Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2005 #1 Skrevet 15. januar 2005 Når slutter man å bruke bodyer? jenta mi blir to år nå.. men det er da vel litt tidlig å begynne med truser når hun fortsatt bruker bleie? I og med at hun bruker up&go trenger hun jo ikke det igrunn?
Vimsevips Skrevet 15. januar 2005 #2 Skrevet 15. januar 2005 Du slutter med bodyer når du føler for å bruke kortarma gensere og vanlige gensere i stedet. Så lenge barnet bruker bleie trenger du ikke bruke truse, bare pass på at kortarma`n er inni strømpebuksa, så blir det ikke sprekk. Det vanlige er å slutte med body en gang mellom 2-3, sånn til daglig. Samtidig er vel dette også en del å si for hvilke klær man får tak i, i de forskjellige størrelsene. Det er ikke så mange bodyer i str 98 som i 56..
Furstina Skrevet 15. januar 2005 #3 Skrevet 15. januar 2005 Min son är 12 månader och 84 cm lång. Jag hade gärna använt bodys en stund till vi använder de allt mer sällan. Framför allt för att det inte finns i barnstorlekar. Baby är upp till 80/86 och barn från storlek 86. I veckan hittade jag dock bodys i stl 92! det är första gången! Trosor/kallsonger behöver han inte så länge han använder blöja. Vi använder vanliga blöjor - inte Up&Go - men jag tycker att blöjan är en byxa god som någon.
Ottine Skrevet 15. januar 2005 #4 Skrevet 15. januar 2005 Har fått tak i en del bodyer i str 98 og 100 nå, så jeg kommer til å bruke det så lenge det passer. Pjokken blir snart 2 1/2 år. Synes det er praktisk nå på vinteren, i all fall.
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2005 #5 Skrevet 15. januar 2005 Sluttet med bodyer da de sluttet med bleier. Minsten er tre år, men ikke helt ferdig med bleier ennå :-? Han har fortsatt noen bodyer, men bruker det ikke daglig lengre. Både fordi vi "do-trener" litt, og fordi det er få bodyer i hans str. Vi har kjøpt store bodyer(98/104) på Sparkjøp; Truls og Trine og janus. Og på KappAhl og Obs, friends.
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2005 #6 Skrevet 15. januar 2005 Guttungen min sluttet med body da han var ca. ett år... Da gikk vi over til t-skjorte og strømpebukse utenpå up&go-bleia.
Maya22 Skrevet 15. januar 2005 #7 Skrevet 15. januar 2005 Sønnen min er to år nå,og jeg bruker fremdeles body. Kommer nok til å bruke det litt til, i allefall ut vinteren.
-ida- Skrevet 16. januar 2005 #8 Skrevet 16. januar 2005 Vi bruker body i str 104 nå men større finner jeg ikke så til våren blir det slutt, da er han to og et havlt år
diddi Skrevet 16. januar 2005 #9 Skrevet 16. januar 2005 Sluttet med body da han var nesten tre og sluttet med bleier. Hadde da fått tak i str 100.
Gjest Svanhild Skrevet 17. januar 2005 #10 Skrevet 17. januar 2005 Sluttet med bodyer da de sluttet med bleier. Minsten er tre år, men ikke helt ferdig med bleier ennå :-? Han har fortsatt noen bodyer, men bruker det ikke daglig lengre. Både fordi vi "do-trener" litt, og fordi det er få bodyer i hans str. Vi har kjøpt store bodyer(98/104) på Sparkjøp; Truls og Trine og janus. Og på KappAhl og Obs, friends. Sønnen min er også 3 og i bleier fremdeles, så derfor bruker vi også body på han. Hele tiden faktisk, for jeg syns det er kjempeprakitsk med bodyer på bleiebarn fordi den holder bleien opp og på plass. Også er det jo genialt at den ikke sklir opp i ryggen slik at barnet blir kald da. Kommer til å bruke body på han til han er ute av bleiene jeg i hvert fall.
Angelica Skrevet 17. januar 2005 #11 Skrevet 17. januar 2005 Synes det er veldig praktisk med body, spesielt på vinteren. Jenta mi brukte vel body til hun var litt over 2 år, da fikk vi problemer med å finne store nok. I ettertid har vi faktisk funnet body opp til str. 110, hos Sparkjøp. Minstejenta på 1 kommer nok til å bruke body en god stund til, ser ut som hun vokser litt saktere enn storesøster. Hun er over 10 cm. lavere enn storesøsteren var på samme alder.
kris10n Skrevet 17. januar 2005 #12 Skrevet 17. januar 2005 Praktisk med body så lenge barnet ikke driver med do trening. Holder bleia fint på plass og sklir ikke opp i ryggen slik at man blir kald. I forbindelse med at man skal slutte med bleie er det jo litt stas å få begynne med truse, da er det tungvindt med body :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå