AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #1 Skrevet 29. august 2017 Jeg har hatt en vanskelig tid. Først beskjed om celleforandringer som måtte fjernes ved konisering, så finne ut at jeg var gravid, så måtte ta avgjørelse om abort og konisering, eller beholde baby med fare for at celleforandringene utviklet seg til kreft. Jeg var helt ute av meg, og ba mannen om å bli hjemme dagen derpå for å følge meg til lege. Han sa han selvfølgelig skulle bli med, men at han måtte jobbe først. Helt ærlig var dette kjempesårende, jeg følte at jeg sto alene i det. Jeg visste ikke når jeg fikk time, og hos oss er det vanlig å få hastetime på flekken - dvs ingen tid til å be han komme hjem fra jobb. I tillegg var telefonen til legekontoret nede, så jeg måtte møte opp personlig og fortelle hvorfor jeg måtte ha hastetime. Endte med at jeg hylgråt, og alle så det selvfølgelig (5 kontordamer). Dette er et par uker siden, endte med abort mot min vilje. Jeg tok opp dette i dag om hvor ensom jeg følte meg da jeg sto oppi dette alene, for jeg ba jo om at han kunne være en støtte for meg når jeg måtte til legen. ''Det var jo kjempebra at du viste følsene dine!!'' fikk jeg til svar. Dette når han vet at det eneste jeg gjorde var å gråte, og gråte, og gråte - selvfølgelig også på legekontoret. Følte så avsky at jeg ikke har ord. Han vet at den uken var den vanskeligste i mitt liv, men han spør ikke hvordan det går, det er jeg som må ta det opp. Hvordan hadde dere følt dere? Er jeg urimelig? Anonymkode: 60920...22d
stan Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 Det virker på meg at han ikke helt har skjønt hvordan dette går innpå deg. Jeg er enig i at han burde holdt seg hjemme den dagen. At du gråt på legekontoret er ikke farlig, de er profesjonelle og skjønner hva du går igjennom. Men at det ikke var hyggelig for deg, men heller traumatisk for deg er forståelig. Dere trenger nok å bli flinkere til å kommunisere. Jeg kjenner dere ikke, men det er det jeg leser mellom linjene. Det er ikke urimelig at han prøver å skjønne hvordan du har det. Men samtidig er det nok viktig at han får klar beskjed om hva som er forventet av ham. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 Virker ikke som at han helt skjønner hvor ille du har det. Evt at han selv er redd for å knekke, siden han "skal" være en støttemur for deg. Har du spurt hvordan han har tatt dette? Anonymkode: 59d61...970
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå