skrevet

Jeg har kun en bruker, og tilgang til 6 enheter/seksjoner

Skrevet

I samme kommune så bruker man samme brukernavn og passord.

Jobber du i en annen kommune samtidig eller senere så får du nytt brukernavn og passord.

Anonymkode: 0aae2...ada

Skrevet
1 minutt siden, Heisann1234 skrev:

Vi bruker ikke gerica, men vi hadde samme brukernavn og passord på alle enhetene vi jobbet på :)

1 minutt siden, Kontormus skrev:

Jeg har kun en bruker, og tilgang til 6 enheter/seksjoner

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I samme kommune så bruker man samme brukernavn og passord.

Jobber du i en annen kommune samtidig eller senere så får du nytt brukernavn og passord.

Tusen takk for svar! 

Men når jeg logger inn på enheten jeg jobber i nå, så står alltid navnet mitt og "tittelen" min (assistent) øverst til høyre. Arbeidslistene jeg har tilgang til er kun de som er knyttet til denne enheten, som er lagt inn av de som jobber i administrasjonen der. 

Men hva hvis jeg har en annen tittel enn assistent når jeg begynner å jobbe ved en annen enhet? Og hvordan blir det med arbeidslistene jeg har tilgang til?

Blir jo veldig mye rot og ting å forholde seg til hvis jeg får opp arbeidslistene på flere enheter, når jeg er på jobb på kun én av dem :P Og i oversikten over andre kollegaer på jobb, vil jeg da få se alle kollegaene (og deres nummer og arbeidslister), eller kun de som er på den enheten jeg jobber ved akkurat den vakta? 

Skrevet

Noen som kan svare meg på det siste her? :)

Skrevet

Når du logger deg inn får du et valg om hvilken enhet du ønsker å logge deg inn på. Trykk F4 (?) så får du opp rollene dine ved innlogging (når du har flere) 

Anonymkode: ae946...eb6

Skrevet

Du kan bytte roller. Da får du riktig avd eller enhet, alt etter som.

Skrevet

Vi bruker dette i kommunen jeg jobber, rett over der man logger ut står det "bytt rolle" og der kan iallfall vi velge mellom de forskjellige rollene vi har :)

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du logger deg inn får du et valg om hvilken enhet du ønsker å logge deg inn på. Trykk F4 (?) så får du opp rollene dine ved innlogging (når du har flere) 

Anonymkode: ae946...eb6

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bytte roller. Da får du riktig avd eller enhet, alt etter som.

53 minutter siden, Thilde97 skrev:

Vi bruker dette i kommunen jeg jobber, rett over der man logger ut står det "bytt rolle" og der kan iallfall vi velge mellom de forskjellige rollene vi har :)

Okei, tusen takk for svar dere! Da vet jeg at det ikke er noe problem :)

Skrevet

Sykepleier, har tilgang til hele kommunen og alle som ligger inne, samt legevakt og helsehuset. 

Skrevet
Akkurat nå, ninab82 skrev:

Sykepleier, har tilgang til hele kommunen og alle som ligger inne, samt legevakt og helsehuset. 

Glemte å si at jeg har ikke noe med legevakten å gjøre, så snoker så klart ikke. Men må ha tilgang om vi får mye pasienter som jeg må legge inn med rett nivå for å opprette en tjeneste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...