Gå til innhold

Hva synes dere om kvinner som drar til Danmark for å få unge alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er hårreisende at kvinner drar til Danmark og får unge alene. Dere ødelegger for barna! Barn er avhengige av en far i sitt liv. Jeg synes det er forferdelig at disse kvinnene ikke tenker på hvor kraftig de ødelegger for sine barn. Hvordan skal en alenemor kunne lære en sønn hvordan han er en mann? Hvis kvinner ikke klarer å finne en mann å få barn med burde de ikke få noen heller. Eller så får de rett og slett finne seg en mann å få unge med!

Anonymkode: 6ae7c...1c1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt uenig med deg:) Barn trenger en trygg voksenperson og det spiller ingen rolle om det er en mor eller en far som har denne rollen. Dessuten har vel ofte disse mødrene andre familiemedlemmer som kan kompensere for manglende farsfigur. 

Forstår dem godt:) 

Anonymkode: 7eef9...ed6

• Liker 43
Skrevet

Jeg kunne godt gjort det :)

Har et barn, hvis far ikke vil vite av henne, og kunne ønske søsken til henne. Det kunne jeg godt gjort i Danmark :)

Anonymkode: 6bb1a...44b

• Liker 21
Skrevet

Forstår de damene veldig godt. En gutt kan fint ha andre mannlige forbilder enn en far. Og hvem sier vel at dersom denne sønnen hadde hatt en far, at denne faren var en god far.

Nå har jeg et barn fra før, og faren er totalt ubrukelig! Alle parter hadde nok hatt det bedre dersom faren ikke eksisterte.

Anonymkode: 99700...bf4

• Liker 19
Skrevet

Selv om jeg er uenig av noen av argumentene dine, som at barn er avhengig av to foreldre og det at det trengs en far til å løre en gutt å være mann hhva enn det betyr, så er det ikke noe jeg synes noe spesielt om og ikke helt klarer å støtte.

Men. Jeg har ikke noe behov for barn selv. Så det farger synet mitt. Jeg klarer ikke sette meg inn den følelsen av å sterkt savne å ha et eget barn. Så jeg synes heller ikke jeg har noen rett til å dømme de som gjør det.

Anonymkode: fe21c...9f7

• Liker 7
Skrevet

Ser ikke problemet! Mye bedre å få barn på egenhånd i Danmark, enn å hoppe på den første og beste å få barn med. Vil tro det er vanskeligere - og mindre stabilt for barn å leve i en kjip samlivsbruddssituasjon enn å kun ha en forelder. 

Det vokser da opp mange barn spm av ulike grunner ikke har, eller ikke har kontakt med en forelder. Det går da fint det!

Dessuten er disse barna så ønsket som de kan bli! Ikke alle barn med to foreldre som er like heldig..

• Liker 18
Skrevet

Heller det enn en dårlig far som ikke ønsker barnet og ikke bidrar. Det på i hvert fall være skadelig. 

Anonymkode: 7e05e...b47

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne godt gjort det :)

Har et barn, hvis far ikke vil vite av henne, og kunne ønske søsken til henne. Det kunne jeg godt gjort i Danmark :)

Samme her. Men jeg innser at jeg nok ikke hadde klart å følge opp begge to like bra som jeg ønsker. Det blir med det ene barnet. 

Anonymkode: 99700...bf4

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist at dere tenker mer på dere selv enn på barna.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/02/07/191536.html

" Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon"

;)

Skrevet

Mitt barn hadde hatt det bedre uten sin far i livet, så slik sett hadde hun hatt det bedre av å blitt befruktet via Danmark. Far til mitt barn sitter i fengsel, er voldelig og driver med gjeng- og narkokriminalitet. Kan ikke fatte hva jeg så i han. Så jeg vil nok si at det er verre å si dette til barnet enn at mamma hadde så lyst på et barn å være glad i å vise kjærlighet til, enn slik som det er til meg..

Anonymkode: a8008...d9d

• Liker 12
Skrevet

De som reiser til Danmark er smartere enn hva jeg var iallfall. Skal jeg noensinne ha et barn til noe som er relativt usannsynlig så reiser jeg til Danmark, uten tvil. 

Men nå har jeg et barn som jeg har 100% og jeg vil følge han opp så godt jeg kan så da blir det nok ikke flere på meg. 🤗

Når mitt barn blir eldre og forstår mer så tror jeg det ville vært lettere for han å vite at han var donorbarn enn at han har en far som er totalt ubrukelig. 

Og dere som sier at en gutt må ha en mann som kan lære han å bli en mann, vi lever ikke på 1700 tallet lenger. Jeg kan lære sønnen min å være et bedre menneske enn hva hans såkalte far kunne ha gjort.

• Liker 17
Skrevet

Jeg synes det er veldig trist.

Det er klart det er mange som vokser opp med en forelder - jeg mistet selv far som liten, og har klart meg fint likevel. Men det er forskjell på det å justere seg etter en situasjon man uheldigvis har havnet oppi, og det å tilrettelegge for at enda flere barn skal vokse opp slik. 

Det er en grunn til at det er vanskeligere å adoptere som enslig enn som par - systemet anerkjenner at barnet helst skal ha to foreldre. 

Har man et omsorgsbehov, men ingen partner, synes jeg heller man kan stille som fosterhjem. Å bare gi etter for å måtte reprodusere seg på andres bekostning, finner jeg rett ut primitivt og egoistisk.

Anonymkode: a16fd...dc7

• Liker 7
Skrevet

Mye heller damer som reiser til danmark og med det er innstilt på å gjøre jobben alene enn de som spekulerer i ONS på byen. Det finnes så mange triste historier der ute om fedre som føler seg lurt til å bli far og som ikke vil/får lov til å ha noe med barnet og gjøre. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes at det er flott at de bidrar til å opprettholde det norske/skandinaviske folkeslaget.

Mange er dessuten i lesbiske parforhold, slikbat barnet får to foreldre.

Anonymkode: 17c8a...d62

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er hårreisende at kvinner drar til Danmark og får unge alene. Dere ødelegger for barna! Barn er avhengige av en far i sitt liv. Jeg synes det er forferdelig at disse kvinnene ikke tenker på hvor kraftig de ødelegger for sine barn. Hvordan skal en alenemor kunne lære en sønn hvordan han er en mann? Hvis kvinner ikke klarer å finne en mann å få barn med burde de ikke få noen heller. Eller så får de rett og slett finne seg en mann å få unge med!

Helt enig. Det er egoistisk.

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn hadde hatt det bedre uten sin far i livet, så slik sett hadde hun hatt det bedre av å blitt befruktet via Danmark. Far til mitt barn sitter i fengsel, er voldelig og driver med gjeng- og narkokriminalitet. Kan ikke fatte hva jeg så i han.

Nei, det kan en lure på.

Anonymkode: ca484...014

• Liker 3
Skrevet

Min far stakk av når jeg var 7 år. Da hadde han aldri vist noen særlig interesse i oss barna, kan ikke huske én ting han gjorde med oss. Lillebroren min var 5 år. Han har vokst opp uten en far og blitt en god mann. 

Det er ikke noe godt å vokse opp og vite at faren ikke ville vite noe mer av oss og stakk av. Jeg har hatt sporadisk kontakt med han i voksen alder. 

Tror heller det er bedre å vokse opp med bare mor og vite at mor fikk meg fordi hun ønsket meg så mye at hun ville ta jobben alene.

Anonymkode: 7cf02...420

• Liker 9
Gjest making.a.mess
Skrevet

I denne tråden kommer foreldrepar som består av to mammaer til å hyle ut... de syntes IKKE at en mann er livsnødvendig. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, det er egoistisk og patetisk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...