AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #1 Skrevet 30. august 2017 Vi er de typene som sikkert er litt "harry" da.. Vi har samme bokstav på navn til mor og far og to barn.. Venter nå tredjemann, og finner/vil ikke ha navn på den bokstaven. Er det da veldig harry med navn på annet bokstav? Jeg har dobbeltnavn, så det tredje barnet får navn på bokstaven til mitt andre navn. Funker det? Anonymkode: df20b...b6e
Hedda-78 Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 Jeg skjønner i utgangspunktet ikke hvorfor du ønsker navn på samme bokstav til barna, jeg da. Det er veldig praktisk at alle har ulik bokstav i vår familie. Lett å merke ting med initialer, og lett å forkorte når det trengs, f.eks. på SMS: "R og O går hjem" Så jeg synes det funker helt fint hvis sistemann får navn på en annen bokstav. Det er viktigere at de klinger bra sammen og er i samme sjanger. (F.eks. Olai og Jeanette funker ikke sammen) 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 17 minutter siden, Hedda-78 skrev: Jeg skjønner i utgangspunktet ikke hvorfor du ønsker navn på samme bokstav til barna, jeg da. Det er veldig praktisk at alle har ulik bokstav i vår familie. Lett å merke ting med initialer, og lett å forkorte når det trengs, f.eks. på SMS: "R og O går hjem" Så jeg synes det funker helt fint hvis sistemann får navn på en annen bokstav. Det er viktigere at de klinger bra sammen og er i samme sjanger. (F.eks. Olai og Jeanette funker ikke sammen) Skjønner det ikke jeg heller, og angrer helt enormt. Men, det kan jo såklart ikke endres nå. Anonymkode: df20b...b6e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #4 Skrevet 30. august 2017 Tror nok ikke så mange tenker så veldig over det. Velg det du liker og som klinger best sammen med de to andre. I min familie der jeg vokste opp hadde alle dobbelt navn, foreldrene mine også, men det siste barnet fikk enkelt navn. Har ikke hørt at vi har fått kommentarer på det, og er ikke noe jeg har tenkt så mye over heller. Men navnene våre klinger bra sammen. Anonymkode: 90459...39b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #5 Skrevet 30. august 2017 Er det harry? Sier hvem? Anonymkode: 3024b...d13 1
Vera Vinge Skrevet 30. august 2017 #6 Skrevet 30. august 2017 Jeg hadde bare valgt det navnet jeg likte best. Selv har jeg bevisst gått inn for at alle i familien skal ha ulik bokstav. Men ville ikke stusset på at en hadde annen bokstav enn de andre.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #7 Skrevet 30. august 2017 Nei, det er mye mindre harry enn det motsatte (familie på fem med samme). Da vet alle og barna selv at de har de navnene de har fordi dere syntes det er de fineste navnene. Ikke fordi de begynner på S. Anonymkode: 9f3c0...03a 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #8 Skrevet 30. august 2017 Kan bli litt sånn Marit,Morten,Mats og Mie. Og Kevin. Arne,Anita,Asgeir og Annette. Og Lasse. Høres ut som et "vedheng",men går vel om det passer. Anonymkode: 40852...507 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #9 Skrevet 30. august 2017 2 timer siden, Vera Vinge skrev: Jeg hadde bare valgt det navnet jeg likte best. Selv har jeg bevisst gått inn for at alle i familien skal ha ulik bokstav. Men ville ikke stusset på at en hadde annen bokstav enn de andre. Hva om mannen din også hadde navn på samme bokstav som deg, da. Måtte du gått videre til en annen? Anonymkode: 32ef7...2e2
Nanami Skrevet 30. august 2017 #10 Skrevet 30. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan bli litt sånn Marit,Morten,Mats og Mie. Og Kevin. Arne,Anita,Asgeir og Annette. Og Lasse. Høres ut som et "vedheng",men går vel om det passer. Anonymkode: 40852...507 Hvis det er Marit-Helene, Morten, Mats, Mie og Hilde funker det kanskje?
Vera Vinge Skrevet 30. august 2017 #11 Skrevet 30. august 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om mannen din også hadde navn på samme bokstav som deg, da. Måtte du gått videre til en annen? Anonymkode: 32ef7...2e2 Hehe, kanskje det? Men vi ga bevisst barna navn med ulik bokstav, var det jeg mente. 😉 Veldig praktisk i yatzi bl.a. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #12 Skrevet 30. august 2017 Med tre barn hadde jeg ikke reagert og hadde tenkt at de to var tilfeldig. Men om foreldre og to barn har lik så stikker sistemann seg mye mer ut. Maiken, Morten og Arne = tre tilfeldige navn. Martin og Maria med barna Maiken, Morten og Arne? Da hadde jeg lurt på om Arne kanskje var fosterbarn eller noe sånt. Anonymkode: 46ee6...346 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #14 Skrevet 4. oktober 2017 På 30.8.2017 den 16.07, AnonymBruker skrev: Med tre barn hadde jeg ikke reagert og hadde tenkt at de to var tilfeldig. Men om foreldre og to barn har lik så stikker sistemann seg mye mer ut. Maiken, Morten og Arne = tre tilfeldige navn. Martin og Maria med barna Maiken, Morten og Arne? Da hadde jeg lurt på om Arne kanskje var fosterbarn eller noe sånt. Anonymkode: 46ee6...346 Det er slik da, vi foreldre og to av barna har lik. Problemet er at vi finner ikke navn vi liker dersom nr tre og skulle hatt samme forbokstav... Ikke sjans! Men jeg har dobbeltnavn hvor jeg bruker begge navn, så tenker evt å bruke et navn på den bokstaven som er mitt andre navn. Dessuten, hva om vi får lyst på nr fire om noen år, da kan det være greit å ha en bokstav til å spille på.. Er helt rådvill jeg altså... Ta et navn jeg ikke liker pga det har samme bokstav som resten av familien, eller et annet... som jeg liker.. Anonymkode: df20b...b6e
Arkana Skrevet 4. oktober 2017 #15 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg ville bare valgt det jeg liker best. Vi tenkte overhodet ikke på hvilke forbokstaver navnene hadde, vi valgte bare de vi likte best. Hele familien har ulike forbokstaver, men det er ren tilfeldighet. Jeg ville i allefall ikke gått inn for å velge navn som starter på bestemte bokstaver, det ser jeg ikke poenget med, men som du sier er det litt sent å gjøre noe med det nå. Uansett tenker jeg det ikke er noen grunn til å holde fast på mønsteret hvis det er andre navn dere foretrekker. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #16 Skrevet 4. oktober 2017 42 minutter siden, Arkana skrev: Jeg ville bare valgt det jeg liker best. Vi tenkte overhodet ikke på hvilke forbokstaver navnene hadde, vi valgte bare de vi likte best. Hele familien har ulike forbokstaver, men det er ren tilfeldighet. Jeg ville i allefall ikke gått inn for å velge navn som starter på bestemte bokstaver, det ser jeg ikke poenget med, men som du sier er det litt sent å gjøre noe med det nå. Uansett tenker jeg det ikke er noen grunn til å holde fast på mønsteret hvis det er andre navn dere foretrekker. Er bare redd dette barnet blir utenfor? Er det noe man tenker over i det daglige? Etterhvert blir jo barna eldre og flytter ut og det er vel uansett ikke så ofte man omtaler hele familien i ett? Eller? Men som en lengre her oppe skriver, vil jo ikke at dette barnet skal virke som om det er fosterbarn.. Anonymkode: df20b...b6e 1
Arkana Skrevet 4. oktober 2017 #17 Skrevet 4. oktober 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er bare redd dette barnet blir utenfor? Er det noe man tenker over i det daglige? Etterhvert blir jo barna eldre og flytter ut og det er vel uansett ikke så ofte man omtaler hele familien i ett? Eller? Men som en lengre her oppe skriver, vil jo ikke at dette barnet skal virke som om det er fosterbarn.. Anonymkode: df20b...b6e Jeg tror ikke man tenker så mye over det, og som du sier er det ikke så ofte man omtaler hele familien under ett. Det blir neppe en stor sak og om det tredje barnet spør er det jo bare å si det som det er, at dere valgte de fineste navnene dere visste om og da ble det tilfeldigvis slik.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #18 Skrevet 4. oktober 2017 18 minutter siden, Arkana skrev: Jeg tror ikke man tenker så mye over det, og som du sier er det ikke så ofte man omtaler hele familien under ett. Det blir neppe en stor sak og om det tredje barnet spør er det jo bare å si det som det er, at dere valgte de fineste navnene dere visste om og da ble det tilfeldigvis slik. Takk for svar. ❤️ Ønsker gjerne flere argument på at dette er greit! Føler det blir litt kommentarer fra folk rundt nå nemlig... Anonymkode: df20b...b6e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #19 Skrevet 4. oktober 2017 Det er som regel bare inne i en familiesetting at alle barna omtales sammen, i skolen og "verden utenfor" er de jo bare seg selv og venner og bekjente bryr seg ikke om navnene matcher. Ta det navnet dere liker best. Mvh Harry, helt utilsiktet (mine favorittnavn startet tilfeldigvis på det samme, men som sagt, det er sånn ca det minste problemet det går an å ha) Anonymkode: fdf2a...0a1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #20 Skrevet 4. oktober 2017 På 30.08.2017 den 16.03, Vera Vinge skrev: Hehe, kanskje det? Men vi ga bevisst barna navn med ulik bokstav, var det jeg mente. 😉 Veldig praktisk i yatzi bl.a. Ser den, men hvis vi først skal tenke praktisk er det også utrolig greit å merke alt fra ski til karbonade og utedresser med B. Henriksen og la det gå i arv Det er fordeler og ulemper med alt, antar jeg. Men verken den ene eller andre veien ville jeg tenkt at dette er et stort problem. Anonymkode: fdf2a...0a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå