Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan drikke ekstra masse melk og ha på ekstra med smør på skiva :D 

Anonymkode: bcf21...115

• Liker 2
Skrevet

Vel, mettet fett har blitt frikjent for de falske anklagene for lenge siden faktisk. Men godt å høre at flere og flere blir opplyst. :) Vi vet ikke nøyaktig hva som er optimalt kosthold, men det er i alle fall tydelig at LCHF ligger mye nærmere det optimale kostholdet enn de nasjonale kostholdsrådene. Men ting tar tid med slike kostråd. Jeg tror det er stolthet som stopper dem. De vil ikke innrømme at de har gitt oss skadelige råd. Bare se på denne artikkelen fra 2010 hvor ernæringsrådet sier at de vet at studiene sier at de tar feil, men de anbefaler likevel å kutte ut fett, og særlig mettet fett. Det gir jo ikke mening.

• Liker 3
Skrevet

Det var på tide. Jeg har selv hatt et utmerket kosthold siden jeg personlig og for min egen del frikjente mettet fett, sukker og salt.

• Liker 1
Skrevet

Det var vel egentlig ikke noe nytt. Selv har jeg gått ned ved å nettopp spise fett i stedet for f.eks margarin eller oljer. Fett er ikke farlig så lenge man ikke overdriver.

• Liker 1
Skrevet

:roll:

Det er igjen feiltolkning av resutlater. Man konkluderer med at karbohydrater er synderen fordi vi naturlig nok spiser mest karbohydrater i generell matoverflod. Man har sammenlignet folk fra vesten med folk i utviklingsland. Man har sammenlignet en vestlig kvalitetdiett med en fattigmannskost bestående av rafinert sukker, og kalt det karbohydrater.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært gjennom perioder med fettfritt kosthold, og kosthold der jeg har vært restriktivt med mettet fett. Men jeg falt alltid tilbake til smør, ost og melk fordi det smaker så mye bedre og gir den metthetsfølelsen jeg trenger for å ikke overspise. Har alltid hatt en mistanke om at det ikke er så usunt som vi er blitt oppdratt til å tro, og lurt på hvorfor besteforeldrene lever så lenge på et god gammel husmannskost. Håper de offisielle helserådene tar til seg denne forskningen. 

Anonymkode: 0a800...fb7

• Liker 1
Skrevet

Det har vært kjent en stund, men det er dessverre ikke noe "alle" vet enda - noe som vises ved at forferdelige lett-produkter fortsatt tar opp alt for mye plass i butikkhyllene.

Nå håper jeg at vi ikke bare bytter ut én synder med en annen, fortsetter å dele opp i det svart-hvite skillet mellom sunt og usunt og gjør det alt for vanskelig for oss selv. Svaret på hvorfor vi er feite er at hele livet er et koldtbord mens vi fortsatt, biologisk, er enkle huleboere som spiser alt vi kommer over. 

Anonymkode: 48a88...b9c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...