AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #1 Skrevet 29. august 2017 Hva slags beskyttelse brukere dere, ved surfing på internett? For eksempel AdBlock og VPN eller noen andre programmer ? Anonymkode: f255b...7fd
stan Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 Bruker VPN ganske mye. Fint når man er på trådløse nettverk man ikke stoler på. Også kjekt når jeg vil på ulovlige nettsider slik som NRK og Google. Ellers bruker jeg antivirus. Adblock har jeg foreløpig ikke følt behov for.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 Jeg bruker Linux (Arch). Jeg har aldri bekymret meg for virus. Selv ikke da jeg brukte Windows mye. Jeg har vett nok til å skjønne at når jeg får en popup som sier at, "du har 1935 virus på dine data, klikk her for å clean up de", så er det bare tøv og noe som vil gi meg virus, ikke noe som vil rense for virus. Nå har jeg alltid brukt Opera da, så jeg har sluppet unna mye av reklame-dritten (Opera har alltid hatt innebygget popup-stopper i tillegg til at de hadde reklame-blokkering lenge før adblock kom ut). Jeg har aldri bekymret meg for virus. Anonymkode: 5835c...156
Tillion Skrevet 2. september 2017 #5 Skrevet 2. september 2017 (endret) Bruker VPN, og blokkerer annonser, sporere, popups, scripts osv., "alt" bortsett fra det grunnleggende innholdet egentlig, ved generell surfing på fremmede sider. Bruker også throwaway (midlertidig) email-adresse til registrering på sider hvor jeg vil være anonym, og bruker lange tilfeldige passord på sider hvor jeg registrerer min egentlige mail-adresse. Til netthandel, bank og trygge sider bruker jeg en annen browser for å få full funksjonalitet uten å måtte deaktivere masse greier. Endret 2. september 2017 av Tillion
gobbledigook Skrevet 2. september 2017 #6 Skrevet 2. september 2017 Har ingenting til "beskyttelse". Bruker dog adblock.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå