AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #1 Skrevet 29. august 2017 Hunden min kastet opp i dag ca 3t etter han fikk mat. I går og i dag har han bæsjet oftere enn ellers. Litt mykere, men ikke rennende. Ellers oppfører han seg normalt (leker med andre hunden, vil ha kos, er aktiv osv). Bytter til friskt vann ofte. Han har ikke spist noe jeg ikke vet om (har ikke sett det i såfall). Skal jeg avvente og se siden han oppfører seg som ellers? Gir han ikke mer mat før i morgen, kun vann. Ellers har jeg tidligere ringt dyrelege og forhørt meg, men ofte virker det som de vil ta en sjekk uansett hva. Feks ville jeg bare forhøre meg en gang hva jeg kunne skylle øyet med (kjøp reseptfritt) da hunden hadde litt hvitt som kom fra øyet. Droppet likevel time hos dyrlege og skulte med saltvann. Gikk seg til. Ville så klart gått til dyrlegen om det ikke bedret seg raskt. Lurer på hva dere tenker om dyrlegebesøk? Forsøker dere noe hjemme først? Så lenge hunden ikke er tydelig dårlig. Anonymkode: 05e95...a04
Tabris Skrevet 29. august 2017 #2 Skrevet 29. august 2017 Så lenge allmenntilstanden er ok, så ville jeg sett sånne ting an. Etter min erfaring er det innenfor normalen at hunder av og til kaster opp eller får litt løs avføring. Du kan faste, men zoolac er også lurt å bruke hvis avføringen er dårlig. Du bør kontakte dyrlege hvis oppkast/tynn avføring varer to-tre dager på rad, fordi da kan hunden bli dehydrert. 2
tussi680 Skrevet 29. august 2017 #3 Skrevet 29. august 2017 Jeg pleide å ringe dyrlegen hvis jeg var usikker, og sa dem at jeg skulle se det an, så gjorde jeg det og fulgte med.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #4 Skrevet 30. august 2017 Så lenge hunden ikke har feber eller er veldig slapp pleier jeg å drøye det. De gangene jeg har vært litt i tvil har hunden blitt bedre i løpet av dagen eller neste dag. Noen ganger blir hunder småsyke uten at det er noe å bekymre seg for, men det er helt ok å ringe dyrlege hvis du er usikker. Jeg syns ikke hunden din høres så verst ut, så det er mest sannsynlig ingenting. Se det an og ring hvis den blir dårligere Anonymkode: 4c158...55c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå