Gå til innhold

Jernmangel

Aquarius

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen for 1-2 år siden. da hadde jeg jernmangel og fikk noen piller. Jeg hater å svelge piller, så jeg brukte dem bare i en uke. Tenkte jeg skulle begynne på dem nå. Det er ikke farlig, sant? Jeg har jo antageligvis fremdeles jernmangel, det går vel ikke an å få i seg for mye jern. Er tabelettene for gamle til å brukes nå, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er best om du tar kontakt med legen din igjen for å spør om disse tablettene har like god virkning som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Det går an å få i seg for mye jern, jo. Det er grunnen til at det ikke lenger tilsettes jern i brunost.

Ellers tror jeg også at det kan være lurt å ta en tur til legen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Jeg har også jernmangel (lav blodprosent). Har ikke fått piller av legen, men tar jerntilskudd som selges i dagligvaren. Det hjelper litt. Brunost er også veldig bra, selv om den ikke inneholder likemye jern som før. Det er godt mulig at jerntablettene dine er gått ut på dato. Piller pleier ikke ha samme effekt etter 2-3 år. Står det ikke best før, eller anvendes før dato på esken??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tror det skal mye til for at jenter får for mye jern. Vi mister jo en dose i måneden. Jeg spurte en sykepleier om dette en gang jeg ga blod, og hun sa at det var sjelden noen hadde for mye jern, men hvis det skjedde, var det stort sett menn over femti. De mister jo ikke blod sånn som oss jenter. Jeg får jerntilskudd fra blodbanken, men vet ikke hva tablettene heter. Har i hvertfall aldri merket noen bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anvendes før: 11-2002 står det på tabeltetboksen (hvorfor tenkte ikke jeg på å sjekke det?)

Kan altså bruke dem til november i år.

Venus anbefalte Floradix Formula i flytende form, tror jeg må kjøpe den. Kan den kjøpes reseptfritt på apoteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...