Gå til innhold

3 uker på vei, og allerede kjempe vondt i ryggen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Fant ut i går at jeg er gravid, testen sa at jeg er 2-3 uker på vei. 

For ca 2 uker siden var puppene mine kjempe ømme, var til og med vondt å dusje, dette gikk over etter 3-4 dager.

De siste 10 dagene har jeg hatt det jeg trodde var menssmerter. Men de siste par dagene har jeg hatt ekstremt vondt i korsryggen, er det normalt? 

I kveld har jeg også hatt litt smerter i ribbena på venstre side. 

Jeg er veldig bekymret, trodde ikke det var normalt med så mye symptomer så tidlig? 

Noen som opplevde det samme? 

Anonymkode: 4a0e2...6fc

Skrevet

Hvis testen sier 2-3 er du ca 5 uker på vei. Uansett, ryggsmerter kan være så mangt, med første fikk jeg det i uke 6, det var bekkenløsning. Så det bør ikke være skummelt

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også en del ryggvondt veldig tidlig. Men der ga seg etter noen uker.

Det meste er helt normalt. Og symptomer kan komme å gå gjennom hele svangerskapet.

Skrevet

Helt normalt! Kjenner det ofte godt i korsryggen når jeg blir gravid. Gir seg oftest raskt og kommer tilbake som bekkenløsning senere i svangerskapet.

Skrevet

Jeg klarte ikke å komme meg ut av sengen mellom uke 4-8. Ble bedre etterhvert. 

Anonymkode: e7385...8c1

Skrevet

Da er du ca 6 uker på vei. Jeg fikk bekkenløsning i uke 7, og fikk beskjed om at de hadde hatt folk inne tidligere. Fikk behandling, treningsprogram, tips til avlastning og selvbehandling m.m. hos en fysioterapeut som jobber mye med bekken. Trengte kun den ene timen. Er nå i uke 39, og har ikke noe særlig mer smerter nå enn den gang. Smertene ga seg nesten helt i en periode der jeg var veldig flink. Anbefales!

Anonymkode: 62786...3da

Skrevet

Jeg fikk også vondt i ryggen så tidlig, var visst hormonelt 😁

Skrevet

Jeg hadde veldig vondt i korsryggen første gang. Andre gang sa jeg at jeg hadde vondt i korsryggen før positiv test og spøkte med at jeg var gravid. Gikk hjem og tok positiv test 10 dpo. Har i dag to nydelige, friske barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...