blondie303 Skrevet 30. august 2017 #1 Skrevet 30. august 2017 Hei. Jeg håper jeg poster dette i rett underforum. Vet dere om det er billigere å kjøpe hodepinetabletter på butikk enn på apotek? Jeg bruker sjelden disse tablettene, men pga diabetesen min så er synet mitt i perioder tåkete og får vondt i hodet. Har hatt en pakke med tabletter i 1,5-2 år, men nå må jeg kjøpe inn ny pakke for ha liggende. Husker aldri å kjøpe, men ser det hele tiden i "skranken" på apoteket, men prisene der virker høye. Noen som vet?
Millimani Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 Kommer an på hvilken type du velger. Apoteket har ofte et bredere utvalg. Der er det også lettere å finne avlange tabletter framfor store. Avlange er lettere å svelge
QueenOfTheSidewalk Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 (endret) Sist jeg kjøpte smertestillende på Rema i sommer (paracet) , kostet den 25 kr. Jeg ser nå at apotekene (hvertfall på nettet) har ca samme pris. Endret 30. august 2017 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #4 Skrevet 30. august 2017 Det er litt billigere i butikkene. Men det er nok billigere for andre merker enn Paracet på apoteket. Synonympreparater er billigere og det fåes bare på apoteket tror jeg. Anonymkode: 62c14...8b5
blondie303 Skrevet 1. september 2017 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2017 Takker for svar, er ikke så bevandret i merkene. Det er Ibux eller Paracet det går i. Vet ikke om du forsto meg riktig, jeg bruker det ikke for tåkesynet mitt, men mot hodepinen som kommer av tåkesynet. Er ikke "kjempetåkete" men litt liten skrift på skjerm f.eks må jeg konsentrere meg mye mer og dermed får jeg vondt i hodet. Det var jo ett godt tips det med formen på tablettene som er en valgfrihet på apotek, disse tablettene kan jo være forferdelige å svelge innimellom. Der fikk jeg en tankevekker:)
Million Skrevet 1. september 2017 #6 Skrevet 1. september 2017 (endret) På 30.8.2017 den 9.34, blondie303 skrev: Hei. Jeg håper jeg poster dette i rett underforum. Vet dere om det er billigere å kjøpe hodepinetabletter på butikk enn på apotek? Jeg bruker sjelden disse tablettene, men pga diabetesen min så er synet mitt i perioder tåkete og får vondt i hodet. Har hatt en pakke med tabletter i 1,5-2 år, men nå må jeg kjøpe inn ny pakke for ha liggende. Husker aldri å kjøpe, men ser det hele tiden i "skranken" på apoteket, men prisene der virker høye. Noen som vet? Det er mye billigere i dagligvarebutikk. Her jeg bor, selger Kiwi og Rema en 20 pk med Paracet for 29.90. På apoteket skal de ha kr 42,90 for samme pakke... Endret 1. september 2017 av Million
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #7 Skrevet 1. september 2017 5 hours ago, blondie303 said: Takker for svar, er ikke så bevandret i merkene. Det er Ibux eller Paracet det går i. Vet ikke om du forsto meg riktig, jeg bruker det ikke for tåkesynet mitt, men mot hodepinen som kommer av tåkesynet. Er ikke "kjempetåkete" men litt liten skrift på skjerm f.eks må jeg konsentrere meg mye mer og dermed får jeg vondt i hodet. Det var jo ett godt tips det med formen på tablettene som er en valgfrihet på apotek, disse tablettene kan jo være forferdelige å svelge innimellom. Der fikk jeg en tankevekker:) Har du vært hos optiker og fått vurdert om du trenger skjermbriller? Anonymkode: bf35b...a4a
Dark Angelina Skrevet 1. september 2017 #8 Skrevet 1. september 2017 Tråden er ryddet for kommentarer om medisinering og "medisintips," se egen regel; * Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Dark Angelina, mod.
blondie303 Skrevet 3. september 2017 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2017 På 1.9.2017 den 11.18, Million skrev: Det er mye billigere i dagligvarebutikk. Her jeg bor, selger Kiwi og Rema en 20 pk med Paracet for 29.90. På apoteket skal de ha kr 42,90 for samme pakke... Neida, trenger ikke databriller. Synet mitt er fullstendig bra så lenge blodsukkeret mitt er under kontroll, men kan være litt sleivete med diabetesen min innimellom og da skjer dette. Skulle nok ha investert i ett par sånne billig briller med "fixed" styrke, men glemmer alltid å stikke innom en brilleforretning som har det. Så mistanken min var korrekt, altså mye billigere i butikk i forhold til på apoteket. Tusen takk Million:) Bare for å avklare litt her siden det tydeligvis er noen som har kommet med diverse tips. Eneste jeg var ute etter var pris på varer hos apotek kontra butikk. Ikke noe annet.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #10 Skrevet 3. september 2017 Kjøp heller på apotekets nettbutikk, det er mye billigere der enn andre steder, så det på et program og har selv handla en del der. Anonymkode: 285fe...60f
applestories Skrevet 3. september 2017 #11 Skrevet 3. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp heller på apotekets nettbutikk, det er mye billigere der enn andre steder, så det på et program og har selv handla en del der. Anonymkode: 285fe...60f Tar du da hensyn til fraktkostnader?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #12 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, applestories skrev: Tar du da hensyn til fraktkostnader? Selv med frakt er det ofte mye billigere, men man kan også hente varene på apoteket innen en time. Jeg sitter i bilen og bestiller på nett via telefonen og henter på apotek 10 min etterpå..... Anonymkode: 285fe...60f 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #13 Skrevet 3. september 2017 Her feks, paracet til 23kr https://www.apotek1.no/produkter/paracet-500mg-tabletter-20stk-517128p Anonymkode: 285fe...60f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå