AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #1 Skrevet 29. august 2017 Jeg gikk barne og ungdomsarbeider på vg2 for 7-8 år siden. Så gikk jeg videre til allmen påbygg. Kan jeg nå starte på et fagbrev og å bli lærling innen barne og ungdomsarbeider..? Eller har det toget gått? 🚂 Fant ikke helt ut hva jeg kunne Google 🤔 Anonymkode: dcf5b...466
TMB Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 Send en e-post/ring til fylkeskommunen din og hør. Jeg gjorde noe lignende og fikk meldt meg opp til fagprøve. Så er verdt en telefon.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 Det går an ja. Kontakt opplæringskontoret i fylkeskommunen (sjekk nettsiden til din fylkeskommune) og hør hvilken videregående skole som arrangerer privatisteksamen og evt. voksenopplæring. Har det skjedd endringer i fagplanen siden du var elev,kan du sende karakterutskriftene dine til den videregående skolen,og få de til å vurdere hvilke fag du kan få fritak for å ta ny eksamen i.Deretter melder du deg til eksamen via Fylkeskommunen i de fagene du mangler. Noen steder arrangeres det undervisning for voksne.Hvis ikke kan du kontakte skolen og be om å få være hospitant ( tilstede i timene) Dette kan være nyttig om du skal ta fag med praktisk eksamen.Er det rene lesefag med skriftlig eksamen du mangler,kan du være privatist.Dvs melde deg til eksamen,lese på egen hånd og møte opp til eksamen.Privatisteksamen arrangeres vanligvis hver høst og vår. Lykke til! Anonymkode: d7c50...9f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå