Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med god behandling mot kvisearr? Jeg har "hullete" arr og røde arr og har per dags dato ikke funnet noe som har virket. Har prøvd fruktsyrepeeling (husker ikke hvilken type det var) og krystallsliping, men ingen av delene virket. Har i tillegg prøvd Neostrata-peeling utført hos hudpleier, men av den fikk jeg et utslett som det tok lang tid å bli kvitt. Andre som har fått utslett av Neostrata-peeling? Jeg var til konsultasjon for laser, men de mente jeg hadde for lite arr til at det lønnet seg å ta laser da laser kan gi merker på huden. Er det noen som har erfaring med annen behandling? Oljer? Krem? Rollers? Annen behandling? 

Anonymkode: 5690a...81c

Skrevet

Huden trenger ro og næring ikke stadig peeling osv. Du kan be fastlegen din om en henvisning til hudspesialist. 

Anonymkode: 5fca9...4e2

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Huden trenger ro og næring ikke stadig peeling osv. Du kan be fastlegen din om en henvisning til hudspesialist. 

Anonymkode: 5fca9...4e2

Takk for svar. Jeg har gitt huden mye ro og næring og har latt det gå lang tid mellom peelingene, men det har ikke blitt noe bedre. Kanskje jeg får be fastlegen min gjøre det, ja. 

TS 

Skrevet

Andre som har noen erfaringer? 

TS 

Skrevet

Har akkurat tatt juvederm volite rundt munnen og hun dama som tok det mente at det ville hjelpe litt på kvisearr også. 

Anonymkode: b7540...c8c

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har erfaring med god behandling mot kvisearr? Jeg har "hullete" arr og røde arr og har per dags dato ikke funnet noe som har virket. Har prøvd fruktsyrepeeling (husker ikke hvilken type det var) og krystallsliping, men ingen av delene virket. Har i tillegg prøvd Neostrata-peeling utført hos hudpleier, men av den fikk jeg et utslett som det tok lang tid å bli kvitt. Andre som har fått utslett av Neostrata-peeling? Jeg var til konsultasjon for laser, men de mente jeg hadde for lite arr til at det lønnet seg å ta laser da laser kan gi merker på huden. Er det noen som har erfaring med annen behandling? Oljer? Krem? Rollers? Annen behandling? 

Dessverre er det ingenting som hjelper mot arr. Hullete hud er det ingenting å gjør noe med. Kvinner må snart forstå at det ikke finnes vidunderkrem etc for å se bedre ut. Bortesett fra tørr hud. Men skader ikke å spør apoteket....

Anonymkode: 52ab8...5b9

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du legge ut bilde? Du trenger ikke vise ansiktet ditt, og du kan godt sende PM hvis du heller vil det. Bare overse brukeren som sier at man ikke kan redusere arr, vedkommende har ikke peiling :)

Skrevet

Kvisearr tar du med laser TS. 

Skrevet

Gjentatte behandlinger med Dermapen (microneedling) har hjulpet på mine arr. Har tatt tre behandlinger og syns det hjelper både på arr, linjer, pigmentering og generell tekstur. Har tatt på Aleris i Bergen. 

Skrevet

Hull/groper som er ekte arr, kan ikke fjernes. Røde flekker er ofte ikke arr, men "fotspor" etter kvisen/såret, fordi huden er blitt litt tynnere akkurat der kvisen var, og det må dannes ny hud over der. Jeg har hatt mye akne, og min erfaring er at de røde merkene kunne sitte veldig lenge, gjerne 3-6 måneder, men at de forsvant til slutt. Det var en plagsom greie, for selv om jeg bare hadde 10 aktive kviser, kunne jeg gjerne ha 30 slike røde flekker, fordi de varte utrolig mye lengre enn kvisene, så det forsterket "pizzatryne"-effekten. 

Anonymkode: ce57e...111

Skrevet
On 1.9.2017 at 10:48 PM, AnonymBruker said:

Hull/groper som er ekte arr, kan ikke fjernes. Røde flekker er ofte ikke arr, men "fotspor" etter kvisen/såret, fordi huden er blitt litt tynnere akkurat der kvisen var, og det må dannes ny hud over der. Jeg har hatt mye akne, og min erfaring er at de røde merkene kunne sitte veldig lenge, gjerne 3-6 måneder, men at de forsvant til slutt. Det var en plagsom greie, for selv om jeg bare hadde 10 aktive kviser, kunne jeg gjerne ha 30 slike røde flekker, fordi de varte utrolig mye lengre enn kvisene, så det forsterket "pizzatryne"-effekten. 

Anonymkode: ce57e...111

Jeg har slike røde flekker ennå etter akne selv om jeg ikke har hatt akne på 6 år bortsett fra en og annen under mensen. Jeg fikk cystisk akne etter medisin jeg gikk på og hadde aldri hatt akne før dette. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...