Gå til innhold

Viktig å huske på ved flytting? (Lister ønskes!)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg ville brukt håndkler, kluter og sengetøy til å pakke rundt ting. Da er jo det pakket samtidig.

Med tanke på flyttedagen kan det være greit å vite hva som skal settes først på bilen, iallefall hvis det er flere som skal hjelpe til å bære.

Da vi flyttet til huset vi bor i nå hadde vi stablet alle eskene på et rom, de med glass vi var redd for i innerst og bøker og andre ting som fint kunne stå nederst ytterst. Dermed var det lett å stable på bilen. En stod på bilen og stablet, mannen min stod på "eskerommet" og fordelte esker og resten bar. Vi tømte 3. roms leilighet, kjørte 4 mil og tømte bilen igjen (stort sett alt inn på riktig rom i huset) på 3 timer (inkludert kaffe/bolle pauser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Henter opp igjen denne flyttetråden min, for nå er forlengst leilighet solgt og rekkehus kjøpt.

Skal ta runden i kveld hos to nærbutikker og høre om det har noen (banan- og vanlige) esker til overs.

Ellers, takk for alle tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous

Vi flytter 17. april- og jeg har så langt pakket ferdig 10 esker, og har samlet inn 10 bananesker som jeg skal pakke videre i. Skal samle inn fler imorra, har funnet en diger matbutikk som har masse banankasser. :sjarmor:

Noen som vet om de har bobleplast på Maxbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips : spør etter esker på større bensinstasjoner på søndagskvelder! (ala On the run stasjoner )...De selger en del brød på søndager, og de kommer som regel i esker.

Mamma har akkurat brukt noen slike til flytting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

mitt beste tips ang flytting: ring alle du kjenner og innkall til dugnad! Bæring av tunge esker går som en lek når man er mange, i likhet med montering av flatpakker, skap etc.. Kjøp inn rikelig med øl og bestill pizza til alle etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest filatelilusa

Det verste er å flytte med seg uåpnede flyttekasser fra tidligere flyttinger...

Veldig for banankasser. Gratis, men må samles inn i god tid, har pakket glass og porselen i tøy/håndklær som ikke brukes idag, så kommer alt med.

Sengetøy, tepper spares til å emballere møbler (bordplater etc)

Husk å kjøpe masse søplesekker!!! Jeg blir så drittlei av barneleker i ukurante størrelser og fasonger, og masse annet som står igjen til sist. Så lenge det ikke kan knuse, stapp det ned i søplesekker og knyt igjen (så sparer du banankassene til det som trenger god emballasje).

Prøv å kvitte deg med det du ikke vil ha på forhånd. Så slipper man å bære tungt på "søppel". Men dette er kanskje det vanskeligste av alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...