Gå til innhold

Det er noe galt med dette landet. "Godteri" overalt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd mange år i utlandet, og kom tilbake til Norge (midlertidig) i fjor. 

Jeg er sjokkert over godteri-trenden her. I dag var jeg på Biltema for å kjøpe litt verktøy. Og der var det sjokolade ved kassen. Så var jeg på Staples for å kjøpe kontorrekvisita. Samme der. Rett før kassen, godteri. 

Hva f....? En ting er at matvarebutikkene har godteri, men at andre type butikker også må ha det må da være et særnorskt - og noe sykt - fenomen? 

Anonymkode: 42bb0...ff2

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den typen folk som impulskjøper godteri er en lønnsom kundegruppe. ;) 

Jeg synes det er sært at vi har godteri i matbutikken, jeg. Det er jo ikke mat, liksom. :klo: En burde si som i England: kaller du deg matbutikk får du ikke ha mer enn x% godteri, og det må ligge ukurant til.

Anonymkode: 18d8c...5fe

• Liker 7
Skrevet (endret)

De selger snickers og twix i kassa på Clas Ohlson og Byggmakker også...

Endret av Måbarefåsiat...
Skrevet

Litt spesielt å finne godterier andre steder enn i kiosker og dagligvarebutikker, ja. Kjøpte støvsuger på Elkjøp på Skøyen for en stund siden, i kassen var det sjokolade og brus. Jaja, tok likesågodt med en cola på kjøpet. :P

Skrevet

De tjener penger på det. Det eneste butikker tenker på er å tjene mest mulig penger.

De hadde tatt inn dildoer og plassert ved kassa også hvis de hadde tjent nok på det.

De driter i helsa til kundene.

• Liker 7
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er sært at vi har godteri i matbutikken, jeg. Det er jo ikke mat, liksom. :klo: En burde si som i England: kaller du deg matbutikk får du ikke ha mer enn x% godteri, og det må ligge ukurant til.

Det er mye som selges på matbutikken som ikke er mat, så det var et litt rart argument.. 

Anonymkode: 8b523...5c2

• Liker 15
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det heter jo ikke nødvendigvis MATbutikken, da. Det heter dagligvarehandelen, altså dagligvarebutikken. Varer man trenger i det daglige.

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye som selges på matbutikken som ikke er mat, så det var et litt rart argument.. 

Anonymkode: 8b523...5c2

Dagligvarer kalles det ofte... :-) et litt mer dekkende ord

Anonymkode: 0bcde...12e

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke være særlig bereist. 

Anonymkode: 40f2f...bf7

• Liker 12
Skrevet (endret)
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke være særlig bereist. 

Anonymkode: 40f2f...bf7

Stemmer i. 

En trenger ikke reise lenger enn Sverige før "Godistorgene" bugner. Og jo lenger syd i europa du kommer, desto bedre blir uvalget. Alt fra godter, bakverk, is, og vin og øl, sjokolade, og oster.

Allt er tilgjengelig 24/7 på alle supermarkeder og bensinstasjoner. 

Endret av Perle
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er helt motsatt, at Norge utmerker seg ved å ofte kun selge ting av en/få kategorier i butikken. Vi selger vin i egne utsalg, og dagligvarebutikkene selger 90 ‰ mat. 

I hjemlandet til typen min får en gjerne kjøpt alt fra snop til lekebiler til tallerkener til erotisk undertøy i samme butikk. Matbutikken har gjerne kampanje med sjokolade, vin og kondomer... 

Anonymkode: f89c5...3f1

• Liker 4
Skrevet

Ha selvkontroll mann

Anonymkode: 044e2...363

• Liker 1
Skrevet
På Tuesday, August 29, 2017 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd mange år i utlandet, og kom tilbake til Norge (midlertidig) i fjor. 

Jeg er sjokkert over godteri-trenden her. I dag var jeg på Biltema for å kjøpe litt verktøy. Og der var det sjokolade ved kassen. Så var jeg på Staples for å kjøpe kontorrekvisita. Samme der. Rett før kassen, godteri. 

Hva f....? En ting er at matvarebutikkene har godteri, men at andre type butikker også må ha det må da være et særnorskt - og noe sykt - fenomen? 

Anonymkode: 42bb0...ff2

Har du sett hvordan dette fungerer i for eksempel USA ?    

Anonymkode: f4aae...e05

Skrevet

Har en liten følelse av at så lenge det er snop i butikk så går det, mens egne snopbutikker - jeg ser ikke så mange folk i dem jeg. Ta Lucky Lips ved siden av Saga kino for eksempel...nesten tomt. 

Anonymkode: e3cf7...84d

Skrevet
På 30.8.2017 den 6.16, Million skrev:

Det heter jo ikke nødvendigvis MATbutikken, da. Det heter dagligvarehandelen, altså dagligvarebutikken. Varer man trenger i det daglige.

Ingen trenger godteri i det daglige. 

• Liker 1
Skrevet

Er det noe galt med det, egentlig? 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, OPIgirl skrev:

Det sa jeg ikke heller, gjorde jeg vel?

• Liker 1
Skrevet

Noen gjør faktisk det.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig trenger vi det. Noen skal ha til en barnebursdag på en helt vanlig onsdag, for eksempel. Eller jeg jobbet hele helgen og spiste ikke en eneste godteribit, og vil derfor ha en sjokolade på mandag. Hvorfor skal ikke jeg få kjøpe den blant alle andre spiselige  varer? Og vi lever i et fritt og selvstendig samfunn, og bestemmer heldigvis selv når vi vil spise usunt og når vi vil la være. Vil ikke ha noen politistat som trer bestemmelser om hva vi skal spise når ned over hodet på oss.

• Liker 8
Skrevet

Den må du nesten utdype. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...