Gå til innhold

Rimelige spisesteder i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvilke spisesteder i Bergens som serverer mat til en rimelig penge? Kan være både restauranter og cafèer :) 

Anonymkode: 076b1...729

Videoannonse
Annonse
Gjest Athleisure
Skrevet (endret)

Brød & vin 

Naboen

Endret av Athleisure
Gjest Coolaid
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvilke spisesteder i Bergens som serverer mat til en rimelig penge? Kan være både restauranter og cafèer :) 

Pastasentral - rimelig og gode porsjoner. Det eneste problemet er at maten er smakløs. Ja, de er kjent for smakløs mat. 

Skrevet

Pasta Sentral (pastasentral på folkemunne) i Vestre Torggate. Både billig og godt. 

Cafe Lido (ned mot torget). Dette er litt sånn kantineaktig café, hvor du henter matet på et brett. Helt ok mat. 

IKEA. 

Anonymkode: fb93b...52b

Skrevet

Ruccula, Da stefano, allehjørnet thai, cafe opera og sikkert mange flere. 

Spisekroken, der kan du få tre retters for rundt 570kr

Anonymkode: 05844...57b

Skrevet
Akkurat nå, Coolaid skrev:

Pastasentral - rimelig og gode porsjoner. Det eneste problemet er at maten er smakløs. Ja, de er kjent for smakløs mat. 

Helt uenig. Vi spiste der senest for to uker siden, og da bestilte jeg og mannen 4 halve porsjoner, som alle var meget velsmakende. 

Gjest Coolaid
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig. Vi spiste der senest for to uker siden, og da bestilte jeg og mannen 4 halve porsjoner, som alle var meget velsmakende. 

Kanskje de har skjerpet seg? De er kjent for å bruke hvit smakløs saus i alt gjennom flere år. Flott at ting har forandret seg :) 

Skrevet

Pastasentralen sluttet jeg å frekventere for mange år siden, de har tapt seg veldig. Ikke verdt bryet eller pengene. Jeg ble også skuffet over pizza fra Da Stefano.

Støtter derimot forslaget om Alléhjørnet thai. :tommelsmil: 

Anonymkode: 4cb58...08f

Skrevet

PS: Og kanskje Pingvinen i Vaskerelven? Har ikke spist der på en god stund selv, så med forbehold.

Anonymkode: 4cb58...08f

Skrevet
5 timer siden, Coolaid skrev:

Kanskje de har skjerpet seg? De er kjent for å bruke hvit smakløs saus i alt gjennom flere år. Flott at ting har forandret seg :) 

Hm, jeg har spist der 2 ganger i år, og vært storfornøyd begge gangene. Ellers har jeg vel ikke spist der siden studentdagene for ti år siden, så jeg vet ikke hvordan maten historisk har vært der. Men vi hadde to retter med fløtebasert saus, og de var veldig smakfulle begge to. 

Klart det ikke er gourmetmat, og Hellstrøm hadde sikkert kastet maten rett i bosset og sagt pastaen ikke var al dente nok, men det er helt god og grei og billig mat for folk som ikke er voldsomt nøye på absolutt alt. 

• Liker 1
Skrevet

Dropp Pastasentralen og gå heller på Kafé Spesial i Tverrgaten. Mye bedre mat (pasta, pizza, etc), billig, har sjarm og det er alltid folk der. 

Anonymkode: e8d30...258

• Liker 1
Skrevet

..det er forresten åpnet en relativt rimelig italiensk en kalt Bien Centro på kunstmuseet. Bien har også et casual burgersted på Danmarks plass som er veldig poppis, hvis man vil ha seg en kjapp tur med Bybanen. 

Jeg liker Bare Vestland også, vestlandstapas, litt dyrere og mer gourmet enn de ovennevnte, men rimelig for sin kategori likevel. Et sted man går på kveldstid, bestiller vin til maten osv. 

Anonymkode: e8d30...258

Skrevet

Hot Wok City er den beste plassen, sett i forhold til prisen! Rimelig og veldig godt.

Anonymkode: c8fb3...903

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker pastasentralen 😍 Såå god mat, billig , og store porsjoner. Brødet som følger med maten er så godt. 

Ellers har du zupperia ,forskjellige kinarestauranter , casa del Toro.... 

Anonymkode: 9c9e9...928

Skrevet

Ichiban! Lite plass til å sitte, men god sushi som jeg synes er rimelig.

Anonymkode: 5bc41...18b

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mac Donalds

Anonymkode: 4f737...c81

Skrevet

Pastasentralen

DaStefano i Strandgaten/gågaten

Mustachio i Magnus Barfots gate

3kroneren i Kong Oscars gate 

Zupperia

Kinarestaurant på Torgallmenningen eller i Marken

Godt Brød

Søstrene Hagelin

• 5 år senere...
Skrevet

Bumper denne 

Anonymkode: 57bc4...65b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bumper denne 

Anonymkode: 57bc4...65b

Ville nok heller laget en helt ny tråd ;) Alle innleggene fra før 2017 er nok temmelig utdaterte, da ørten av disse stedene nok er gått konken etter koronaen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...