AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #1 Skrevet 29. august 2017 Jeg har bodd mange år i utlandet, og kom tilbake til Norge (midlertidig) i fjor. Jeg er sjokkert over godteri-trenden her. I dag var jeg på Biltema for å kjøpe litt verktøy. Og der var det sjokolade ved kassen. Så var jeg på Staples for å kjøpe kontorrekvisita. Samme der. Rett før kassen, godteri. Hva f....? En ting er at matvarebutikkene har godteri, men at andre type butikker også må ha det må da være et særnorskt - og noe sykt - fenomen? Anonymkode: 42bb0...ff2 7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #2 Skrevet 29. august 2017 Den typen folk som impulskjøper godteri er en lønnsom kundegruppe. Jeg synes det er sært at vi har godteri i matbutikken, jeg. Det er jo ikke mat, liksom. En burde si som i England: kaller du deg matbutikk får du ikke ha mer enn x% godteri, og det må ligge ukurant til. Anonymkode: 18d8c...5fe 7
Måbarefåsiat... Skrevet 29. august 2017 #3 Skrevet 29. august 2017 (endret) De selger snickers og twix i kassa på Clas Ohlson og Byggmakker også... Endret 29. august 2017 av Måbarefåsiat...
FrankDrebin Skrevet 29. august 2017 #4 Skrevet 29. august 2017 Litt spesielt å finne godterier andre steder enn i kiosker og dagligvarebutikker, ja. Kjøpte støvsuger på Elkjøp på Skøyen for en stund siden, i kassen var det sjokolade og brus. Jaja, tok likesågodt med en cola på kjøpet.
TMB Skrevet 30. august 2017 #5 Skrevet 30. august 2017 De tjener penger på det. Det eneste butikker tenker på er å tjene mest mulig penger. De hadde tatt inn dildoer og plassert ved kassa også hvis de hadde tjent nok på det. De driter i helsa til kundene. 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #6 Skrevet 30. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Den typen folk som impulskjøper godteri er en lønnsom kundegruppe. Jeg synes det er sært at vi har godteri i matbutikken, jeg. Det er jo ikke mat, liksom. En burde si som i England: kaller du deg matbutikk får du ikke ha mer enn x% godteri, og det må ligge ukurant til. Anonymkode: 18d8c...5fe Det er mye som selges på matbutikken som ikke er mat, så det var et litt rart argument.. Anonymkode: 8b523...5c2 15
Million Skrevet 30. august 2017 #7 Skrevet 30. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Den typen folk som impulskjøper godteri er en lønnsom kundegruppe. Jeg synes det er sært at vi har godteri i matbutikken, jeg. Det er jo ikke mat, liksom. En burde si som i England: kaller du deg matbutikk får du ikke ha mer enn x% godteri, og det må ligge ukurant til. Anonymkode: 18d8c...5fe Det heter jo ikke nødvendigvis MATbutikken, da. Det heter dagligvarehandelen, altså dagligvarebutikken. Varer man trenger i det daglige. 9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #8 Skrevet 30. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye som selges på matbutikken som ikke er mat, så det var et litt rart argument.. Anonymkode: 8b523...5c2 Dagligvarer kalles det ofte... :-) et litt mer dekkende ord Anonymkode: 0bcde...12e 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #9 Skrevet 31. august 2017 Du kan ikke være særlig bereist. Anonymkode: 40f2f...bf7 12
Perle Skrevet 31. august 2017 #10 Skrevet 31. august 2017 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke være særlig bereist. Anonymkode: 40f2f...bf7 Stemmer i. En trenger ikke reise lenger enn Sverige før "Godistorgene" bugner. Og jo lenger syd i europa du kommer, desto bedre blir uvalget. Alt fra godter, bakverk, is, og vin og øl, sjokolade, og oster. Allt er tilgjengelig 24/7 på alle supermarkeder og bensinstasjoner. Endret 31. august 2017 av Perle 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #11 Skrevet 31. august 2017 Jeg synes det er helt motsatt, at Norge utmerker seg ved å ofte kun selge ting av en/få kategorier i butikken. Vi selger vin i egne utsalg, og dagligvarebutikkene selger 90 ‰ mat. I hjemlandet til typen min får en gjerne kjøpt alt fra snop til lekebiler til tallerkener til erotisk undertøy i samme butikk. Matbutikken har gjerne kampanje med sjokolade, vin og kondomer... Anonymkode: f89c5...3f1 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #12 Skrevet 31. august 2017 Ha selvkontroll mann Anonymkode: 044e2...363 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #13 Skrevet 31. august 2017 På Tuesday, August 29, 2017 den 21.51, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd mange år i utlandet, og kom tilbake til Norge (midlertidig) i fjor. Jeg er sjokkert over godteri-trenden her. I dag var jeg på Biltema for å kjøpe litt verktøy. Og der var det sjokolade ved kassen. Så var jeg på Staples for å kjøpe kontorrekvisita. Samme der. Rett før kassen, godteri. Hva f....? En ting er at matvarebutikkene har godteri, men at andre type butikker også må ha det må da være et særnorskt - og noe sykt - fenomen? Anonymkode: 42bb0...ff2 Har du sett hvordan dette fungerer i for eksempel USA ? Anonymkode: f4aae...e05
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #14 Skrevet 31. august 2017 Har en liten følelse av at så lenge det er snop i butikk så går det, mens egne snopbutikker - jeg ser ikke så mange folk i dem jeg. Ta Lucky Lips ved siden av Saga kino for eksempel...nesten tomt. Anonymkode: e3cf7...84d
OPIgirl Skrevet 31. august 2017 #15 Skrevet 31. august 2017 På 30.8.2017 den 6.16, Million skrev: Det heter jo ikke nødvendigvis MATbutikken, da. Det heter dagligvarehandelen, altså dagligvarebutikken. Varer man trenger i det daglige. Ingen trenger godteri i det daglige. 1
Million Skrevet 31. august 2017 #17 Skrevet 31. august 2017 1 time siden, OPIgirl skrev: Ingen trenger godteri i det daglige. Det sa jeg ikke heller, gjorde jeg vel? 1
Simbyxor Skrevet 31. august 2017 #18 Skrevet 31. august 2017 1 time siden, OPIgirl skrev: Ingen trenger godteri i det daglige. Noen gjør faktisk det. 1
Million Skrevet 31. august 2017 #19 Skrevet 31. august 2017 1 time siden, OPIgirl skrev: Ingen trenger godteri i det daglige. Selvfølgelig trenger vi det. Noen skal ha til en barnebursdag på en helt vanlig onsdag, for eksempel. Eller jeg jobbet hele helgen og spiste ikke en eneste godteribit, og vil derfor ha en sjokolade på mandag. Hvorfor skal ikke jeg få kjøpe den blant alle andre spiselige varer? Og vi lever i et fritt og selvstendig samfunn, og bestemmer heldigvis selv når vi vil spise usunt og når vi vil la være. Vil ikke ha noen politistat som trer bestemmelser om hva vi skal spise når ned over hodet på oss. 8
SPOCA Skrevet 31. august 2017 #20 Skrevet 31. august 2017 1 time siden, OPIgirl skrev: Ingen trenger godteri i det daglige. Den må du nesten utdype.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå