Gå til innhold

"High class resturant" besøk som første date! Yey or nay

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å a holdt på med nett dating en liten stund og x antall kaffe-dates har jeg nå kommet i kontakt med en kvinne i 30 årene med barn som jeg liker veldig godt. Vi snakker sammen nesten daglig på nettet, snapchat osv. Har selv ikke barn. Vi har avtalt at vi snart skal møtes og her har jeg sagt at jeg kommer til å ta føringen. Hvordan hadde du reagert som kvinne dersom du ble tatt med på en 5-7 retter på en prisvinnende restaurant med vinpakke og alt. Da har man ca 3-4 timer ved bordet. Kostnaden vil jo jeg dekke så det er ingen problem.

Ønsker erfaringer og innspill. Er dette "to much to soon"? Vi har mye til felles og mye å snakke om så meldinger pleier å bli uendelig lange....

Anonymkode: 13e28...dbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fått helt angst. Men det er meg altså, jeg kan jo ikke vite hvordan deres relasjon er, men jeg binder meg aldri til mer enn en øl på første date. Aldri.

Anonymkode: 44df8...d22

• Liker 10
Skrevet

Too much too soon. 
Ta heller en øl, en kaffe eller en enkel lunsj. 

Anonymkode: 338a0...505

• Liker 15
Skrevet

Kommer så ann på daten. Hvis han var tydelig wannebe high class hadde jeg ikke likt det og blitt skeptisk. Hvis daten er down to earth så hadde det kunne vært fint. Men det er jo og mye da.. Hva hvis en av dere vil fort unna den andre, i værst tenkelig senario? Muligens hadde jeg likt det best på date 2 når jeg viste vi hadde god kjemi.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville fått helt angst. Men det er meg altså, jeg kan jo ikke vite hvordan deres relasjon er, men jeg binder meg aldri til mer enn en øl på første date. Aldri.

Jeg forstår den og har vært der selv, men det er jo det som gjør at alle tar så lett på alt og at det aldri blir noe seriøst. 

hilsen TS

Skrevet

Du kan jo reservere bord på en fin restaurant, men møtes på en bar i nærheten først. Og hvis kjemien er der etter 20 minutter, fortell at du har denne reservasjonen, men at dere like gjerne kan gå på Olivia hvis hun heller vil det. 👍

Anonymkode: 98296...fe8

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, veslefrøken skrev:

Kommer så ann på daten. Hvis han var tydelig wannebe high class hadde jeg ikke likt det og blitt skeptisk. Hvis daten er down to earth så hadde det kunne vært fint. Men det er jo og mye da.. Hva hvis en av dere vil fort unna den andre, i værst tenkelig senario? Muligens hadde jeg likt det best på date 2 når jeg viste vi hadde god kjemi.

Har ingenting med vise seg å gjøre, kun at man er prisgitt en positiv opplevelse i mat og drikkeveien i det minste og at det blir levert kvalitet hele veien. 

Kan se ut som jeg lever noen år for seint her utifra svarene jeg får...

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår den og har vært der selv, men det er jo det som gjør at alle tar så lett på alt og at det aldri blir noe seriøst. 

hilsen TS

Nja, jeg er ikke helt enig det. Jeg tar selvfølgelig ikke en første øl-date med en fra sukker sånn superseriøst, men jeg tar det absolutt alvorlig. Det er jo alltid fordi jeg har snakket med noen som virker interessante, og jeg går dit med ærlige intensjoner om å se om det kan bli noe. Har vi det veldig hyggelig over den ølen tar vi jo gjerne en til, og så avtaler vi å møtes igjen. DA kan vi kanskje da på restaurant.

Gjest ClickB4it
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

hilsen TS

Man vet vel ikke om man vil noe seriøst allerede på første date? Jeg er kjempeglad i god mat, og stortrives med lange måltider - forutsatt at det er sammen med mennesker jeg er så komfortabel rundt at stillhet ikke blir rart. Du sier dere har god kontakt på meldinger, det er ikke ensbetydende med at samtalen kommer til å flyte lett.

Begynn med noe enkelt!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo reservere bord på en fin restaurant, men møtes på en bar i nærheten først. Og hvis kjemien er der etter 20 minutter, fortell at du har denne reservasjonen, men at dere like gjerne kan gå på Olivia hvis hun heller vil det. 👍

Anonymkode: 98296...fe8

Takker for smart tankegang og et godt tips

TS

Skrevet

Jeg synes det er too much. Skjønner dere har chattet lenge, men det kan faktisk være annerledes å faktisk treffes. Det er vanskelig å komme seg unna hvis dere finner ut at dere ikke har kjemi i det hele tatt.

Hvorfor ikke spare det til andre date? Da har man også noe å se frem til etterpå. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, aldri om jeg ville følt meg vel. Ikke engang om vi skulle vært gift i 30 år. Ikke min stil overhode.

Hadde en date foreslått sånn så hadde jeg freaket helt ut, trur jeg 😳

• Liker 1
Skrevet

For mye. Jeg hadde heller ikke likt å bli påspandert såpass mye på en første date, og det er jo langt fra sikkert at det vil fungere i virkeligheten selv om det fungerer på nett.

Vil heller startet enkelt, og så tatt det derfra. Å sitte 3-4 timer med noen man ikke har noen god kjemi med i virkeligheten vil jo bli ganske kleint, og siden måltidet er såpass dyrt så kan det jo bli sånn at man føler at man må bli sittende. Tar dere en øl, kaffe etc først så kan dere jo se an om dere vil se hverandre fremover, og fungerer det ikke så kan man jo bare bryte opp ganske fort.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde og fått helt angst. Ikke noe som passer meg.

Var på en flott date nylig, vi hadde avtalt kaffe, og rusle litt rundt i Oslo. Så vi startet på Operaen, så gikk vi rundt hele festningen, så kom vi til Mela festivalen, og der solgte de masse spennende mat, så da ble det litt mat og drikke, inntatt på en benk. Og vi måtte jo smake på maten til hverandre. Så fortsatte vi til Aker Brygge, hvor det ble is.

For meg var det en helt perfekt date, ikke noe planlagt, vi bare tok det som det kom. Og siden kjemien var så bra, så ble det jo en lengre date, enn hva jeg hadde regnet med. Og daten var veldig uhøytidelig.

Anonymkode: 914af...188

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, ClickB4it skrev:

Man vet vel ikke om man vil noe seriøst allerede på første date? Jeg er kjempeglad i god mat, og stortrives med lange måltider - forutsatt at det er sammen med mennesker jeg er så komfortabel rundt at stillhet ikke blir rart. Du sier dere har god kontakt på meldinger, det er ikke ensbetydende med at samtalen kommer til å flyte lett.

Begynn med noe enkelt!

Har reist rundt store deler av verden alene i både jobb og fritids øyemed. Har aldri, aldri opplevd pinlig stillhet rundt et bord med noen i mitt liv noen gang så akkurat det er jeg ikke bekymret for. Det finnes alltid enkle mekanismer man kan snakke om som bidrar til at man kommer seg helskinnet igjennom. Det jeg er opptatt av er om "daten" blir satt ut av dette. Jeg ønsker jo at hun skal ha den beste positive opplevelsen hun kan få av en kveld sammen. Her har man jo en gylden mulighet til å få timene til å fly. Verste som kan skje ut ifra mine øyne er at vi blir venner i stedet.

Dette var jo mer vanlig før i tiden at man slo litt på stortromma, men kansje undertegnede bare er gammeldags og utdatert!

TS

• Liker 1
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hilsen TS

Så du mener at siden du spanderer en dyrere middag så er dere veldig seriøse med en gang og hun har ikke lov å ta lett på det? Det er jo nettopp derfor det kan bli too much for noen. Man kan føle seg litt presset, at han tar det som om dere er kjærester allerede. Og i verste fall kan man føle at han prøver å kjøpe deg, at du skal skylde han noe etterpå.

Når det er sagt så høres det ut som en fabelaktig date altså, hadde vært henrykt om det var med riktig person. Har dere allerede hatt såpass kontakt og kjenner hverandre så godt via nett at det nesten føles seriøst før dere har møttes så kan det fint passe med "for mye". Du kjenner henne og relasjonen deres bedre enn oss =)

Endret av Cuntzilla
  • Liker 5
Skrevet

TS her!

Takker for svar og jeg har besluttet å frastå fra denne ideen pr dags dato

Tråd kan lukkes/stenges!

Skrevet

Jeg skal ikke skryte på meg dateerfaring, men for meg ville det blitt for mye - det er jeg rimelig sikker på. For det første ville jeg steilet ved tanken på at noen skal spandere så mye på meg. Et måltid i den klassen der ville jeg betalt for selv, altså delt regningen, ellers ville jeg følt jeg havnet i en slags takknemlighetsgjeld. For det annet, som egentlig er det første, det ville vært mye verre å la daten ende fort i en slik setting om samtalen ikke hadde gått lett og det hadde blitt et "anstrengende" møte. Enklere å gå tidligere etter en enklere date om det ikke fungerer greit.

• Liker 2
Skrevet

Gjør det! Selv om det er fint kan det være avslappende og gøy! 

Anonymkode: 347a8...61e

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingenting med vise seg å gjøre, kun at man er prisgitt en positiv opplevelse i mat og drikkeveien i det minste og at det blir levert kvalitet hele veien. 

Kan se ut som jeg lever noen år for seint her utifra svarene jeg får...

Det å være "gammeldags" er ikke en dum ting. Det kan bli skikkelig bra! Hvis det er det du vil så kjør på. Men hvis man må pynte seg så gi damen et lite hint! 😉 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...